Werk & Studie alle pijlers

soms toe aan pensioen

08-10-2019 10:44 175 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mede forummers,

ik ben zelfstandig ondernemer (zzp), 43 jaar en heb veel plezier in mijn werk. In mijn werkomgeving heb ik relatief veel 55+ers of mensen die richting pensioen gaan.

Ik merk dat ik soms denk hoe heerlijk het zal zijn als je met pensioen zou kunnen. Hoewel ik al 11 jaar werk als zelfstandige en in die tijd een groep van een aantal vaste opdrachtgevers heb opgebouwd merk ik dat het me fijn lijkt als de eind datum wat betreft pensieon wat dichter bij zou liggen.

Voor dit moment kan ik als ik begin 60 ben stoppen.

Ik ben benieuwd of andere zelfstandig ondernemer (of mensen in loondienst) dit herkennen en hoe ze hier mee om gaan.
Misschien is een dag minder werken wel haalbaar, dan heb je de vrijdag en het weekend vrij om te doen en te laten wat je wilt. Meer moet je niet willen.
Alle reacties Link kopieren
eloise_hawking schreef:
08-10-2019 11:09
Vroeger werden mensen niet zo oud en waren we met minder. Als we dat nu zouden doen, zouden de werkenden dat allemaal moeten betalen voor de pensionado’s, dat gaat niet lukken.
Ja klopt, maar t ging niet over geld, maar dat je graag wilt stoppen met werken. Mijn vader heeft na zn pensioen nog 30 jaar geleefd.
ik geef mn bek ook maar een douw
Cateautje schreef:
08-10-2019 11:30
Misschien is een dag minder werken wel haalbaar, dan heb je de vrijdag en het weekend vrij om te doen en te laten wat je wilt. Meer moet je niet willen.
Uh, nou ik wel hoor.
Cateautje schreef:
08-10-2019 10:50
Echt, altijd vakantie is de hel op aarde, dus werk maar fijn door, dan heb je een doel om voor te leven en zak je niet weg in leegte.
Niet iedereen is hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
eloise_hawking schreef:
08-10-2019 11:09
Vroeger werden mensen niet zo oud en waren we met minder. Als we dat nu zouden doen, zouden de werkenden dat allemaal moeten betalen voor de pensionado’s, dat gaat niet lukken.