Werk & Studie alle pijlers

Stage niet kunnen volhouden

28-01-2020 22:03 462 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt ik kan mijn stage niet volhouden. Ik moet 40 uur per week onbetaald stage lopen. Ik heb sochtends een reistijd van 40 minuten wat betekend dat ik om zeveb uur sochtends vertrek. Smiddags heb ik te maken met een weg afsluiting en structureel file waardoor mijn reistijd oploopt tot een uur soms anderhalf uur.

Ik ben nu 1 week en twee dagen verder en helemaal gesloopt. Ik lig sinds vorige week avonds om acht uur op bed, en slaap dan met 1 of twee onderbrekingen door tot twintig over zes.

Afgelopen weekend heb ik twee keer 14 uur geslapen en ik heb nu het gevoel dat ik alweer behoefte heb aan weekend. En nu lig ik wakker met een mental breakdown, ik blijf maar janken en kan aan niks anders denken dan mijn stage vroegtijdig af te breken en volgend jaar op een leukere plek dichterbij huis te zoeken die wel bereikbaar is met het openbaar vervoer. Ik betaal mij echt scheel aan benzine kosten.

Oja, een poosje geleden liep ik tegen burn-out klachten aan. En van mijn weinige sociale leven en hobby's is niks meer over.

Ik hoop dat iemand mij nog moet kan inpraten totdat ik morgen met mijn docent kan bellen.
Alle reacties Link kopieren
Vanwaar toch die onbedwingbare behoefte van sommigen om nog even te benadrukken dat zij morgen wél moeten werken.........

Wees blij dat je dat kan.

Ik zou er ik weet niet wat voor over hebben als ik gewoon kon werken.

Daarom verzet ik me zo tegen dat makkelijke geoordeel.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
28-01-2020 23:46
Jouw eerste reactie was een enorme beschuldiging richting TO.
En haar laatste reactie een sneer naar de mensen die niet werken...
Alle reacties Link kopieren
Coala schreef:
28-01-2020 23:47
Jullie zullie, alles over één kam zonder echt te lezen
O_O :bonk:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Saivash schreef:
28-01-2020 23:48
En haar laatste reactie een sneer naar de mensen die niet werken...
Dat was sarcasme. En dat is precies wat ik bedoelde. Geen zelfinzicht of zelfspot.
Alle reacties Link kopieren
anoniem_pje_x schreef:
28-01-2020 23:37
Ik lig nu nog even in bad, proberen wat te ontspannen.

Even ter achtergrond informatie, mijn ouders zijn onlangs gescheiden. En voor die tijd was er eeuwig gebekvecht in huis. Ik woon nu bij mijn vader en mijn moeder en zussen wonen op ca 20 minuten afstand. Vader is veel aan het werk en ook een aantal nachten per maand weg. Ook heb ik autisme dus ben ik gevoeliger voor veranderingen en prikkel verwerking.

Een maand of twee drie geleden heb ik burnout klachten gehad. Tussen december en januari heb ik ongeveer 5 weken geen school of stage gehad en ben ik volledig bijgetrokken. Ook in die periode heb ik het sporten weer opgepakt. Maar de laatste anderhalve week kan ik mij daar niet toe zetten. Ik heb vorige week woensdag gezwommen en was na 15×25 meter al kapot en heb tot zondag avond spierpijn gehad.

Ik heb al een aantal jaar een aangetoond vitamjne b12 tekort en mijn schildklier waarden liggen ook al een poos op het randje. Daarvoor eens in het jaar controle.
Oké, dat is een stuk meer informatie die de vermoeidheid ook wel verklaarbaar maakt! Ik zou proberen of je punt voor punt dingen aan kan pakken? Is het alweer bijna tijd voor je medische controle? Als je dat reguleert verbetert je energie misschien.
Wordt er op je stage goed rekening gehouden met je autisme? Of schiet dat erbij in? Als je in dat opzicht dingen mist kun je proberen of je dat kan verbeteren... dan kost een dag je waarschijnlijk al veel minder energie? En misschien kun je nog wat doen om het aantal prikkels tijdens je reis te verminderen? Doe je misschien al hoor, maar ik dacht: als je moeite hebt met prikkels kan het natuurlijk zo zijn dat je al half overprikkeld aan je stagedag begint, dus misschien kun je daarin nog wat proberen.
Alle reacties Link kopieren
Coala schreef:
28-01-2020 23:50
Dat was sarcasme. En dat is precies wat ik bedoelde. Geen zelfinzicht of zelfspot.
Zelfspot, juist, daar loop ik van over.

Maar als een ander sneert is dat toch echt iets anders hoor.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
28-01-2020 23:51
Zelfspot, juist, daar loop ik van over.

Maar als een ander sneert is dat toch echt iets anders hoor.
🤣
Alle reacties Link kopieren
Coala schreef:
28-01-2020 23:50
Dat was sarcasme. En dat is precies wat ik bedoelde. Geen zelfinzicht of zelfspot.
Raar gevoel van sarcasme heb je.
Life is short. Eat dessert first.
Hey jullie met je hele principiële discussie, hebben jullie ook gelezen dat ze pas halverwege de 2e week in haar nieuwe werkomgeving is?
Dan ben ik ook bekaf hoor, dat is dus doodnormaal en dat leer je oa door een stage. Dan schiet sporten er idd even bij in en klap je thuis op de bank neer. Echt. Het komt goed. Dit gebeurt als je net bij een nieuwe baan start.
TO ik hoop in ieder geval dat je gaat uitvogelen wat bij je past zodat je weer de energie hebt om door te gaan.
Alle reacties Link kopieren
dagdromer1986 schreef:
28-01-2020 23:50
Oké, dat is een stuk meer informatie die de vermoeidheid ook wel verklaarbaar maakt! Ik zou proberen of je punt voor punt dingen aan kan pakken? Is het alweer bijna tijd voor je medische controle? Als je dat reguleert verbetert je energie misschien.
Wordt er op je stage goed rekening gehouden met je autisme? Of schiet dat erbij in? Als je in dat opzicht dingen mist kun je proberen of je dat kan verbeteren... dan kost een dag je waarschijnlijk al veel minder energie? En misschien kun je nog wat doen om het aantal prikkels tijdens je reis te verminderen? Doe je misschien al hoor, maar ik dacht: als je moeite hebt met prikkels kan het natuurlijk zo zijn dat je al half overprikkeld aan je stagedag begint, dus misschien kun je daarin nog wat proberen.
De controle is in september geweest, waardes waren niet veranderd maar wel afwijkend. Het liefst reis ik met het ov en luister dan naar muziek. Ik ontspan door naar drukke muziek te luisteren of naar drukke plaatjes te kijken. Vooral de terug reis vind ik erg pittig, een half uur blijven koppelen en steeds maar weer afremmen.

Op stage weten ze niet van mijn autisme, niet dat ik dit verzwijg maar ik heb het moment en de manier waarop ik het zou kunnen vertellen nog niet gehad.

Het zijn allemaal redelijk gesloten mensen en gesprekken in de pauzes gaan over het weer of werkgerelateerd. Meestal eten we ook om beurten of met max 3. Een vast moment voor school opdrachten is er ook niet. Ja pa smiddags na half 4, dus tegen die tijd ben ik uitgeblust en is het ook al bijna einde werkdag. De ruimte waar ik aan school kan werken is dezelfde ruimte waar anderen koffie aan het drinken zijn terwijl ik bezig ben.

Ik ben in ieder geval nu wat rustiger en ga proberen te slapen. Morgen dag stage en ik hoop aan het einde van de dag mijn schooldocent te kunnen bellen voor overleg.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte, TO!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ah, autisme lees ik nu. Dat brengt het verhaal in een ander perspectief. Bespreek het op stage en met school TO. Als ze het niet weten, kunnen ze er ook geen rekening mee houden.
Alle reacties Link kopieren
Succes, TO!

De laatste verse collega die ik ging inwerken had altijd nachtdiensten gedraaid in een bar. Nu moest ze ineens om 23 uur naar bed, en om 7 uur opstaan.

Zij had er een soort jetlag door, maar na een paar weken was ze gewend en nu loopt ze fris en fruitig rond.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
TO,
Zo bekaf zijn is in het begin zeker niet gek.
Sport sowieso even laten als je je stage prioriteit wilt laten zijn.
Probeer met je docent een oplossing te vinden waarbij je kunt werken aan je verslag. Zo te lezen zou je kunnen voorstellen om dat op bepaalde tijden thuis of op school te doen ipv op je stageplek.

En spreek met je docent een moment af waarop je gaat bespreken of het inmiddels beter gaat of dat je andere aanpassingen nodig hebt. En als dat is dat je minder uren per week stage kan lopen dan is dat maar zo. (Zie de verlenging van je stage of de studievertraging dan als investering in een haalbare toekomst)
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
En hopelijk is het ondanks de reacties een beetje duidelijk wat ik bedoelde. Natuurlijk is het goed om je grenzen aan te geven maar ga ook niet te snel opgeven. Zoals eerder al is gezegd de eerste weken full time werken zijn inderdaad zwaar. Goed om te gaan overleggen met school en hopelijk kunnen jullie samen een goed plan maken. Succes’🙂
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het een optie dat je om half 4 naar huis gaat zodat je thuis aan je verslag kunt werken in plaats van in de drukke/rumoerige koffie-omgeving op werk? Dan zou je eventueel thuis een dutje kunnen doen als je erg moe bent en dan kun je na het eten nog 1 of 1.5 uur aan je verslag werken.
Ik hoop dat je je snel wat beter voelt!
Here am I in my little bubble
Als je een schildklierziekte hebt is 40 uur geen goed idee.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in het basisonderwijs en heb de eerste zeven jaar me elke september zo gevoeld. Niet leuk maar het werd wel beter. Je hebt mega veel indrukken opgedaan, als je beter weet wat je moet doe op je stage wordt het minder vermoeiend.

Maar goed, het zegt niets over jou. Niet meteen stoppen maar eerst bespreekbaar maken. Mensen willen vaak best met je meedenken om het haalbaar te maken...
Is het geen idee om in overleg met je begeleider vanuit school dit jaar onhold te zetten, volledig te werken aan herstel (waar mogelijk) en je zaken op orde brengen en volgend jaar met frisse moed weer te beginnen met je stage? Er ligt nogal wat op je bord op dit moment.
Misschien kun je het dan ook hebben hoe de stageperiode ingevuld kan worden zodat die beter bij je past.

En ja een stage van 40 uur per week vind ik voor een gezond iemand prima kunnen. De randvoorwaarden moeten dan wel goed zijn.
Alle reacties Link kopieren
Geef iig aan wat voor jou op dit moment belangrijk is en dat je autistisch bent, dan kunnen ze daar rekening mee houden. Niks zeggen is vooral jezelf tegenwerken.
Verder geef het even tijd, je moet wennen en dat kost veel energie. Bespreek het ook met je stagebegeleider
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Mss ook goed om jezelf te realiseren dat mensen met autisme vaak nogal zwart/wit denken.
Dus: stage valt tegen -->> ik stop.
Lijkt me goed om je te realiseren dat er legio andere oplossingen (kunnen) zijn.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ha TO, wat vervelend dat je er zo doorheen zit.
Ik lees wel een behoorlijke lijst aan klachten en problemen bij je.
Ouders uit elkaar, burnout klachten, autisme, overgevoeligheid voor prikkels, B12 tekort, afwijkende schildklierwaardes. Het is allemaal nogal al wat, en ik vind het dan ook niet vreemd dat je 40 uur werken waar reis en studietijd nog bovenop komt, niet of moeilijk kunt volhouden!
Weten ze hiervan op school en op je stageplek?
Waar ik werk bieden we ook stageplekken. Er is reiskosten vergoeding (deels) en het minimale aantal uren dat een stagaire aanwezig hoort te zijn is 6 uur, maximaal 8.
Ik vind dat jij dus wel erg veel op je bordje krijgt.. is het niet bespreekbaar of dat anders kan??kortere dagen?
Alle reacties Link kopieren
TO, hoe is je slaapritme op dit moment?
Je schrijft dat je al om 8 uur op bed ligt maar hebt hier om 10 uur en om kwart voor 12 nog berichten geplaatst. Ik snap dat je behoefte hebt om te gaan slapen als je thuiskomt maar waarschijnlijk ga je je daar niet beter van voelen.

Probeer vanavond als je thuiskomt geen dutjes meer te doen maar om half 10/10 uur te gaan slapen zodat je door kunt slapen tot je op moet staan.
Reacties niet gelezen.
Dit is toch heel normaal? De eerste weken dat ik fulltime stage liep was ik elke dag helemaal gesloopt. Als student ben je vaak nou eenmaal niet zulke lange dagen gewend. 06.00 uur eruit en rond 18.00 weer thuis. Ja dat vond ik flink wennen. Maar het wende vanzelf en nu ik erop terug kijk kan ik alleen maar lachen erom. Het volwassen leven is namelijk ook zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven