Werk & Studie alle pijlers

Stage niet kunnen volhouden

28-01-2020 22:03 462 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt ik kan mijn stage niet volhouden. Ik moet 40 uur per week onbetaald stage lopen. Ik heb sochtends een reistijd van 40 minuten wat betekend dat ik om zeveb uur sochtends vertrek. Smiddags heb ik te maken met een weg afsluiting en structureel file waardoor mijn reistijd oploopt tot een uur soms anderhalf uur.

Ik ben nu 1 week en twee dagen verder en helemaal gesloopt. Ik lig sinds vorige week avonds om acht uur op bed, en slaap dan met 1 of twee onderbrekingen door tot twintig over zes.

Afgelopen weekend heb ik twee keer 14 uur geslapen en ik heb nu het gevoel dat ik alweer behoefte heb aan weekend. En nu lig ik wakker met een mental breakdown, ik blijf maar janken en kan aan niks anders denken dan mijn stage vroegtijdig af te breken en volgend jaar op een leukere plek dichterbij huis te zoeken die wel bereikbaar is met het openbaar vervoer. Ik betaal mij echt scheel aan benzine kosten.

Oja, een poosje geleden liep ik tegen burn-out klachten aan. En van mijn weinige sociale leven en hobby's is niks meer over.

Ik hoop dat iemand mij nog moet kan inpraten totdat ik morgen met mijn docent kan bellen.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
28-01-2020 22:37
Maar als je nú al overstuur raakt van fulltime werken, hoe wou je dan in godsnaam je pensioen halen op je 68e (of misschien nóg wel later straks)?
Een rijke partner zoeken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
.
anoniem_641207a268818 wijzigde dit bericht op 28-01-2020 23:27
99.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Coala schreef:
28-01-2020 22:43
Ik liep 40 uur stage en werkte in het weekend om wat te verdienen. Iemand zei het laatst nog tegen mij maar het is inderdaad ook zo; De jongeren zouden vol moeten zitten van energie en de ouderen zouden wat mogen afbouwen. Nou ik zie heel anders. Altijd een snotje en een snuifje en een zuchtje. Herpak jezelf joh. Wat iemand hier eerder al schreef: je werkt nog tot je 68e
Eerst en vooral: veel jongeren zijn goed gemotiveerd en pakken aan. Maar inderdaad, heel veel zijn dat minder. We hebben serieus wel eens een stagiaire gehad die op een dag dat het regende belde: "Is het goed als ik vandaag thuis blijft, want het regent en ik moet fietsen (ze woonde op 15 minuten fietsen van ons bedrijf...)…" Haar idee was dan dat ze wel een andere keer een uurtje extra zou komen als het niet regende ofzo...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Wat veel harde reacties! Daar zou ik me niet teveel van aantrekken. Als iemand lange werkdagen maakt, is dat nog geen algemeen geldende maatstaf en betekent het niet dat iedereen dat maar moet doen. Het is een stáge. Je leert echt niet als je oververmoeid bent. Of misschien is de les dat je nu goed op jezelf moet passen, ondanks het commentaar van anderen.
Alle reacties Link kopieren
Coala schreef:
28-01-2020 22:43
Ik liep 40 uur stage en werkte in het weekend om wat te verdienen. Iemand zei het laatst nog tegen mij maar het is inderdaad ook zo; De jongeren zouden vol moeten zitten van energie en de ouderen zouden wat mogen afbouwen. Nou ik zie heel anders. Altijd een snotje en een snuifje en een zuchtje. Herpak jezelf joh. Wat iemand hier eerder al schreef: je werkt nog tot je 68e
Zoals ik al eerder schreef: het aantal burnouts neemt hand over hand toe.
Lijkt me juist goed als jongeren al leren om hun grenzen beter te bewaken.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
28-01-2020 22:15
Mijn eerste gedachte.

Ik sta al jarenlang om zes uur op, ga om zeven uur de deur uit en ben om zes uur weer thuis, of ik nu met de fiets of het OV ga. Liever met de fiets, trouwens.

En hé, ik leef nog steeds.

Wacht maar tot je er ook nog een gezin naast hebt. Bewaar dit topic in een kistje en herlees het tegen die tijd.
Klinkt pittig, ben je wel gelukkig?
Voor jou is misschien normaal maar er zijn ook andere manieren van leven, het hoeft niet zo. En niet iedereen kan het aan, of hoeft het aan te kunnen.

TO het lijkt me goed om het wel even tijd te geven maar ook goed op jezelf te letten, en overleg met je begeleider.
Alle reacties Link kopieren
Nou TO, je hoort het: Herpak jezelf en probleem opgelost.

:bonk:
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
28-01-2020 22:48
Zoals ik al eerder schreef: het aantal burnouts neemt hand over hand toe.
Lijkt me juist goed als jongeren al leren om hun grenzen beter te bewaken.
Of leren je schouders eronder te zetten en niet bij elke wind die dwars zit overspannen thuis te gaan zitten simmen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Coala schreef:
28-01-2020 22:43
Ik liep 40 uur stage en werkte in het weekend om wat te verdienen. Iemand zei het laatst nog tegen mij maar het is inderdaad ook zo; De jongeren zouden vol moeten zitten van energie en de ouderen zouden wat mogen afbouwen. Nou ik zie heel anders. Altijd een snotje en een snuifje en een zuchtje. Herpak jezelf joh. Wat iemand hier eerder al schreef: je werkt nog tot je 68e
Het is alleen toegestaan minder energie te hebben als je oud bent? Je zou maar eens niet zo vol zitten met energie. En dan?
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
28-01-2020 22:15
Mijn eerste gedachte.

Ik sta al jarenlang om zes uur op, ga om zeven uur de deur uit en ben om zes uur weer thuis, of ik nu met de fiets of het OV ga. Liever met de fiets, trouwens.

En hé, ik leef nog steeds.

Wacht maar tot je er ook nog een gezin naast hebt. Bewaar dit topic in een kistje en herlees het tegen die tijd.
En omdat jij nog leeft moet iedereen zo (kunnen en/of willen) leven?

Het probleem is niet dat 'de jeugd van tegenwoordig' zo slap is, het probleem is dat het grootste deel van de mensen geen begrip heeft voor mensen waarbij dingen anders gaan.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
28-01-2020 22:52
Of leren je schouders eronder te zetten en niet bij elke wind die dwars zit overspannen thuis te gaan zitten simmen.
Men kíest niet voor overspannenheid, Pejeka...
Het zal je maar overkomen.
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
28-01-2020 22:52
Het is alleen toegestaan minder energie te hebben als je oud bent? Je zou maar eens niet zo vol zitten met energie. En dan?
Uitkering aanvragen en thuis gaan zitten met geurkaarsen rond je Boeddhabeeldje en de Happinez in de aanslag om je chakra's te helen en je yin en yang in evenwicht te brengen, zodat je heel misschien na 20 jaar mediteren zen genoeg bent om wellicht een ochtendje in de week ergens vrijwilligerswerk te gaan doen zonder meteen uitgeput neer te vallen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
28-01-2020 22:52
Of leren je schouders eronder te zetten en niet bij elke wind die dwars zit overspannen thuis te gaan zitten simmen.
Joh, schei toch uit. Wat weet jij nou van bijv mijn moeilijkheden?
Of van wat er tegenwoordig van jongeren verwacht wordt?

Ik denk dat het een heel goede ontwikkeling is dat steeds meer mensen inzien dat wat jij hier schrijft een heilloze weg is.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
@to hoe zit het met vakantiedagen? Vakantie-gebonden? Dan heb je wat om naar uit te kijken
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
28-01-2020 22:55
Joh, schei toch uit. Wat weet jij nou van bijv mijn moeilijkheden?
Of van wat er tegenwoordig van jongeren verwacht wordt?

Ik denk dat het een heel goede ontwikkeling is dat steeds meer mensen inzien dat wat jij hier schrijft een heilloze weg is.
Ik weet niks van jouw moeilijkheden. Ik heb het ook nooit gehad over jouw moeilijkheden.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Hmmm, sommigen hier gun je het om ook in dergelijke situatie terecht te komen. Kijken hoe ze dan janken.
Dan voelen ze misschien dat het geen keuze was, maar iets vreselijks dat je overkomt...
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
28-01-2020 22:52
Of leren je schouders eronder te zetten en niet bij elke wind die dwars zit overspannen thuis te gaan zitten simmen.
Mensen worden juist overspannen als ze nog even doorgaat terwijl ze niet meer kunnen.

Je bagatelliseert de klachten die iemand kan hebben tot ‘een wind die dwars zit’ en reduceert overspannen tot ‘thuis zitten simmen’.

Je weet heus wel dat dit niet strookt met de echte, grote-mensen-wereld.
Alle reacties Link kopieren
Onze stageloopster is momenteel meer afwezig dan aanwezig omdat er plotseling ernstig zieken in haar familie zijn.

Er wordt samen met haar en haar begeleider van school gekeken wat er wél mogelijk is. Dus op haar halve schooldag extra komen en de schoolvakanties ook komen.

Het is dát, of stoppen en volgend jaar opnieuw. Zij kiest voor doorzetten en daar krijgt ze alle steun bij.

Bespreek het met school wat je mogelijkheden zijn.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
28-01-2020 22:59
Ik weet niks van jouw moeilijkheden. Ik heb het ook nooit gehad over jouw moeilijkheden.
Juist, maar je hebt er wel een oordeel over.
Want wat je schrijft hou je algemeen, maar aangezien ik zo'n uitkeringstrekker ben die lekker ovetspannen thuis zit gaat het mede over mij.

Het wordt hoog tijd dat mensen gaan inzien dat iedereen anders is en dat de ene prima 40 uur per week kan werken en dat een ander dat niet kan.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
28-01-2020 22:55
Uitkering aanvragen en thuis gaan zitten met geurkaarsen rond je Boeddhabeeldje en de Happinez in de aanslag om je chakra's te helen en je yin en yang in evenwicht te brengen, zodat je heel misschien na 20 jaar mediteren zen genoeg bent om wellicht een ochtendje in de week ergens vrijwilligerswerk te gaan doen zonder meteen uitgeput neer te vallen?
Lekker zwart-wit weer. Ridiculiseer het maar. Soms vind ik het jammer dat een opleiding die mensen de vaardigheden geeft om op het internet te lezen en schrijven, niet en passant wat meer open-mindness aanleert. Zalig zijn de simpelen van geest.
.
anoniem_641207a268818 wijzigde dit bericht op 28-01-2020 23:25
99.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
28-01-2020 23:03
Lekker zwart-wit weer. Ridiculiseer het maar. Soms vind ik het jammer dat een opleiding die mensen de vaardigheden geeft om op het internet te lezen en schrijven, niet en passant wat meer open-mindness aanleert. Zalig zijn de simpelen van geest.
… Want hen is het Koninkrijk der Hemelen..
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
28-01-2020 23:02
Juist, maar je hebt er wel een oordeel over.
Want wat je schrijft hou je algemeen, maar aangezien ik zo'n uitkeringstrekker ben die lekker ovetspannen thuis zit gaat het mede over mij.

Het wordt hoog tijd dat mensen gaan inzien dat iedereen anders is en dat de ene prima 40 uur per week kan werken en dat een ander dat niet kan.
Juist, zelf als je niets liever zou willen.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
28-01-2020 23:01
Onze stageloopster is momenteel meer afwezig dan aanwezig omdat er plotseling ernstig zieken in haar familie zijn.

Er wordt samen met haar en haar begeleider van school gekeken wat er wél mogelijk is. Dus op haar halve schooldag extra komen en de schoolvakanties ook komen.

Het is dát, of stoppen en volgend jaar opnieuw. Zij kiest voor doorzetten en daar krijgt ze alle steun bij.

Bespreek het met school wat je mogelijkheden zijn.
De (voor)oordelen in deze paar woorden vind ik echt stuitend.

Want eigenlijk zeg je dat als ze zou besluiten om nu te stoppen dat ze dan een opgever is.
Doorzetten, lijden, afzien, dat moeten we.

Als het haar nu niet zou lukken zou ze net zoveel (of mss wel meer) steun nodig hebben.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
28-01-2020 22:37
Maar als je nú al overstuur raakt van fulltime werken, hoe wou je dan in godsnaam je pensioen halen op je 68e (of misschien nóg wel later straks)?
Allemachtig wat een reactie. Het kan toch zo zijn je een fulltime baan niet aankunt? Ze zou toch ook bijvoorbeeld 32 uur per week kunnen werken en daarmee haar pensioen kunnen halen? Heb ik ook gedaan. Ideaal voor mijn gezondheid en prima te doen qua salaris. Laat je niet gek maken TO!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven