Werk & Studie alle pijlers

Slecht zijn met werken

07-12-2019 16:57 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, Ik wil even mijn verhaal doen op dit forum. Want ik heb een probleem, ik kan slecht tegen te veel drukte op het werk en ik kan niet zo goed tegen te veel prikkels. Mensen hebben altijd wel iets te zeggen over mijn manier van werken. Ik merkt ook dat mijn zelfvertrouwen erg laag is. Waardoor ik snel alleen maar slechter presteer.

Ik weet echt niet of ik later aan een goede baan kan komen. Ik heb trouwens met leren geen problemen. Maar als ik iets in de praktijk moet uitvoeren lukt het nooit zo. Ik heb trouwens ook meer tijd nodig om ergens me plek te vinden en ik werk niet zo snel.

Herkennen mensen dit?
Alle reacties Link kopieren
Goede tip bruintjedebeer. Ik ga binnenkort ook naar een psycholoog.
Alle reacties Link kopieren
Liza1992 schreef:
07-12-2019 18:49
Goede tip bruintjedebeer. Ik ga binnenkort ook naar een psycholoog.
Je was toch al naar een arts geweest? Wat was de uitslag daar?

En wat voor werk zou je zélf graag willen doen (en dan binnen de realistische grenzen van je opleiding en je gesteldheid)?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Met name cognitief. Afgeleid zijn door elke vlieg, weinig zelfvertrouwen (en daardoor feedback per definitie negatief opvatten), overzicht kwijtraken wanneer het drukker wordt - stress - minder productief worden - nog meer stress. Alles versterkte elkaar steeds meer waardoor ik uiteindelijk uitviel.

Oke ik herken mezelf hoor wel in. En hoe ben je er uit eindelijk uit gekomen?
Alle reacties Link kopieren
Leer in ieder geval om het positief te draaien.
Niemand, niemand kan iets maken, creëren, bouwen, als hij/zij elk uur gestoord wordt.
De medewerker die je niet wilt is degene die dit niet herkent of niet sterk genoeg is om zich hiertegen te verzetten.
Als je zegt 'om iets te maken/doen/ werk te verzetten, moet ik echt de helft van de dag kunnen concentreren dus weiger ik alle meetings ook al vinden de mensen ze nóg zo belangrijk - dat is confronterent maar wel goed.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Alle reacties Link kopieren
Liza1992 schreef:
07-12-2019 19:13

Oke ik herken mezelf hoor wel in. En hoe ben je er uit eindelijk uit gekomen?

Nog niet. Helaas.
Heb nu intensieve (schema)therapie en werk niet.
.
Ik herken het ook wel hoor. Ik kan ook slecht tegen lawaai en drukte en eigenlijk sowieso veel mensen om me heen. Ik zou een andere baan zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
07-12-2019 19:44
Nog niet. Helaas.
Heb nu intensieve (schema)therapie en werk niet.

Oke dat is lastig dat het niet helpt
Alle reacties Link kopieren
Letsgetlosttonight schreef:
07-12-2019 19:57
Ik herken het ook wel hoor. Ik kan ook slecht tegen lawaai en drukte en eigenlijk sowieso veel mensen om me heen. Ik zou een andere baan zoeken.
Bedankt voor de tip
Alle reacties Link kopieren
Liza1992 schreef:
07-12-2019 20:05
Oke dat is lastig dat het niet helpt

Wat niet helpt? De therapie helpt wel hoor, maar het is nogal een complex gebeuren dus duurt lang.
.
Heel erg herkenbaar. Nu thuisblijfmoeder maar ook dat vind ik geregeld loodzwaar. Merk dat ik het best gebaat ben bij een zo gestructureerd mogelijke dagindeling, althans voor de uren overdag, maar met nog een peuter thuis is dat niet altijd gemakkelijk. Over een paar weken is de peuter een kleuter en kom ik hopelijk zelf ook wat in balans. Want ondanks dat ik weet dat ik heel erg gebaat ben bij een zo strak mogelijk schema kan ik die op de een of andere manier heel slecht hanteren. Heel tegenstrijdig...
Alle reacties Link kopieren
In maart studeerde je nog en had je dyslexie en hsp.
In april had je een dochter die stewardess is.
Nu heb je een baan en ben je in de twintig.

Misschien eerst eens bedenken wie je wilt zijn?
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
07-12-2019 22:21
In maart studeerde je nog en had je dyslexie en hsp.
In april had je een dochter die stewardess is.
Nu heb je een baan en ben je in de twintig.

Misschien eerst eens bedenken wie je wilt zijn?
Misschien moet ze een beroepskeuzetest doen.
Ceylon schreef:
07-12-2019 22:21
In maart studeerde je nog en had je dyslexie en hsp.
In april had je een dochter die stewardess is.
Nu heb je een baan en ben je in de twintig.

Misschien eerst eens bedenken wie je wilt zijn?
Misschien solliciteren voor pathologische leugenaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven