Werk & Studie alle pijlers

Stage niet kunnen volhouden

28-01-2020 22:03 462 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt ik kan mijn stage niet volhouden. Ik moet 40 uur per week onbetaald stage lopen. Ik heb sochtends een reistijd van 40 minuten wat betekend dat ik om zeveb uur sochtends vertrek. Smiddags heb ik te maken met een weg afsluiting en structureel file waardoor mijn reistijd oploopt tot een uur soms anderhalf uur.

Ik ben nu 1 week en twee dagen verder en helemaal gesloopt. Ik lig sinds vorige week avonds om acht uur op bed, en slaap dan met 1 of twee onderbrekingen door tot twintig over zes.

Afgelopen weekend heb ik twee keer 14 uur geslapen en ik heb nu het gevoel dat ik alweer behoefte heb aan weekend. En nu lig ik wakker met een mental breakdown, ik blijf maar janken en kan aan niks anders denken dan mijn stage vroegtijdig af te breken en volgend jaar op een leukere plek dichterbij huis te zoeken die wel bereikbaar is met het openbaar vervoer. Ik betaal mij echt scheel aan benzine kosten.

Oja, een poosje geleden liep ik tegen burn-out klachten aan. En van mijn weinige sociale leven en hobby's is niks meer over.

Ik hoop dat iemand mij nog moet kan inpraten totdat ik morgen met mijn docent kan bellen.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
28-01-2020 22:55
Uitkering aanvragen en thuis gaan zitten met geurkaarsen rond je Boeddhabeeldje en de Happinez in de aanslag om je chakra's te helen en je yin en yang in evenwicht te brengen, zodat je heel misschien na 20 jaar mediteren zen genoeg bent om wellicht een ochtendje in de week ergens vrijwilligerswerk te gaan doen zonder meteen uitgeput neer te vallen?
😂😂😂
Maar Pejeka heeft wel n punt... denk in oplossingen. Ik heb ook weleens n stagiair in schoolvakanties laten terugkomen zodat ze 7 uur ipv 8 uur per dag konden stagelopen. Leg dit eens voor aan t stagebedrijf.
.
anoniem_641207a268818 wijzigde dit bericht op 28-01-2020 23:26
99.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Coala schreef:
28-01-2020 23:06
Het is nog wel vreselijker wat sommigen hier hebben meegemaakt en zij gaan wel door.
Of je wel of niet door kunt is ook maar gewoon geluk hebben hoor.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Coala schreef:
28-01-2020 23:06
Het is nog wel vreselijker wat sommigen hier hebben meegemaakt en zij gaan wel door.
Iedereen gaat door, op zijn eigen manier. Heb daar respect voor, ook als die manier anders is dan jouw manier
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
28-01-2020 22:55
Joh, schei toch uit. Wat weet jij nou van bijv mijn moeilijkheden?
Of van wat er tegenwoordig van jongeren verwacht wordt?

Ik denk dat het een heel goede ontwikkeling is dat steeds meer mensen inzien dat wat jij hier schrijft een heilloze weg is.
Ik ben het zeker niet altijd met Pejeka eens. Mij over het algemeen een beetje te zwart wit. Maar ik ben het in dit geval roerend met hem eens.

De maatschappij is niet gebaat bij suikerpopjes. En, belangrijker nog, de persoon in kwestie ook niet.

Zoals iemand hier al eens schreef heeft vrijwel iedereen wel ervaring met lastige stages waarin het omschakelen gewoon moeilijk was. Maar dat hoort er toch bij?

Waarom is iedere moeilijkheid een potentieel gevaar voor een burn-out?

Die moeilijkheid kun je toch ook gewoon ondergaan, er lering uit trekken. Indien nodig iets bijsturen. Maar waarom gelijk de handdoek in de ring? Wat leert het je waar je de rest van je leven ook nog wat aan hebt.

Ik ken TO niet. De info in de OP laat ook maar een beperkt beeld zien. Mogelijk dat TO fysiek of mentaal beperkt belastbaar is. Geen idee. Zou best kunnen. Dan zou ik daar eerst maar eens mijn focus op leggen.

Maar als we hier te maken hebben met een jonge meid, gezond van lijf en leden dan ben ik geneigd haar wat extra ruggengraat te adviseren. Voor haar eigen bestwil.
En van kreten als buren-out word ik dan kriegel. Je leven moet nog beginnen.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Ik vind 40 uur en jouw reistijd erg veel. Je hebt te weinig hersteltijd blijkbaar.

Ik zou langs de huisarts gaan om medische dingen uit te sluiten zoals vitaminen en schildklier. Als blijkt dat je toch richting Burnout moet denken kun je niet anders dan meer rust te nemen en op zoek naar minder intensief werk of een rustperiode in overleg waardoor je alsnog je stage kunt halen.
Alle reacties Link kopieren
Daarom doen we dus ons best om haar hierdoor te slepen. Ook voor wat betreft haar familieproblemen.

Als ze klaar is met de stage, dan is ze de zorg van het diplomahalen kwijt. Dat gunnen we haar echt.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Saivash schreef:
28-01-2020 23:10
Iedereen gaat door, op zijn eigen manier. Heb daar respect voor, ook als die manier anders is dan jouw manier
Dat zeg ik toch al de hele tijd. Ik doe niet anders! Jij vult dingen voor mij in. Moet je mee ophouden, is niet fijn.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
28-01-2020 22:48
Zoals ik al eerder schreef: het aantal burnouts neemt hand over hand toe.
Lijkt me juist goed als jongeren al leren om hun grenzen beter te bewaken.

Mss kunnen we beter als maatschappij bekijken waarom het aantal burn-outs zo toe neemt. Hoe kan het dat zoveel mensen, waaronder veel jongeren, een burn-out krijgen terwijl dit eerder niet of minder het geval was? Ik denk dat het verwijderen van Social media al veel zou helpen.
Vera8 schreef:
28-01-2020 23:10
Ik ben het zeker niet altijd met Pejeka eens. Mij over het algemeen een beetje te zwart wit. Maar ik ben het in dit geval roerend met hem eens.

De maatschappij is niet gebaat bij suikerpopjes. En, belangrijker nog, de persoon in kwestie ook niet.

Zoals iemand hier al eens schreef heeft vrijwel iedereen wel ervaring met lastige stages waarin het omschakelen gewoon moeilijk was. Maar dat hoort er toch bij?

Waarom is iedere moeilijkheid een potentieel gevaar voor een burn-out?

Die moeilijkheid kun je toch ook gewoon ondergaan, er lering uit trekken. Indien nodig iets bijsturen. Maar waarom gelijk de handdoek in de ring? Wat leert het je waar je de rest van je leven ook nog wat aan hebt.

Ik ken TO niet. De info in de OP laat ook maar een beperkt beeld zien. Mogelijk dat TO fysiek of mentaal beperkt belastbaar is. Geen idee. Zou best kunnen. Dan zou ik daar eerst maar eens mijn focus op leggen.

Maar als we hier te maken hebben met een jonge meid, gezond van lijf en leden dan ben ik geneigd haar wat extra ruggengraat te adviseren. Voor haar eigen bestwil.
En van kreten als buren-out word ik dan kriegel. Je leven moet nog beginnen.
Nou precies dit! Alleen jij kunt het veel beter verwoorden dan mij 🙂
Alle reacties Link kopieren
Coala schreef:
28-01-2020 23:12
Dat zeg ik toch al de hele tijd. Ik doe niet anders! Jij vult dingen voor mij in. Moet je mee ophouden, is niet fijn.
Maar je vindt wel jouw manier van doorgaan de beste, dat zou wel een tandje minder mogen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
TO, als je het allemaal zo zwaar ervaart en je zo moe blijft, dan zou ik langs de huisarts gaan. Wellicht kom je achter onderliggende problemen of diagnoses. Het is niet erg om vanuit die wetenschap minder hooi op je vork te nemen in het vervolg.
geen nette reacties hier
anoniem_641207a268818 wijzigde dit bericht op 28-01-2020 23:24
90.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vera8 schreef:
28-01-2020 23:10
Ik ben het zeker niet altijd met Pejeka eens. Mij over het algemeen een beetje te zwart wit. Maar ik ben het in dit geval roerend met hem eens.

De maatschappij is niet gebaat bij suikerpopjes. En, belangrijker nog, de persoon in kwestie ook niet.

Zoals iemand hier al eens schreef heeft vrijwel iedereen wel ervaring met lastige stages waarin het omschakelen gewoon moeilijk was. Maar dat hoort er toch bij?

Waarom is iedere moeilijkheid een potentieel gevaar voor een burn-out?

Die moeilijkheid kun je toch ook gewoon ondergaan, er lering uit trekken. Indien nodig iets bijsturen. Maar waarom gelijk de handdoek in de ring? Wat leert het je waar je de rest van je leven ook nog wat aan hebt.

Ik ken TO niet. De info in de OP laat ook maar een beperkt beeld zien. Mogelijk dat TO fysiek of mentaal beperkt belastbaar is. Geen idee. Zou best kunnen. Dan zou ik daar eerst maar eens mijn focus op leggen.

Maar als we hier te maken hebben met een jonge meid, gezond van lijf en leden dan ben ik geneigd haar wat extra ruggengraat te adviseren. Voor haar eigen bestwil.
En van kreten als buren-out word ik dan kriegel. Je leven moet nog beginnen.
Ik denk eerlijk gezegd dat de maatschappij enorm gebaat zou zijn bij 'suikerpopjes'. Jammer dat je dat zo denigrerend benoemt.

Op dit moment is er in onze maatschappij alleen maar plek voor mensen die kunnen bikkelen, 40 uur per week.

Steeds meer mensen redden dat niet en dat zijn lang niet allemaal 'suikerpopjes'.
Maar dat zijn hopelijk wel op termijn de mensen die ervoor gaan zorgen dat er ook ruimte komt voor al die mensen die niet die 40 uur per week aankunnen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Jongeren hóeven natuurlijk niet te bruisen van de energie, maar ik vind het aantal burn-outs/oververmoeidheid wel opvallend. Het lijkt wel bijna normaal, ik denk niet dat dat het is. Het is nog altijd een signaal dat er iets niet goed zit, dat iemand meer van zichzelf vergt dan hij/zij kan. Wie goed voor zichzelf zorgt en geen ziektes heeft, zou toch het nodige aan 'moeten kunnen'. Hoeveel, dat is wel persoonsafhankelijk. Ik denk dat dat deels misschien ook wel 'genetisch' bepaald is (iemands energieverbruik, meer of minder prikkelgevoelig enz.)

TO, heb je een idee wat je zo moe maakt? Zijn het de prikkels (ook deels doordat het nieuw is?) Heb je stress als je op stage bent of voel je je wel thuis/ontspannen? Heb je overzicht over wat er moet gebeuren? Fijn team? Pauzes die er niet bij inschieten?? Ben je, zoals al genoemd, inderdaad vatbaarder voor vermoeidheid tijdens de korte dagen?
Niet te snel opgeven, misschien gaat het nog wennen!

En anders: laat uitzoeken of alles medisch gezien wel oke is. Een onopgemerkte infectie of een tekort ergens aan kan erg moe maken.
Alle reacties Link kopieren
Sjonge wat zal mijn stagiair blij zijn met mij. Het arme kind mag nog tot haar zeventig-nog-wat en die stuur ik naar huis als ze oververmoeid is. Wat heb ik eraan om haar te laten blijven? En zij? Die presteert echt niks zinnigs meer in zo’n situatie.
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
28-01-2020 23:12
Mss kunnen we beter als maatschappij bekijken waarom het aantal burn-outs zo toe neemt. Hoe kan het dat zoveel mensen, waaronder veel jongeren, een burn-out krijgen terwijl dit eerder niet of minder het geval was? Ik denk dat het verwijderen van Social media al veel zou helpen.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-01-2020 09:33
Reden: op de man
10.97% gewijzigd
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Coala schreef:
28-01-2020 23:16
Ook dat staat nergens. Trekken jullie altijd zo snel conclusies? Jammer ik ga er verder ook niet meer op in. Ga lekker vingertjes wijzen vanaf je pc, telefoon of wat dan ook en leer lezen
Jij wees direct met een vinger.

Meet je altijd zo met twee maten?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
.
anoniem_641207a268818 wijzigde dit bericht op 28-01-2020 23:23
Reden: Geen nette reacties hier
99.15% gewijzigd
Solomio schreef:
28-01-2020 23:18
Jij wees direct met een vinger.

Meet je altijd zo met twee maten?
Yes de hele dag eigenlijk
Solomio schreef:
28-01-2020 23:13
Maar je vindt wel jouw manier van doorgaan de beste, dat zou wel een tandje minder mogen.
Iets met een pot en een ketel....
Alle reacties Link kopieren
Solomio :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Aan de ene kant moet je nog wennen en de eerste weken kosten altijd meer energie. Aan de andere kant is 40 uur icm lange reistijd misschien teveel voor je.

Zelf werk ik 36 uur (is fulltime bij mijn werkgever en heb een reistijd van maximaal een half uur. De vrijdagmiddag vrij maakt voor mij een groot verschil. Toen ik nog 40 uur werkte en langere reistijd had, was ik ook steeds moe. 36 uur is blijkbaar mijn max. Misschien geldt dat voor jou ook wel?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Waarom een huisarts? Diagnoses? Echt, we slaan nu een beetje door hoor. Wat TO nu mee maakt, is eigenlijk heel gewoon. Het is een voor velen een shock om ineens volledig mee te draaien, je bent dit immers niet gewend en er wordt enorm veel van je gevraagd. Zeker met een reistijd van soms anderhalf uur, dat is gewoon veel. Mijn advies: pak je rust zoveel als je kan en accepteer dat dit nu even zo is. Het wordt vanzelf beter als je je modus gevonden hebt. Velen zijn je voor gegaan, hebben hetzelfde ervaren, maar dit gaat niet eeuwig duren en als je alles afgerond hebt ben je blij dat je doorgezet hebt.
Makkelijk is het zeker niet en ik onderschat het niet! Maar het is tijdelijk en het gaat echt beter worden.
Alle reacties Link kopieren
Coala schreef:
28-01-2020 23:19
Eh nee, dat is absoluut niet zo. Dat heet ook met doorzettingsvermogen en zelf inzicht te maken.
Dát is de pest in onze maatschappij: de zelfgenoegzaamheid van de mensen die het redden en ervan overtuigd zijn dat ze dat helemaal zelf in de hand hebben.

Mijn doorzettingsvermogen en zelfinzicht hebben mij gebracht waar ik nu ben: volledig afgekeurd en alleen in staat tot een ietsepietsie vrijwilligerswerk.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven