Werk & Studie alle pijlers

Sollicitatie motivatie topic

26-06-2019 13:52 909 berichten
Alle reacties Link kopieren
Solliciteren is stom. Werkloos thuis zitten nog stommer.

In overleg met mijn werkgever heb ik een vaststellingsovereenkomst getekend. Nu zit ik al een paar weken thuis, maar ik vind solliciteren echt heel moeilijk. Ik ben op zoek naar iemand die ook in dit schuitje zit om elkaar te motiveren en uit te dagen om zo de komende (hopelijk korte) periode door te komen.

Wie schrijft mee?
kaaaaaaaatje wijzigde dit bericht op 26-06-2019 13:59
Reden: spellingsfout
0.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
17-10-2019 19:25
Als de werkgever niet had gewild dat recruiters kandidaten doorga en had hij dat erbij moeten zetten. Genoeg werkgevers die dat doen.
Maar er staat nog geen vacature online ofzo:).
Het bedrijf was spontaan door de recruiter gecontacteerd, maar vond mijn profiel wel heel interessant, vandaar dat ze wel geinteresseerd waren in een 1e gesprek. En toch ook wel op zoek zijn naar een nieuwe werknemer omdat ze willen groeien.

Ben gewoon heel gestresseerd wat solliciteren betreft, sorry:(.
anoniem_390164 wijzigde dit bericht op 17-10-2019 19:37
12.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_390164 wijzigde dit bericht op 17-10-2019 19:36
Reden: dubbel
99.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Solliciteren_2019 schreef:
17-10-2019 19:33
Maar er staat nog geen vacature online ofzo:).
Het bedrijf was spontaan door de recruiter gecontacteerd, maar vond mijn profiel wel heel interessant, vandaar dat ze wel geinteresseerd waren in een 1e gesprek. En toch ook wel op zoek zijn naar een nieuwe werknemer omdat ze willen groeien.

Ben gewoon heel gestresseerd wat solliciteren betreft, sorry:(.
Ook als er geen vacature is, kan bedrijf natuurlijk tegen Recruiter zeggen dat ze daar geen zaken mee doen. Vind het beetje flauw om tegen jou over de prijs te klagen want kan jij niks laan doen.
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
17-10-2019 20:22
Ook als er geen vacature is, kan bedrijf natuurlijk tegen Recruiter zeggen dat ze daar geen zaken mee doen. Vind het beetje flauw om tegen jou over de prijs te klagen want kan jij niks laan doen.
Hij zei wel tegen mij: onder ons gesproken dat hij het duur vond dat ze zoveel vragen:(. (was niet specifiek echt klagen , want wat later sprak hij over dat het ook een 'relevant' bedrag was.
Zou er echt van balen als dat voor hem een no-go zou zijn:(.
Alle reacties Link kopieren
Na het hoeveelste gesprek kregen jullie een voorstel?
Hoelang heeft de sollicitatie procedure geduurd?
Alle reacties Link kopieren
Help,

Heb afgelopen woensdag een heel leuk gesprek gehad. Het gesprek was geregeld via een recruiter bij een bedrijf. Ik denk dat ik op dat moment de enigste kanidaat ben.
Nu zie ik sinds gisteren de vacature online staat via een recruiter,

DIt is negatief zeker dat ze mij niet als geschikte kandidaat zien?
Alle reacties Link kopieren
Of misschien zoeken ze wel 2 mensen. Waar ik ben aangenomen zochten ze volgens Recruiter 1 iemand maar waren er uiteindelijk 2.
Alle reacties Link kopieren
Solliciteren_2019 schreef:
19-10-2019 12:22
Na het hoeveelste gesprek kregen jullie een voorstel?
Hoelang heeft de sollicitatie procedure geduurd?
Bij mijn huidige baan 1 gesprek met leidinggevende en direct aansluitend met een collega. Daarna een presentatie houden en binnen een dag hoorde ik dat ik aangenomen was. Arbeidsvoorwaarden ging via een apart gesprek met hr.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
19-10-2019 17:34
Of misschien zoeken ze wel 2 mensen. Waar ik ben aangenomen zochten ze volgens Recruiter 1 iemand maar waren er uiteindelijk 2.
Denk van niet, want de functieomschrijving zoals die nu op de website staat is exact hetzelfde als wat voor mij voorgesteld is door het bedrijf.
Raar, had juist om feedback gevraagd aan recruiter.
Ze zullen waarschijnlijk meer kandidaten willen zien? En ik ben waarschijnlijk toch niet de ideale kandidaat:(.
Alle reacties Link kopieren
neweve schreef:
19-10-2019 18:37
Bij mijn huidige baan 1 gesprek met leidinggevende en direct aansluitend met een collega. Daarna een presentatie houden en binnen een dag hoorde ik dat ik aangenomen was. Arbeidsvoorwaarden ging via een apart gesprek met hr.
Wat goed!
Dus binnen zeer korte tijd? Stond de vacature allang open of nog maar recentelijk?
Alle reacties Link kopieren
Solliciteren_2019 schreef:
20-10-2019 15:08
Wat goed!
Dus binnen zeer korte tijd? Stond de vacature allang open of nog maar recentelijk?
Tussen eerste gesprekken en het houden van de presentatie zat een week ofzo. Overigens was dit bij mijn huidige baan (maar voor nieuwe onderzoekers wordt dezelfde aanpak gevolgd). Ik ben nu opzoek naar mijn volgend baan, hoop over 2.5 maand ergens te kunnen starten (al heb ik ook nog een aantal maanden ww als ik niet gelijk iets vind).

Hier vorige week een goed telefonisch gesprek gehad. Ik had op een vacature gereageerd maar ze hadden een andere functie die beter paste. Helaas moeten ze vacatures eerst intern uitzetten, dus nu even afwachten. Ik ga haar morgen wel een herinnering sturen.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
neweve schreef:
20-10-2019 18:33
Tussen eerste gesprekken en het houden van de presentatie zat een week ofzo. Overigens was dit bij mijn huidige baan (maar voor nieuwe onderzoekers wordt dezelfde aanpak gevolgd). Ik ben nu opzoek naar mijn volgend baan, hoop over 2.5 maand ergens te kunnen starten (al heb ik ook nog een aantal maanden ww als ik niet gelijk iets vind).

Hier vorige week een goed telefonisch gesprek gehad. Ik had op een vacature gereageerd maar ze hadden een andere functie die beter paste. Helaas moeten ze vacatures eerst intern uitzetten, dus nu even afwachten. Ik ga haar morgen wel een herinnering sturen.
ik met verschillende bedrijven bezig. Degene wat ik hierboven aangaf dus afgelopen week een gesprek gehad.
Bij een ander bedrijf al een potentieel voorstel gekregen, maar ik heb een voorkeur qua bedrijf voor het andere wat nu net een week loopt:(.
Maar dat bedrijf gaat dus waarschijnlijk nooit binnen 1 week als ze maar 1 kanidaat zien een voorstel doen vermoedt ik.
Alle reacties Link kopieren
Helaas, ik heb zoals ik al voorspelde het extra werk niet gekregen. Het ging sowieso heel raar, want tijdens het gesprek bleek dat degene die ik zou moeten vervangen eigenlijk twéé functies deed. Hij had het aan mij gepresenteerd als één. Nou ja, je kent dat wel, een leuk gesprek en reacties van wat leuk dat je zo enthousiast en bekwaam bent. 's Middags telefoontje: we gaan voor de andere kandidaat, maar voor jou hebben we dan nog een klein stukje over (het minst leuke stuk uiteraard), 'omdat ik daar zo geschikt voor ben'. Lees: dat wil de andere kandidaat niet doen. Die heeft nog niet eens toestemming om het er bij te gaan doen en nu moet ik wachten tot de andere kandidaat hierover met leidinggevende heeft gesproken en dán mag ik weten wie het is en dán krijg ik een voorstel. Voor iets dat ik niet wilde en waar ik ook niet voor ging.
Voel me zwaar teleurgesteld en ook wel gekrenkt, eigenlijk...
Alle reacties Link kopieren
Schriftje schreef:
22-10-2019 10:40
Helaas, ik heb zoals ik al voorspelde het extra werk niet gekregen. Het ging sowieso heel raar, want tijdens het gesprek bleek dat degene die ik zou moeten vervangen eigenlijk twéé functies deed. Hij had het aan mij gepresenteerd als één. Nou ja, je kent dat wel, een leuk gesprek en reacties van wat leuk dat je zo enthousiast en bekwaam bent. 's Middags telefoontje: we gaan voor de andere kandidaat, maar voor jou hebben we dan nog een klein stukje over (het minst leuke stuk uiteraard), 'omdat ik daar zo geschikt voor ben'. Lees: dat wil de andere kandidaat niet doen. Die heeft nog niet eens toestemming om het er bij te gaan doen en nu moet ik wachten tot de andere kandidaat hierover met leidinggevende heeft gesproken en dán mag ik weten wie het is en dán krijg ik een voorstel. Voor iets dat ik niet wilde en waar ik ook niet voor ging.
Voel me zwaar teleurgesteld en ook wel gekrenkt, eigenlijk...
Je hoeft er niet akkoord mee te gaan, ik zou verder solliciteren althans dat zou ik doen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lavendel, nou weet je, ik héb gewoon een full time baan. Dit zou ik er bij gaan doen omdat ik nog niet genoeg projecten heb. Ik amuseer me wel maar kan nog veel meer aan. En ik zocht echt naar zoiets als dit. Dus verder solliciteren hoeft niet want mijn gewone baan is ook erg leuk hoor. Zou hier niet weg willen. Ik zal mijn teleurstelling wel opvreten :@@: en ze veel geluk wensen. Maar dan moeten ze niet over een poosje komen dat ze mij toch liever wilden hebben... Een werkgever krijgt van mij altijd maar één kans.
Alle reacties Link kopieren
Want een werkgever mag geen fouten maken Schriftje? Maak jij ook nooit fouten?

Als ze over een paar weken bij mij aan zouden komen zou ik vragen waarom ze van gedachten zijn verandert en afhankelijk van het antwoord op die vraag zou ik er toch echt voor gaan. Een leuker takenpakket is toch gewoon een leuker takenpakket?

Ik wil vandaag drie eerste versies van brieven schijven, dus ik heb een lange dag voor de boeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook druk bezig met solliciteren maar wat is het vermoeiend naast een fulltime baan.
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
23-10-2019 09:03
Want een werkgever mag geen fouten maken Schriftje? Maak jij ook nooit fouten?

Als ze over een paar weken bij mij aan zouden komen zou ik vragen waarom ze van gedachten zijn verandert en afhankelijk van het antwoord op die vraag zou ik er toch echt voor gaan. Een leuker takenpakket is toch gewoon een leuker takenpakket?

Ik wil vandaag drie eerste versies van brieven schijven, dus ik heb een lange dag voor de boeg.
Het gaat niet om 'fouten maken'. En ja, ik maak ook wel eens fouten. Een van mijn grootste fouten is mijn onbegrensd optimisme. Daardoor wordt ik heel vaak teleurgesteld. Ik wíst al dat ik dit werk niet zou krijgen maar besloot er toch volop voor te gaan. Ik was uitstekend voorbereid - behalve dan dat ik verkeerd was voorgelicht. En natuurlijk, als ze bij me komen dat ik alsnog het gewenste werk kan krijgen, dan is een gesprek wel mogelijk. Maar als ze me alleen het stukje bieden waar ze het nu over hadden, dan doe ik het niet. Ik zou het prima kunnen, maar ik wil het niet. Als onderdeel van een groter geheel zou ik er geen probleem mee hebben. Als klein taakje wel, want het staat haaks op wat ik tijdens het gesprek ook verteld heb over mijn ambities en wat me aantrekt in het werk.
Alle reacties Link kopieren
Excuus dan. Zoals ik je eerste berichtje las dacht ik dat de andere kandidaat nog toestemming moest krijgen om het werk te doen en als dat niet o was ze naar jou zouden komen, maar datje sowieso die ene niet gewenste taak zou mogen doen.

En ik vraag me af hoe je nou zo verschrikkelijk teleurgesteld kunt zijn als je wist dat je het werk niet zou krijgen.... En ja het is slordig dat je niet goed bent voorgelicht en het zou ze sieren als ze daarvoor hun excuses aan bieden, maar het is toch niet zo raar dat ze met meerderen gesprekken voeren en dat 1 persoon dan het meest geschikte profiel heeft?
Alle reacties Link kopieren
Excuus niet nodig hoor. Er is inderdaad een kans dat de andere kandidaat geen toestemming krijgt. Dan krijg ik 'het hele pakket' (hoop ik) en dán heb ik geen probleem met het minder leuke deel. In elke baan heb je leuke en minder leuke dingen. Het is allemaal een beetje vreemd gegaan. Ik 'wist' dat ik de baan niet zou krijgen omdat ik al héél lang (een generatie lang) alleen maar ben aangenomen als 'noodgeval', omdat er niemand anders was. Gek maar het is zo. Nu is er dus iemand anders en dus verwachtte ik uiteraard dat het weer zo zou gaan. Dat ik het toch probeerde is weer een gevolg van mijn optimisme :| maar ik moet zeggen, ik ben zelf ook verbaasd over hoe teleurgesteld ik ben.
Maar niet getreurd. Ik heb het vanochtend even van me afgeschreven en het gaat al weer beter gelukkig. Teleurstellingen horen bij het leven.
Alle reacties Link kopieren
Sollicitatie gehad. Maandag een dagdeel meedraaien. Ben benieuwd. Voelt positief, maar kan alsnog negatief aflopen als ze voor een andere kiezen. Afwachten maar weer en zien wat het doet. Merk dat ik het wel spannend vind, zo beoordeling, maar gaat vast goed komen.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag gesprek gehad, ik vond het een fijn gesprek maar het blijft spannend. Nog een hele week wachten op de uitslag (dan bespreken ze het met het team) en hopen op een tweede gesprek (met directe collegae ipv afdelingshoofd).

Ondertussen ook een sollicitatie via een recruiters lopen en woensdag weer een afspraak met een andere recruiter.

Ik kan alleen geen tijd vinden voor de vacatures die ik nog op LinkedIn had gevonden... ik wil december vrij plannen hoop vanaf januari met iets nieuws te beginnen.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Monstrea schreef:
31-10-2019 14:35
Sollicitatie gehad. Maandag een dagdeel meedraaien. Ben benieuwd. Voelt positief, maar kan alsnog negatief aflopen als ze voor een andere kiezen. Afwachten maar weer en zien wat het doet. Merk dat ik het wel spannend vind, zo beoordeling, maar gaat vast goed komen.
Hoe is het bij jou gegaan? He je zelf ook een goed gevoel na de dag meelopen?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal... ik heb zojuist een heel goed gesprek gehad... en kreeg het werk dat ik wilde toen toch aangeboden en ik heb het aangenomen.
Het is een lang verhaal maar het komt er op neer dat er communicatiestoornissen waren in het proces. We hebben er fijn over gepraat. De andere kandidaat en ik gaan trouwens nauw samenwerken maar ik krijg als voornaamste taak het deel dat ik wilde doen.
Ik ga dit doen als aanvulling op mijn andere taken; ik heb het soort werk waarbij ik voor het grootste deel mijn eigen agenda regel dus ik kan het mooi inpassen.
Ik blijf dit draadje wel lezen hoor, want ik leef met iedereen mee.
Alle reacties Link kopieren
@schriftje, wat goed! Hopelijk bevalt het straks net zo goed.

Hier nog aan het wachten op de uitslag van het gesprek, ze hadden maandag team meeting en daarna zou ik meer horen. Verder lopen er nog wat andere dingen maar daar heb ik een minder gevoel bij.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven