Werk & Studie alle pijlers

Salaris 8 uur per week met HBO diploma

03-06-2020 15:43 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een bijbaan gevonden voor 8 uur per week bij een klein tech bedrijf. Hier ga ik werken naast het volgen van een WO master. Ik heb eind deze maand als het goed is mijn HBO diploma binnen en heb dus een volledig afgeronde studie, maar ben nog wel student omdat ik de master ga doen. Nu heeft het bedrijf een vast bedrag van €15 per uur (bruto) voor studenten. Er is mij verteld dat aangezien ik weinig uren zal maken, ik netto ook een redelijk bedrag overhoud. Hier bovenop komt nog vakantiegeld en pensioengeld aangezien ze dat per maand toevoegen aan het salaris (i.p.v. eens per jaar vakantiegeld en pensioenfonds). Arbeidsvoorwaarden zijn verder goed zoals zelf mijn uren indelen, laptop van het bedrijf en doorgroeimogelijkheden, dus daar heb ik niks over te klagen. Het gaat hier om een jaarcontract.

Aangezien ik een opleiding heb afgerond wanneer ik daar ga beginnen, mag ik morgen met een eventueel tegenbod komen. Voor ik erheen ging, hoopte ik op 13 euro per uur, dus €15 is al hoger dan dat. Ik weet nu niet of ik met een tegenbod moet komen, of €15 per uur maar gewoon moet accepteren.

Ik ga overigens werk uitvoeren in de richting van communicatie en marketing. Er is verder niemand anders bij het bedrijf die zich daar mee bezig houdt. Zij zien dit als een soort experiment om te kijken of extra inzet rondom communicatie/marketing hen wat extra's oplevert. Ze hebben het nu (nog) niet perse nodig aangezien ze flink groeien, maar dit willen ze blijven volhouden.

Ik heb geen ervaring met salarisonderhandelingen en dit is mijn eerste baan binnen mijn sector. Wat zijn jullie ervaringen? Wat raden jullie mij aan om te doen?

Bedankt! :)
Klopt 5% is weinig voor pensioen vanuit werkgever. Wel kan to voordelig pensioen sparen omdat wg dat dus niet doet. 1/3 wn en 2/3 wg en totaal 20 a 25 procent is heel normaal bij pensioenfondsen.
Alle reacties Link kopieren
RP7 schreef:
03-06-2020 23:12
Als er ooit om wat voor reden dan ook inkomen weg valt of je overlijdt vroegtijdig is het ook prettig dat het voor eventuele kinderen/partner goed geregeld is.
Ja, ooit, maar dit is geen baan voor altijd dus je hoeft het ook niet heel ingewikkeld te maken hier.
Alle reacties Link kopieren
HennieHen schreef:
04-06-2020 08:14
Ja, ooit, maar dit is geen baan voor altijd dus je hoeft het ook niet heel ingewikkeld te maken hier.
Ja als ooit je inkomen weg valt heb je jezelf hier tekort gedaan. Blijkt juist een groot probleem dat jongeren zich niet druk maken over pensioen. Je hebt door het zelf op te bouwen wel meer flexibiliteit en een individuele keuze, maar dan moet het wel een eerlijke bijdrage zijn.

En wat er in de praktijk vaak ontstaat is dat mensen het als verlengstuk van het inkomen nu gebruiken ipv inkomen voor later.
Alle reacties Link kopieren
RP7 schreef:
04-06-2020 09:08
Ja als ooit je inkomen weg valt heb je jezelf hier tekort gedaan. Blijkt juist een groot probleem dat jongeren zich niet druk maken over pensioen. Je hebt door het zelf op te bouwen wel meer flexibiliteit en een individuele keuze, maar dan moet het wel een eerlijke bijdrage zijn.

En wat er in de praktijk vaak ontstaat is dat mensen het als verlengstuk van het inkomen nu gebruiken ipv inkomen voor later.
Het gaat om een bijbaan dus ik denk dat TO nog geen 25 is. De meeste pensioenen zijn gebaseerd op 40 jaar premiebetaling. Ze heeft dus nog tijd zat. Daarbij, je krijgt altijd AOW, en wat je er verder nog bij sprokkelt is mooi meegenomen. Als je tegen die tijd maar weet waar je aan toe bent. Voor TO dus over een jaar of 45-50.
Mag je trouwens dat geld wat je krijgt voor een pensioen ook gewoon uitgeven? Ik had daar op die leeftijd zeker voor gekozen. Dan heb je meestal geen bakken geld over, dus alles is meegenomen. Maar goed, ik ga waarschijnlijk arm dood :proud:
Alle reacties Link kopieren
Even een update. Ik ben akkoord gegaan met €15 en over 3 maanden gaan we kijken of het wordt verhoogd of niet. Het bedrijf leek niet te staan springen om meer te betalen aangezien het al boven het gemiddelde uurloon ligt voor mensen van mijn niveau binnen mijn sector. Ik ga nu dus eigenlijk niet meer uit van meer salaris, maar dat vind ik ook helemaal prima. Ik heb het in ieder geval geprobeerd. Bedankt voor de reacties allemaal! :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven