Werk & Studie alle pijlers

Salaris onderwijs (nieuwsgierig)

29-01-2020 20:06 324 berichten
Ik ben even benieuwd naar het volgende. Is het mogelijk dat een leerkracht op een kleine basisschool (140 leerlingen), met coördinerende taken, in salarisschaal 11 zit? Iemand vertelde mij dat laatst, een beetje verbolgen omdat ik van iemand anders zei dat die zo’n goede baan had, maar ik zou dat niet gedacht hebben.
Alles kan.

Er is een minimum vastgesteld, er kan altijd positief vanaf geweken worden.

Ben wel benieuwd wat dat jou wat uitmaakt of dat wel of niet kan?
Alle reacties Link kopieren
Ja, die persoon kan in schaal L11 zitten.
Luci_Morgenster schreef:
29-01-2020 20:08
Alles kan.

Er is een minimum vastgesteld, er kan altijd positief vanaf geweken worden.

Ben wel benieuwd wat dat jou wat uitmaakt of dat wel of niet kan?
Op zich maakt dat niets uit, maar ik was er nogal verbaasd over.
Ik zie net wel dat L11 heel anders is dan schaal 11 voor de Rijksoverheid. Dan is het wel weer wat logischer.
anoniem_228429 wijzigde dit bericht op 29-01-2020 20:14
15.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
29-01-2020 20:11
Op zich maakt dat niets uit, maar ik was er nogal verbaasd over.
Waarom was je verbaasd?
MinkeDeWit schreef:
29-01-2020 20:11
Op zich maakt dat niets uit, maar ik was er nogal verbaasd over.

Maar hoezo dan?
Lerarensalaris begint bij L10, dus zo gek is L11 niet.

Als ondersteuner zit ik in 07.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
29-01-2020 20:11
Op zich maakt dat niets uit, maar ik was er nogal verbaasd over.
Ik zie net wel dat L11 heel anders is dan schaal 11 voor de Rijksoverheid. Dan is het wel weer wat logischer.
Ja, dat is niet te vergelijken. Onderwijs heeft zijn eigen schalen.
Bedankt. Ik ben er al uit waar mijn verwarring vandaan kwam.
Alle reacties Link kopieren
L11 krijg je inderdaad een hoop taken buiten de klas bij. Netto scheelde het me overigens 80 euro per maand. Dus voor het geld hoefde ik het niet te doen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt de ene CAO niet 1 op 1 met andere vergelijken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
MinkeDeWit schreef:
29-01-2020 20:11
Op zich maakt dat niets uit, maar ik was er nogal verbaasd over.
Ik zie net wel dat L11 heel anders is dan schaal 11 voor de Rijksoverheid. Dan is het wel weer wat logischer.
Joh. Bij mij is schaal 11 zo laag dat ik daar mijn bed echt niet voor uitkom.
Gatinmijnsok schreef:
29-01-2020 20:15
Ja, dat is niet te vergelijken. Onderwijs heeft zijn eigen schalen.

Daarom denken veel buitenstaanders misschien ook dat leerkrachten zo veel verdienen :lightbulb:
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
29-01-2020 20:11
Op zich maakt dat niets uit, maar ik was er nogal verbaasd over.
Ik zie net wel dat L11 heel anders is dan schaal 11 voor de Rijksoverheid. Dan is het wel weer wat logischer.
Ik begrijp weer niet waarom je er vanuit was gegaan dat schaal 11 overal hetzelfde inhoudt. Elke cao heeft toch een andere opbouw qua salarisschalen?
Alle reacties Link kopieren
En binnen een paar minuten gaven we allemaal hetzelfde antwoord...
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
29-01-2020 20:19
Daarom denken veel buitenstaanders misschien ook dat leerkrachten zo veel verdienen :lightbulb:
Ik hoop toch echt van niet.
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
29-01-2020 20:22
Ik hoop toch echt van niet.
Haha, ik denk toch dat inmiddels wel is doorgedrongen waarom er regelmatig gestaakt wordt .. En ik hoop ook van harte dat niet iedereen alle schalen 11 over één kam scheert.
viva-amber schreef:
29-01-2020 20:17
Je kunt de ene CAO niet 1 op 1 met andere vergelijken.
Nee, dat snap ik, maar ik dacht dat het overeenkwam met de schalen voor gemeente-ambtenaren, en die lopen min of meer gelijk met de CAO Rijksoverheid.
LieveMona schreef:
29-01-2020 20:25
Haha, ik denk toch dat inmiddels wel is doorgedrongen waarom er regelmatig gestaakt wordt .. En ik hoop ook van harte dat niet iedereen alle schalen 11 over één kam scheert.
Nou ja, 4250 is een heel gemiddeld hbo-salaris. Staken is toch meer ivm de werkdruk.
Alle reacties Link kopieren
Een leerkracht basisonderwijs kan maximaal zo'n 45.000 euro per jaar verdienen.

Sorry maar ik vind dus dat ze helemaal niet zo vreselijk slecht verdienen zoals je zou denken als je ze hoort klagen.
sugarmiss schreef:
29-01-2020 20:31
Een leerkracht basisonderwijs kan maximaal zo'n 45.000 euro per jaar verdienen.

Sorry maar ik vind dus dat ze helemaal niet zo vreselijk slecht verdienen zoals je zou denken als je ze hoort klagen.

Voor velen is het salaris ook niet de bottleneck. Dat bekt echter wel lekker in het nieuws enzo.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
29-01-2020 20:31
Een leerkracht basisonderwijs kan maximaal zo'n 45.000 euro per jaar verdienen.

Sorry maar ik vind dus dat ze helemaal niet zo vreselijk slecht verdienen zoals je zou denken als je ze hoort klagen.
Serieus? Weer die discussie? Verdiep je eens in de staking zou ik zeggen, of laat je omscholen.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
29-01-2020 20:30
Nou ja, 4250 is een heel gemiddeld hbo-salaris. Staken is toch meer ivm de werkdruk.
Salaris wordt wel genoemd, hoor, maar inderdaad, werkdruk en meer geld voor het onderwijs in het algemeen zijn prangerder.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
29-01-2020 20:31
Een leerkracht basisonderwijs kan maximaal zo'n 45.000 euro per jaar verdienen.

Sorry maar ik vind dus dat ze helemaal niet zo vreselijk slecht verdienen zoals je zou denken als je ze hoort klagen.
Doen ze ook niet. En dan nog 12 weken vakantie per jaar. Ze beginnen om 8 uur en om half 3 gaat de school alweer uit, en dan hard klagen dat pas om 17.00 uur naar huis kunnen, maar meestal is t al om 15.30 uur hoor. Moet je in t bedrijfsleven eens om komen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
LieveMona schreef:
29-01-2020 20:49
Salaris wordt wel genoemd, hoor, maar inderdaad, werkdruk en meer geld voor het onderwijs in het algemeen zijn prangerder.

Dit idd. Ik begreep o.a. dat ze bij een ft dienstverband 20 uur voor de klas willen staan en de rest van de tijd willen gebruiken voor alle andere taken.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
29-01-2020 20:52
Doen ze ook niet. En dan nog 12 weken vakantie per jaar. Ze beginnen om 8 uur en om half 3 gaat de school alweer uit, en dan hard klagen dat pas om 17.00 uur naar huis kunnen, maar meestal is t al om 15.30 uur hoor. Moet je in t bedrijfsleven eens om komen.
Heb nog nooit zoveel onzin gehoord binnen een paar zinnen.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven