Werk & Studie alle pijlers

soms toe aan pensioen

08-10-2019 10:44 175 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mede forummers,

ik ben zelfstandig ondernemer (zzp), 43 jaar en heb veel plezier in mijn werk. In mijn werkomgeving heb ik relatief veel 55+ers of mensen die richting pensioen gaan.

Ik merk dat ik soms denk hoe heerlijk het zal zijn als je met pensioen zou kunnen. Hoewel ik al 11 jaar werk als zelfstandige en in die tijd een groep van een aantal vaste opdrachtgevers heb opgebouwd merk ik dat het me fijn lijkt als de eind datum wat betreft pensieon wat dichter bij zou liggen.

Voor dit moment kan ik als ik begin 60 ben stoppen.

Ik ben benieuwd of andere zelfstandig ondernemer (of mensen in loondienst) dit herkennen en hoe ze hier mee om gaan.
Poker schreef:
08-10-2019 18:38
Haha, dat denk ik vaak over de buren. Dan denk ik, hadden jullie niet beter een klein appartementje of een ouder huisje gekocht, dan nu 5 dagen van 's morgens tot 's avonds werken om je nieuwbouw huis met tuin af te betalen. En de poetsvrouw en de glazenwasser en de weekendjes weg, want na een lange werkweek is dat toch wel verdiend :mrgreen: En sommige dan nog een LAT relatie dus 's avonds ook vaak van huis weg.
Ben vooral jaloers als ik bij ze kom, dat alles daar nog splinternieuw is. Ik begin al kosten te krijgen, ik heb ook nieuwbouw maar ben altijd thuis...
Jij haalt tenminste alles uit je huis dat erin zit. Zou niet kunnen leven in een huis waar alles altijd nieuw blijft, daar zit geen leven in.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
08-10-2019 15:59
Ik zou door zijn gegaan met werken.
Als ik het geluk heb dat ik dat lichamelijk nog kan, ga ik vooral iets anders doen dan dat waarvoor ik nu salaris krijg. Wel werken, maar dan wat ik heel leuk vind, maar waarvoor niemand me geld wil geven om het te doen. Vrijwilligerswerk als het ware.