Werk & Studie alle pijlers

Sterk ruikende collega

03-12-2019 12:02 191 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn nieuwe collega ruikt best sterk. Een beetje een zweetlucht...ofzo... Zal ik daar iets van zeggen? En zo ja hoe dan...? :-?
Donna1971 schreef:
03-12-2019 13:52
Hier ben ik het wel mee eens.
Niet bij iemand in de buurt kunnen komen zonder te kokhalzen is voor mij wel een grens hoor. En het allerlulligste is altijd dat iedereen er over roddelt, maar niemand het durft te zeggen. Dàt zou ik pas erg vinden.
Oh ja, bij loopt er een man rond met zo’n lucht. Soms ruikt zijn hele kantoor ernaar. Deo alleen zal niet voldoende zijn, zijn pakken moeten gewoon echt vaker naar de stomerij. Ik zal er niet snel wat van zeggen. Ik heb gelukkig mijn eigen kantoor.

Het is wel een ontzettend leuke man, dat wel.
Cateautje schreef:
03-12-2019 13:50
Dan kan het zijn dat ze iets mankeert aan haar maag, want ik neem aan dat zij haar tanden poetst. Je zou haar kunnen zeggen dat het je verstandig lijkt om eens een bezoekje te brengen aan de huisarts.
Ze heeft idd een maagoperatie ondergaan, zo'n 4j geleden.
Daarom durf ik niks zeggen over die blijvende stinkende adem.
Ik zou het ook gewoon subtiel doen. Ik ken iemand die ook ruikt maar dat komt omdat ze nog een beetje van het oude stempel is qua douchen om het zo maar te zeggen en soms kleding wat te lang draagt en regelmatig deo vergeet. Als ik het ruik zeg ik gewoon van je moet als je thuis bent echt even gaan douchen, schone kleren aan en geef wat deo.

Ik vraag me wel eens af wat de collega's op het werk van deze persoon vinden want die zeggen er blijkbaar niks van terwijl ze het vast en zeker ruiken. Durven ze dat niet? Wordt er geroddeld achter haar rug om omdat ze stinkt? Of denken ze ach wat maakt het uit/misschien kan ze er niks aan doen?!
Moemoe64 schreef:
03-12-2019 13:56
Ze heeft idd een maagoperatie ondergaan, zo'n 4j geleden.
Daarom durf ik niks zeggen over die blijvende stinkende adem.
Neem een pepermuntje en biedt haar er ook eentje aan. Bedankt ze ervoor, dan ruik jij sowieso niets meer vanwege het pepermuntje dat jij in je mond hebt.
Cateautje schreef:
03-12-2019 12:59
Misschien andere zuivel?

Dat is in ieder geval het bericht dat ik ken.
Ja, Aziaten vinden Europeanen/westerlingen inderdaad zuur ruiken en dat komt echt door ons dieet.

Omgekeerd vinden mensen hier dat Indiërs of Chinezen soms ruiken. Is ook echt het eten.
Sudrì schreef:
03-12-2019 13:55
Niet bij iemand in de buurt kunnen komen zonder te kokhalzen is voor mij wel een grens hoor. En het allerlulligste is altijd dat iedereen er over roddelt, maar niemand het durft te zeggen. Dàt zou ik pas erg vinden.
Werk zelf in de zorg dus heb er minder moeite mee, ruik er van alles en daar houdt het dan ook niet bij op.
Misschien dat ik daarom niet zo 'moeilijk' over zou doen.

Vind het eigenlijk sowieso niet dusdanig storend wanneer iemand niet fris ruikt om er wat van te zeggen.
Het is een ernstige angst bij de meeste mensen bij het idee dat ze zouden kunnen stinken en er fout mee omgaan kan iemand echt breken, want het is, en dat blijkt hier ook wel, een sociale doodzonde en kan ervoor zorgen dat je overal buiten groepen valt.
Dat is de reden dat ik er zo tegen ageer, want mensen kunnen er niet altijd iets aan doen.
Ik ruik bij vrouwen vaak hun kruis. Zeker als iemand bijvoorbeeld vlak achter je staat mee te kijken op je scherm. Zeker in de zomer aan het einde van de dag ruik ik dat, pfoeh. Ook in het OV.

Een vriend van me vond al sinds hij heel klein was dat zijn moeder soms anders rook. Later gingen ook zijn zussen soms anders ruiken. De link legde hij pas veel later, haha!
Nitflex schreef:
03-12-2019 13:59
Ja, Aziaten vinden Europeanen/westerlingen inderdaad zuur ruiken en dat komt echt door ons dieet.

Omgekeerd vinden mensen hier dat Indiërs of Chinezen soms ruiken. Is ook echt het eten.
Ja, klopt.
Donna1971 schreef:
03-12-2019 14:02
Werk zelf in de zorg dus heb er minder moeite mee, ruik er van alles en daar houdt het dan ook niet bij op.
Misschien dat ik daarom niet zo 'moeilijk' over zou doen.

Vind het eigenlijk sowieso niet dusdanig storend wanneer iemand niet fris ruikt om er wat van te zeggen.
Ik zou er ook nooit wat van zeggen. Het is míjn probleem. Wie ben ik om een ander daarop te wijzen? Ik zal wel weer iets anders hebben waar iemand zich aan stoort. Dat is werken met collega’s. Je moet het er maar mee doen.
Nitflex schreef:
03-12-2019 14:04
Ik zou er ook nooit wat van zeggen. Het is míjn probleem. Wie ben ik om een ander daarop te wijzen? Ik zal wel weer iets anders hebben waar iemand zich aan stoort. Dat is werken met collega’s. Je moet het er maar mee doen.
Inderdaad
Wat ook zo is dat o.a. Japanners en Chinezen genetisch minder zweten dan wij of minder een bepaald stofje aan maken waardoor het zweet gaat stinken. Daarom is het in Japan en China lastig om een goede deo te vinden en als je er een vind is die erg duur want de meeste mensen daar gebruiken het niet. Alsnog vond ik Chinezen wel een typische geur hebben toen ik in China was maar dat zullen ze van mij ook wel geroken hebben.

Een keer rook ik mezelf op het werk terwijl ik me die ochtend nog goed gedouched had. Later bleek het aan mijn tshirt te liggen. Als die droog was, geen probleem maar zodra er vocht bij kwam. Maakte niet uit hoe vaak ik dat shirt waste, het ging er niet uit. Dus maar weggegooid.
Nitflex schreef:
03-12-2019 14:03
Ik ruik bij vrouwen vaak hun kruis. Zeker als iemand bijvoorbeeld vlak achter je staat mee te kijken op je scherm. Zeker in de zomer aan het einde van de dag ruik ik dat, pfoeh. Ook in het OV.

Een vriend van me vond al sinds hij heel klein was dat zijn moeder soms anders rook. Later gingen ook zijn zussen soms anders ruiken. De link legde hij pas veel later, haha!
Bedoel je dan eigenlijk een lang zittend maandverband?
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
03-12-2019 14:03
Ik ruik bij vrouwen vaak hun kruis. Zeker als iemand bijvoorbeeld vlak achter je staat mee te kijken op je scherm. Zeker in de zomer aan het einde van de dag ruik ik dat, pfoeh. Ook in het OV.

Een vriend van me vond al sinds hij heel klein was dat zijn moeder soms anders rook. Later gingen ook zijn zussen soms anders ruiken. De link legde hij pas veel later, haha!
Jij bent in je vorige leven golden retriever geweest😂
Donna1971 schreef:
03-12-2019 14:17
Bedoel je dan eigenlijk een lang zittend maandverband?
Nee, ik ruik vrouwen ook aan het einde van de dag en dat heeft niets met menstruatie te maken.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
03-12-2019 14:04
Ik zou er ook nooit wat van zeggen. Het is míjn probleem. Wie ben ik om een ander daarop te wijzen? Ik zal wel weer iets anders hebben waar iemand zich aan stoort. Dat is werken met collega’s. Je moet het er maar mee doen.
Ik geloof dat ik er ook niets van zou zeggen. Tenzij je een kamer moet delen en je het echt hinderlijk vindt... Maar dan nog zou ik het niet zo goed durven geloof ik.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit een dergelijk gesprek met een meisje gehad tijdens mn studie. Dat meisje bleek daar niets aan te kunnen doen, deo en wassen werkte niet. Ze bleek daar ook erg mee gepest te zijn. Geloof dat botox uiteindelijk werkte.

Mss kan je er gewoon een keer naar vragen. Niks erger dan achter haar rug bespreken met anderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had altijd het idee dat als mensen stonken naar zweet, het aan niet wassen of niet gewassen kleding ligt?
Vers zweet is toch reukloos?
koko67 schreef:
03-12-2019 14:32
Ik had altijd het idee dat als mensen stonken naar zweet, het aan niet wassen of niet gewassen kleding ligt?
Vers zweet is toch reukloos?
Nope. Alleen bij kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
03-12-2019 14:41
Nope. Alleen bij kinderen.
oh, weer wat geleerd.
Ik heb hetzelfde nu bij de hand. Ik ben leidinggevende en krijg klachten over een zweetlucht bij één van mijn teamleden. Klachten van collega's, leerlingen, surveillanten.... De naaste collega's hebben voorzichtig (met een "grapje") geprobeerd er iets van te zeggen maar zonder resultaat. Nu ligt het bij mij. Gisteren de betreffende collega erop aangesproken, was iets makkelijker voor mij omdat ik uiteraard iets met klachten moet doen, maar ik betwijfel of er iets gaat veranderen. Hij gebruikt pricipieel geen deo en jasjes naar de stomerij of een trui waar de lucht áltijd in hangt naar de vuilnisbak was geen optie. Ik kijk het nu maar even aan, misschien verandert er toch iets. En anders maar naar HRM. Of misschien lees ik hier nog tips! (Ik hoef niet direct in zijn buurt te werken maar áls ik hem spreek heb ik moeite om niet misselijk te worden).
TsumTsum schreef:
03-12-2019 14:12
Een keer rook ik mezelf op het werk terwijl ik me die ochtend nog goed gedouched had. Later bleek het aan mijn tshirt te liggen. Als die droog was, geen probleem maar zodra er vocht bij kwam. Maakte niet uit hoe vaak ik dat shirt waste, het ging er niet uit. Dus maar weggegooid.
Een uurtje in een emmer met kristalsoda, daarna wassen. Als het kan op 60 graden, anders 40. Vrij snel laten drogen. Daarna is het weg.
koko67 schreef:
03-12-2019 14:32
Ik had altijd het idee dat als mensen stonken naar zweet, het aan niet wassen of niet gewassen kleding ligt?
Vers zweet is toch reukloos?

Vers zweet is in principe reukloos, maar zodra het even op je huid zit komt het in aanraking met allerlei bacterieen en dat veroorzaakt de geur.
koko67 schreef:
03-12-2019 14:32
Ik had altijd het idee dat als mensen stonken naar zweet, het aan niet wassen of niet gewassen kleding ligt?
Vers zweet is toch reukloos?
Niet gedode bacteriën in de kleding geven ook dezelfde lucht. Bacterien gaan dood vanaf 60 graden. Dus heel vaak een shirt op een lage temperatuur wassen of te langzaam drogen kan ook de oorzaak zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven