Werk & Studie
alle pijlers
Reorganisatie, helemaal wild?
zondag 4 augustus 2024 00:55
Dat ligt er helemaal aan wat je eigen plan is. Wil je daar nog wel werken? Als ik het zo lees is het nu al geen gezonde organisatie en na een reorganisatie is dat vaak al niet beter. Er is werk zat momenteel dus kijk gerust verder. Als je er al (te) lang werkt probeer dan een transitievergoeding veilig te stellen. Zolang je maandelijks gewoon je salaris krijgt kan je ook aankijken waar het geen gaat de komende maanden...
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-08-2024 14:26
Reden: OP verwijderd, het quoten van de OP is niet toegestaan.
Reden: OP verwijderd, het quoten van de OP is niet toegestaan.
29.85% gewijzigd
zondag 4 augustus 2024 01:04
.Sjimmie84 schreef: ↑04-08-2024 00:55Dat ligt er helemaal aan wat je eigen plan is. Wil je daar nog wel werken? Als ik het zo lees is het nu al geen gezonde organisatie en na een reorganisatie is dat vaak al niet beter. Er is werk zat momenteel dus kijk gerust verder. Als je er al (te) lang werkt probeer dan een transitievergoeding veilig te stellen. Zolang je maandelijks gewoon je salaris krijgt kan je ook aankijken waar het geen gaat de komende maanden...
anoniem_66d449c3dc708 wijzigde dit bericht op 10-08-2024 15:35
26.18% gewijzigd
zondag 4 augustus 2024 06:31
Ja, ook ooit een reorganisatie meegemaakt en het was, op zijn zachtst gezegd, geen fijne periode. Je merkt dan hoe dun het laagje beschaving werkelijk is en dat mensen al heel snel primair voor hun persoonlijke belangen gaan.
Ik mocht blijven en kreeg promotie. Had ik nu mogen kiezen had ik de promotie laten liggen om persoonlijke redenen.
Het duurde lang voordat het stof was neergedaald, tot wel een +/- jaar na de reorganisatie. Het werd dus uiteindelijk wel beter. Sterkte met de afweging te blijven of niet. Het is een lastige periode.
Ik mocht blijven en kreeg promotie. Had ik nu mogen kiezen had ik de promotie laten liggen om persoonlijke redenen.
Het duurde lang voordat het stof was neergedaald, tot wel een +/- jaar na de reorganisatie. Het werd dus uiteindelijk wel beter. Sterkte met de afweging te blijven of niet. Het is een lastige periode.
zondag 4 augustus 2024 07:33
zondag 4 augustus 2024 07:46
Reorganisatie is per definitie een onrustige tijd binnen een bedrijf en misschien nog wel meer bij een klein/plat/compact bedtijf waar iedereen iedereen kent. Een op papier goed plan wordt toch anders als er emoties, stress, spanningen, arbeidsjuristen/vakbond etc. bij komen. En dan lijkt ontslag van een van de drie secretaresses een goed idee tot de secretaresse die dan weg moet Annie blijkt te zijn die als een moeder voor het bedrijf was of Piet die zijn rechtsbijstand er op zet etc. Dus gaan ze het zo formuleren dat Annie niet weg hoeft, Piet een ruimere vergoeding krijgt die Klaas dan ook wil en begint de chaos.
zondag 4 augustus 2024 09:39
zondag 4 augustus 2024 09:41
Heb ook wel meegemaakt dat er niet bepaald netjes werd omgegaan met mensen die weg moeten. Ik kon blijven, maar ben vanaf dat moment wel verder gaan kijken. Ik wilde niet voor een bedrijf werken die zo met mensen omging. Heeft nog een aantal maanden geduurd (had zelf ook geen haast en wilde alleen opstappen voor een betere baan), maar uiteindelijk een andere baan gevonden.
Ook daar waren wat veranderingen in de bedrijfsvoering, maar dat ging op een hele nette manier.
Ook daar waren wat veranderingen in de bedrijfsvoering, maar dat ging op een hele nette manier.
zondag 4 augustus 2024 09:42
Ik snap ook niet goed waarom je elders onderaan zou beginnen? Dat kan je toch onderhandelen met zoveel ervaringsjaren bij x-bedrijf?
Je moet voor jezelf zorgen hoor. Als je als een bang konijn blijft zitten en je helemaal gek laat maken nu, ga je daar ook niet beter van worden. Zoiets is enorm energievretend.
Je moet voor jezelf zorgen hoor. Als je als een bang konijn blijft zitten en je helemaal gek laat maken nu, ga je daar ook niet beter van worden. Zoiets is enorm energievretend.
zondag 4 augustus 2024 13:01
Mijn ervaring ja dat kunnen heel veel mensenGryla schreef: ↑04-08-2024 09:39Hoe deze directie nu omgaat met de medewerkers en zo’n reorganisatie is tekenend. Geen plan, geen omgangsvormen? Ik zou mijn bedenkingen hebben.
Wil jij hier nog werken na de battlefields? Kan je dan vergeten wat er is gebeurd en genieten van je hoge functie/salaris?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in