Werk & Studie alle pijlers

Sollicitatie opleidingsplek verzorgende ig BBl

04-11-2018 18:18 546 berichten
As dinsdag heb ik een sollicitatie gesprek voor de opleiding verzorgende ig BBL bij een organisatie waar ik super graag aan de slag zou willen. Heeft iemand tips om deze sollicitatie tot een succesvol te maken?
Tuingravin schreef:
11-11-2018 13:00
Hangmat, nee, ik woon in Twente. Ik heb al gezien op landelijke vacaturewebsites dat er in het westen meer leer/werk plekken zijn in de zorg. Zoals wel met meer banen. :)
Nou tuingravin dan moeten we naar het westen hahaha
Alle reacties Link kopieren
Cinderella, ik dacht het niet... ik heb het in Twente erg naar mijn zin, mij krijg je hier niet zomaar weg. Man heeft hier ook zijn werk, dus nee. We vinden hier in het Ooooostn ook echt wel een plekje. Het gaat met ons goedkomen, let maar op.
Tuingravin schreef:
11-11-2018 16:21
Cinderella, ik dacht het niet... ik heb het in Twente erg naar mijn zin, mij krijg je hier niet zomaar weg. Man heeft hier ook zijn werk, dus nee. We vinden hier in het Ooooostn ook echt wel een plekje. Het gaat met ons goedkomen, let maar op.
Nee ik ook niet weg uit het Oosten. Eens een Tukker, altijd een tukker😀. Komt vast ooit goed. Ik geef in ieder geval niet op.
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn hier welkom hoor, dat je het weet :)
Alle reacties Link kopieren
Da's wel aardig, Hangmat! Je weet het nooit he? Maar wat Cinderella ook zegt: Tukkers zijn honkvast hoor!
Tuingravin schreef:
11-11-2018 22:17
Da's wel aardig, Hangmat! Je weet het nooit he? Maar wat Cinderella ook zegt: Tukkers zijn honkvast hoor!
Hahaha inderdaad aardig van je hangmat, maar ik zie het ook bij vrienden die ooit door studie werk richting het westen gingen, op den duur komen ze allemaal weer terug naar het oosten. Verder niks te nadele van het westen hoor, ga graag een dagje/weekendje naar bij Amsterdam, Utrecht, Haarlem ect. Maar ook altijd blij als ik weer in het oh zo mooie Twente ben.
Tuingravin schreef:
11-11-2018 22:17
Da's wel aardig, Hangmat! Je weet het nooit he? Maar wat Cinderella ook zegt: Tukkers zijn honkvast hoor!
Hahaha inderdaad aardig van je hangmat, maar ik zie het ook bij vrienden die ooit door studie werk richting het westen gingen, op den duur komen ze allemaal weer terug naar het oosten. Verder niks te nadele van het westen hoor, ga graag een dagje/weekendje naar bij Amsterdam, Utrecht, Haarlem ect. Maar ook altijd blij als ik weer in het oh zo mooie Twente ben.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, Ik heb het gesprek erop zitten. Ik was stiknerveus, maar ik vond het wel een positief gesprek. Er zijn 600 (!!!) sollicitanten voor ongeveer 80 vacatures.
Ik zat tegenover een jonge man van P&O en een wat oudere verpleegkundige die de leiding heeft bij een afdeling voor mensen met niet aangeboren hersenletsel. Ze wilden alles weten over mijn vorige en huidige baan, en waarom Ik daar weg wil. En uiteraard de gebruikelijke vragen over mijn motivatie, en of ik ambitie heb om door te groeien. Mijn wens om uiteindelijk HBO verpleegkunde te gaan doen, vonden ze beiden positief. Daar zijn bij deze instelling zeker mogelijkheden voor.

Ook was zij blij met mijn ervaring als activiteitenbegeleiding op groepen ouderen. ( dat heb ik een paar jaar gedaan voor de plaatselijke welzijnsorganisatie).
Ik heb er geen slecht gevoel over, maar ze hebben wel erg veel mensen om uit te kiezen, met 600 sollicitanten. Ik weet natuurlijk niet wat die in huis hebben.
Ik krijg nog een vragenlijst per mail. Hiermee willen ze nakijken of ik voldoende kennis van zaken heb.

Ze hebben me al wel gevraagd wat de opzegtermijn bij mijn huidige werk is, en of ik problemen heb met de werktijden, ook qua vervoer.
Nou, het zal me benieuwen! Ik krijg over 14 dagen te horen of ze verder met me willen. Dat worden twee weken nagelbijten...
Alle reacties Link kopieren
Wauw!!600 sollicitanten? Wat bizar !!
Klinkt als een goed gesprek! Ik ga voor je duimen
Tuingravin schreef:
12-11-2018 13:33
Hoi allemaal, Ik heb het gesprek erop zitten. Ik was stiknerveus, maar ik vond het wel een positief gesprek. Er zijn 600 (!!!) sollicitanten voor ongeveer 80 vacatures.
Ik zat tegenover een jonge man van P&O en een wat oudere verpleegkundige die de leiding heeft bij een afdeling voor mensen met niet aangeboren hersenletsel. Ze wilden alles weten over mijn vorige en huidige baan, en waarom Ik daar weg wil. En uiteraard de gebruikelijke vragen over mijn motivatie, en of ik ambitie heb om door te groeien. Mijn wens om uiteindelijk HBO verpleegkunde te gaan doen, vonden ze beiden positief. Daar zijn bij deze instelling zeker mogelijkheden voor.

Ook was zij blij met mijn ervaring als activiteitenbegeleiding op groepen ouderen. ( dat heb ik een paar jaar gedaan voor de plaatselijke welzijnsorganisatie).
Ik heb er geen slecht gevoel over, maar ze hebben wel erg veel mensen om uit te kiezen, met 600 sollicitanten. Ik weet natuurlijk niet wat die in huis hebben.
Ik krijg nog een vragenlijst per mail. Hiermee willen ze nakijken of ik voldoende kennis van zaken heb.

Ze hebben me al wel gevraagd wat de opzegtermijn bij mijn huidige werk is, en of ik problemen heb met de werktijden, ook qua vervoer.
Nou, het zal me benieuwen! Ik krijg over 14 dagen te horen of ze verder met me willen. Dat worden twee weken nagelbijten...
jeetje 600 sollicitanten. Fijn dat je zelf er in iedergeval een goed gevoel over hebt. Ik hoop dat je gevoel positief voor je uit gaat pakken. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hangmat, ja ongelofelijk he? Daaraan kun je dus ook al zien dat er hier beduidend minder zorgvacatures zijn voor mensen zonder opleiding. Als je wel een diploma hebt, kun je hier ook kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Cinderella, ik wist wel dat er veel reacties verwacht werden, maar zo veel.... Ik reken maar nergens op.
600 gegadigden, wat bizar! Dat is hier in het westen zeker anders. Je kwalificaties klinken in ieder geval goed, veel succes Tuingravin
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel! Ik laat het nog weten.
Ik zag dat ik vanmorgen toen ik aan het werk was gebeld ben door degene waar ik mijn sollicitatiegesprek mee had vorige week. Heb proberen terug te bellen( aangezien ik toch erg nieuwschierig was), kreeg de voicemail. Heb nu een erg slecht voorgevoel dat ik ben afgewezen, aangezien ze eerst tegen me zeiden dat het 2 weken ging duren voordat ik het zou horen. Het is nu net een week geleden.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Cinderella, kan ook goed nieuws zijn. Ik hoop het voor je!
Tuingravin schreef:
14-11-2018 23:41
Spannend Cinderella, kan ook goed nieuws zijn. Ik hoop het voor je!
Kan ook, maar mijn voorgevoel zegt slecht. Ook omdat ik erg zenuwachtig was met mijn gesprek en het best lastig vondt om op sommige vragen antwoord te geven. Duim, duim, duim.
Alle reacties Link kopieren
Ik duim met je mee!
Tuingravin schreef:
15-11-2018 08:19
Ik duim met je mee!
Dank je😀
Helaas geen goed nieuws. Ben niet door in de sollicitatieprocedure, baal enorm. Kreeg als argument te horen dat ze bang waren dat ik niet snel kon schakelen in het werk. Zit echt te denken wat nu? Moet ik nog wel verder gaan met zoeken en niet heel wat anders gaan doen? Daar en tegen wil ik dit zo graag! Wat nu? Weet het even niet meer.
Cinderella76 schreef:
15-11-2018 15:38
Helaas geen goed nieuws. Ben niet door in de sollicitatieprocedure, baal enorm. Kreeg als argument te horen dat ze bang waren dat ik niet snel kon schakelen in het werk. Zit echt te denken wat nu? Moet ik nog wel verder gaan met zoeken en niet heel wat anders gaan doen? Daar en tegen wil ik dit zo graag! Wat nu? Weet het even niet meer.
Gewoon doorgaan. Uiteindelijk vind je die ene plek die wel bij je past.

Ik zelf heb ook meerdere afwijzingen gekregen voor ik bij mijn ideale werkplek (of vroeger: stageplek) aangenomen werd.
FiIee schreef:
15-11-2018 16:02
Gewoon doorgaan. Uiteindelijk vind je die ene plek die wel bij je past.

Ik zelf heb ook meerdere afwijzingen gekregen voor ik bij mijn ideale werkplek (of vroeger: stageplek) aangenomen werd.
Ik ben normaliter ook geen opgever, maar baal echt. Maar goed schouders eronder en door.
Alle reacties Link kopieren
He, wat naar! Sterkte. Ik hoop dat het je toch gaat lukken.
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer Cinderella! Hebben ze ook gezegd waarom ze denken dat je niet snel zou kunnen schakelen in het werk? Waar zou dat uit blijken? Want dan kun je dat mee nemen als leer/ontwikkelpunt. Niet opgeven hoor, want dit is de mening van 1 instelling. Wie zegt dat een volgende er net zo over denkt? Solliciteren is ook een vak apart vind ik. Ik heb wel eens een gesprek gehad waarvan ik dacht dat het goed ging, en dan kreeg ik een afwijzing om heel vage redenen. Ik vraag dan altijd wel door, want als ik de reden van afwijzing niet begrijp, kan ik er ook niks van leren. Als de reden is dat er beter gekwalificeerde kandidaten waren, dan hoeft het niet perse aan je persoonlijkheid te liggen, maar aan je ervaring.
Echt hou vol en blijf in jezelf geloven. Ik heb nog niets gehoord, maar ik ga in de tussen tijd ook niet stilzitten, ik sollicteer vrolijk door.
Kom naar het Westen en keer over drie jaar terug. Wijzer, met veel ervaring en een diploma op zak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven