Werk & Studie alle pijlers

Sollicitatie na eerdere afwijzing

05-08-2019 17:03 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn droombaan heeft weer een vacature open staan. Of beter eigenlijk, ze zoeken 2 fte.

Nu de grote maar: ik ben voor deze functie een paar maanden geleden op gesprek geweest. Was toen een goed gesprek, maar bij de terugkoppeling gaven ze aan dat er een kandidaat was met meer werkervaring (wat goed kan want mijn werkervaring in dit gebied is van lang geleden en niet mega lang). De man waar ik gesprek mee had gaf aan het wel jammer te vinden, want vond mij verder wel geschikt en hij vroeg of hij mijn cv mocht bewaren voor als ze weer iemand zochten. Dat laatste stemde mij positief maar ik zie nu in mijn zoektocht dus dat het bedrijf weer 2 mensen zoekt. Contactpersoon is dezelfde als van het gesprek.

Heeft het zin om te solliciteren...?

Ik ben bang van niet. Omdat ze mij ook niet benaderd hebben ondanks dat het toen verder positief klonk allemaal. Maar het is wel mijn droombaan.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen! Ik ben bij de eerste sollicitatie naar mijn huidige baan ook afgewezen. De tweede keer, ruim 5 maanden later, was het raak en nu ga ik iedere dag fluitend naar mijn werk!
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren
Doen, ik heb een soortgelijke ervaring. Eerste sollicitatie twee keer op gesprek geweest en hem niet geworden. Een half jaar later was er een nieuwe vacature, daarop gesolliciteerd en na het eerste gesprek al gehoord dat ik was aangenomen.
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Alle reacties Link kopieren
En? al gebeld?
Alle reacties Link kopieren
ja ben ook benieuwd!
Don't cry, buy a bag and move on.
Kom er maar in TO :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Contactpersoon is er morgen pas weer.... :nut:
Ben op van de zenuwen!
Alle reacties Link kopieren
Voedselvergiftiging even buiten beschouwing gelaten ben ik blij want ik mag op gesprek komen voor de functie! :yes: :yes:

Thanks allemaal voor het zetje in de rug!

26 augustus dus nog tijd om mij perfect voor te bereiden ook nog :)
Alle reacties Link kopieren
Mooi, dat heb je alvast bereikt! :cheer:
Goed gedaan. Toi toi toi!
Alle reacties Link kopieren
fijn! heel veel succes
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
Succes!!
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed! Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Doen!

Ik heb zelf een aantal keer aan de andere kant gezeten. Je komt dan op een paar kandidaten uit en je kiest de beste met de meeste ervaring die ook nog dichtbij woont. Degene die alles mee heeft.

Dat betekent dus niet dat jij niet goed bent.

Dat ze jou niet benaderen is logisch: Werk is een vraag-reactie proces. Jij kunt in de tussentijd wel verhuisd zijn, of een nieuwe droombaan hebben gevonden.

Gewoon reageren dus, en misschien kom jij deze keer wel bovenaan!
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven