Werk & Studie alle pijlers

Solliciteren promotieplek

06-04-2020 14:38 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik lees al jaren mee op dit forum maar ben geen actieve schrijver. Ik weet ook niet of dit de juiste pijler is of verplaatst moet worden naar ‘contact’.

Mijn situatie: ik werk al enige jaren als onderzoeker. Er is een vacature vrijgekomen voor een promotieplek. Alles sluit aan op wat ik leuk vind. Het gaat om praktijkgericht onderzoek waarbij de nadruk ligt op het helpen van de doelgroep (ik hou het even vaag).

Ik wil deze plek heeeeeel graag. Probleem is dat ik vreselijk onzeker ben en snel denk ‘dat kan ik toch niet’.

Mijn vraag: zou iemand mij willen helpen met het schrijven van de motivatiebrief en evt mijn CV?

Dat zou echt top zijn! Hopelijk is er iemand die bekend is in deze wereld en tijd voor mij kan en wil vrijmaken.
Alle reacties Link kopieren
Andere tips zijn uiteraard ook welkom :)
Waarom denk je dat je het niet zou kunnen?
En wellicht nog belangrijker waarom denk je dat je het wel zou kunnen?
Alle reacties Link kopieren
Is de vacature bij je huidige werkgever (oftewel: kennen ze je al?). In dat geval zou ik een gesprek aangaan, en omdat face to face nu even niet kan, een persoonlijk mailtje sturen met wat vragen er in.
Heb je de goede achtergrond qua opleiding? Waarom zou je het dan niet kunnen? Ik begeleid promovendi, en er zijn er niet zo heel veel die het echt niet kunnen hoor. Hooguit een paar die het helemaal niet leuk vinden, en er daarom geen energie in stoppen. Dan wordt het niks.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon reageren. Ken je wat mensen die op die afdeling werken? Dat je eens via via kunt vragen hoe het er daar aan toegaat? Als het een beetje aansluit op jouw werkervaring en jouw motivatie, maak je zeker een kans.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren