Werk & Studie alle pijlers

Sollicitatie opleidingsplek verzorgende ig BBl

04-11-2018 18:18 546 berichten
As dinsdag heb ik een sollicitatie gesprek voor de opleiding verzorgende ig BBL bij een organisatie waar ik super graag aan de slag zou willen. Heeft iemand tips om deze sollicitatie tot een succesvol te maken?
Tuingravin schreef:
07-02-2019 20:04
Hoi Cinderella, tuurlijk houd ik je op de hoogte! Het UWV is nou niet echt de meest betrouwbare bron van informatie. Ik heb tijdens een periode van ziekte en werkloosheid ook met ze te maken gehad, wat een flutorganisatie.

Ik hoop voor ons beiden dat we uitgenodigd worden voor een gesprek. Ik denk dat ze weinig kandidaten hebben die gemotiveerder zijn dan wij😄
Zodra ik iets hoor, laat ik het weten.
Hoi Tuingravin, had vanmiddag nog wel een uitnodiging in mijn mailbox na aanleiding van een sollicitatie voor een informatiebijeenkomst plus kennismaking voor een opleidingsplek in Lichtenvoorde en omgeving. Ga er wel heen, maar ben een beetje in dubio wat afstand betreft.Een horen wat hun te vertellen hebben. Nog geen nieuws verder van Carint.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog geen bericht van Carint. Geduld is een schone zaak, maar niet mijn beste eigenschap.... Hahaha.
Lichtenvoorde is idd wel een stukkie....
Tuingravin schreef:
11-02-2019 18:56
Hier ook nog geen bericht van Carint. Geduld is een schone zaak, maar niet mijn beste eigenschap.... Hahaha.
Lichtenvoorde is idd wel een stukkie....
Zo is het😀. Ja dit is ook weer mijn dilemma. Ik ga er in íedergeval heen en dan zie en hoor ik wel.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso gaan! Je weet maar nooit. Ik kreeg nog een vacature binnen via een kennis. Geen IG, maar wel zorg gerelateerd. Ga ik op schrijven, we zien wel!
Tuingravin schreef:
11-02-2019 19:37
Sowieso gaan! Je weet maar nooit. Ik kreeg nog een vacature binnen via een kennis. Geen IG, maar wel zorg gerelateerd. Ga ik op schrijven, we zien wel!
Succes👍🏻
@Tuingravin, heb jij al iets gehoord?
Alle reacties Link kopieren
Nee, nog niks gehoord. Duurt lang he? Ik had gisteravond een verjaardag en kwam daar iemand tegen die in de ouderenzorg werkt. Zij is er destijds een jaar mee bezig geweest om een leer/werkplek te vinden, maar heeft het uiteindelijk toch voor mekaar gekregen. Bij haar op het werk zoeken ze waarschijnlijk nog nieuwe mensen voor september. Staat nog niet online. Ze wil het met haar afdelingshoofd bespreken, misschien kan ik daar op gesprek komen voor de vacature online gaat. Krijg ik maandag mail over. Zal me benieuwen of ik iets hoor. Mocht het lukken en kan ik op gesprek komen, zal ik jou ook noemen. Dan laat ik het hier wel weten.
Tuingravin schreef:
16-02-2019 22:23
Nee, nog niks gehoord. Duurt lang he? Ik had gisteravond een verjaardag en kwam daar iemand tegen die in de ouderenzorg werkt. Zij is er destijds een jaar mee bezig geweest om een leer/werkplek te vinden, maar heeft het uiteindelijk toch voor mekaar gekregen. Bij haar op het werk zoeken ze waarschijnlijk nog nieuwe mensen voor september. Staat nog niet online. Ze wil het met haar afdelingshoofd bespreken, misschien kan ik daar op gesprek komen voor de vacature online gaat. Krijg ik maandag mail over. Zal me benieuwen of ik iets hoor. Mocht het lukken en kan ik op gesprek komen, zal ik jou ook noemen. Dan laat ik het hier wel weten.
Duurt lang inderdaad. Kreeg wel van de week nog weer een afwijzing voor een leerplek bij een thuiszorginstantie in Enschede😒. Super dat je dat wilt doen. Zal mijn gegevens even in een apart berichtje aan je sturen.
@Tuingravin, net bericht van Carint in mijn mailbox. Helaas geen goed nieuws😞. Niet uitgenodigd voor een gesprek. En jij?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Cinderella, ik ben wel uitgenodigd, op 7 maart. Mijn collega kreeg een afwijzing. Wat jammer dat het niet is gelukt. Ben heel benieuwd wat er uit komt, ik heb natuurlijk ook nog niks nu, maar wel een kansje. Mijn collega zei dat er 200 reacties waren geweest voor 35 plaatsen. Dan moet ik het ook nog zien hoor!
Ik heb nog twee sollicitaties lopen. Je moet gewoon doorgaan hoor! Heb ik ook tegen mijn collega gezegd. :hug:
Tuingravin wat goed joh. Ga voor je duimen. Het is wel balen. Maar ben gewend om tegenslagen te krijgen. Het wordt haast gewoon lijkt het wel. Zelf vanochtend nog een soort van speeddate gehad plus informatiebijeenkomst in Lichtenvoorde. Waren 35 gegadigden voor een 9/10 -tal plekken. Leek erg leuk, even afwachten. En zou dan qua woon/werk afstand in Borculo komen. Dat is nog te doen😀. En gisteren nog een open sollicitatie verstuurd naar een instelling. En misschien dat uwv nog iets kan betekenen. Even afwachten. Ik geef ook zeker niet op😀. Ik wens je heel veel succes en hoor graag hoe het je vergaat verder.
Cinderella76 schreef:
20-02-2019 14:31
Tuingravin wat goed joh. Ga voor je duimen. Het is wel balen. Maar ben gewend om tegenslagen te krijgen. Het wordt haast gewoon lijkt het wel. Zelf vanochtend nog een soort van speeddate gehad plus informatiebijeenkomst in Lichtenvoorde. Waren 35 gegadigden voor een 9/10 -tal plekken. Leek erg leuk, even afwachten. En zou dan qua woon/werk afstand in Borculo komen. Dat is nog te doen😀. En gisteren nog een open sollicitatie verstuurd naar een instelling. En misschien dat uwv nog iets kan betekenen. Even afwachten. Ik geef ook zeker niet op😀. Ik wens je heel veel succes en hoor graag hoe het je vergaat verder.
Klopt in mijn afwijzingsmail stond ook dat ze ruim 200 sollicitaties hadden gekregen en dat ze daarom streng gesillecteerd hadden.
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard houd ik jou op de hoogte, dat verhaal van lichtenvoorde/borculo klinkt wel goed! In elk geval minder gegadigden op het aantal plaatsen.
Ik heb ook nog twee andere sollicitaties uitstaan.
Tja, gewoon afwachten. 7 maart duurt nog even!
Tuingravin schreef:
20-02-2019 15:57
Uiteraard houd ik jou op de hoogte, dat verhaal van lichtenvoorde/borculo klinkt wel goed! In elk geval minder gegadigden op het aantal plaatsen.
Ik heb ook nog twee andere sollicitaties uitstaan.
Tja, gewoon afwachten. 7 maart duurt nog even!
We hadden vandaag met 4 personen tegelijk een soort van speeddate. Vondt één kandidaat niet heel sterk, wist ook niet wat ze moest zeggen elke keer, één kandidaat deed nu al de helpende opleiding en was daar bijna mee klaar en aardig gebekt😀, en een kandidaat die een beetje zoals ik zelf ben. Dus weet niet welke kant dit op gaat en of ze uit elk groep iemand uithalen voor een 2e gesprek. Ben heel benieuwd.
Heeft je collega nog verdere sollicitaties lopen nog?
Alle reacties Link kopieren
Mijn collega heeft voor zover ik weet nu niks anders lopen. Maar zij kijkt ook naar een leer/werkplek in de gehandicapenzorg via de Twntse Zorgcentra. Dat heeft niet mijn voorkeur. Ik dacht dat jij ook het liefst in de ouderenzorg wilt he?
Tuingravin schreef:
20-02-2019 18:01
Mijn collega heeft voor zover ik weet nu niks anders lopen. Maar zij kijkt ook naar een leer/werkplek in de gehandicapenzorg via de Twntse Zorgcentra. Dat heeft niet mijn voorkeur. Ik dacht dat jij ook het liefst in de ouderenzorg wilt he?
Ja het liefst wel.
Cinderella76 schreef:
20-02-2019 22:11
Ja het liefst wel.
Joehoe ik mag na aanleiding van de informatieochtend/ speeddate van gisteren 6 maart op gesprek komen. We gaan ons uiterste best doen en wie weet😀
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Cinderella!
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Hey Cinderella, wat fijn! Dan mag je dus een dag eerder dan ik op gesprek. Ik hoop,toch zo dat het ons gaat lukken...duim, duim
Alle reacties Link kopieren
Jeeee! Ik lees hier wat vorderingen! Succes met de volgende stap!
Ik ben bijijijijna klaar...
Tuingravin schreef:
22-02-2019 08:10
Hey Cinderella, wat fijn! Dan mag je dus een dag eerder dan ik op gesprek. Ik hoop,toch zo dat het ons gaat lukken...duim, duim
Jaaaaah heel blij maar ook spannend. Fingers crossed! We gaan ons best doen!
Hangmat schreef:
22-02-2019 19:12
Jeeee! Ik lees hier wat vorderingen! Succes met de volgende stap!
Ik ben bijijijijna klaar...
Hoe vergaat het je tot nu toe als ik vragen mag? Valt het mee of tegen. En ook de combi werken en leren.
Alle reacties Link kopieren
Cinderella76 schreef:
22-02-2019 22:23
Hoe vergaat het je tot nu toe als ik vragen mag? Valt het mee of tegen. En ook de combi werken en leren.
Ik doe de opleiding in 1 jaar. Het niveau theoretisch gezien vind ik niet hoog. Het is dus niet moeilijk ofzo. We hebben soms kennisexamens en die gaan me erg makkelijk af (ik sta gemiddeld een 9,7 :O ) Ik werk 24 u per week + 4 uur scholing (1 dag per 2 weken). Ik ben alleenstaande ouder van twee dochters. Soms vind ik dat wel veel. Vooral in weken dat je rooster niet zo lekker is en er thuis wat aan de hand dan is het echt veel soms.
Het eerste half jaar was qua werk leerzaam en leuk (somatiek) maar qua werksfeer en personeelstekort een verschrikking. Ik ging daar zowat aan onderdoor. Als leerling is dat echt struggelen. Nu sinds november op een gesloten afdeling psychogeriatrie, daar is de bezetting beter en de sfeer beter en bloei ik weer op. Ik werk eigenlijk al als gediplomeerde vigger al ligt de eindverantwoordelijkheid natuurlijk nog niet bij mij.
Ik ben in de afrondende fase nu. Al mn examens gedaan, nog een paar verpleegtechnische handelingen en een soort eindproject en dan hopelijk echt richting de start van HBO-v in september. Daarover ben ik nog in gesprek met de manager.
Het werk is echt leuk zolang het oké is met het personeel. Ik geniet echt van het contact met de bewoners.
Alle reacties Link kopieren
Veel succes morgen en overmorgen!
n00r schreef:
05-03-2019 22:37
Veel succes morgen en overmorgen!
Dank je wel. Ga mijn best doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven