Werk & Studie alle pijlers

Sterk ruikende collega

03-12-2019 12:02 191 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn nieuwe collega ruikt best sterk. Een beetje een zweetlucht...ofzo... Zal ik daar iets van zeggen? En zo ja hoe dan...? :-?
ringaroundtherosie schreef:
05-12-2019 13:50
Mensen die roken stinken ook. Als je pech hebt niet alleen de rooklucht, maar zweetlucht, kookluchtjes in de kleding of lichaamsgeur er bovenop.

De adem van iemand die veel rookt én veel koffie drinkt, jak. Dat is niet met 1 pepermuntje geneutraliseerd
Sowieso krijgen mensen van pepermuntjes geen frisse adem. Ja, net na het eten van het pepermuntje. Maar daarna wordt het gewoon zo’n zure lucht.
Het-groepje schreef:
04-12-2019 18:28
Dat is bijna een natuurwet.
'ik ben een open boek' = achterbaks
' ik lieg nooit' = altijd oneerlijk
' ik heb een goed gevoel voor humor' = niet grappig
' ik ben heel spontaan" = anaal gefixeerd
' ik ruik altijd heel lekker" = stinkt
" Ik ben altijd verzorgd" = slons met teveel accessoires
:rofl:
Ttroeteltje schreef:
05-12-2019 12:47
Mensen die het kruis ruiken van vrouwen zonder dat deze menstrueren op dat moment, vind ik wel een eng idee.
Ik ben dan meteen bang dat men mij kan ruiken. Ik verzorg me goed, was me goed, dagelijks schoonondergoed, echter wel inlegkruisjes, witvloed/afscheiding en uiteraard toiletbezoek ondanks goed vegen wellicht ook geurtjes. :-(
Eens, ben nu helemaal bang dat iemand mijn kruis ruikt (terwijl ik zelf een superspeurneus heb die elk luchtje oppikt én vaak kan lokaliseren. Heb al meerdere schimmelige plekken in andermans huizen opgespoord en diegenen hadden zelf niets door.)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook zo’n speurneus en ik weet al een tijdje dat niet iedereen zo goed geuren waarneemt als ik. Toch zal ik er niet snel wat van zeggen, tenzij meerdere mensen aangeven dat iemand erg stinkt. Dan weet ik dat het wel heel erg moet zijn en het dit keer niet aan mij ligt.

Mijn vriend doet een contactsport en ik kan hem zó vertellen met wie hij heeft getraind. Hun geur zit dan aan hem. Er zitten stinkerds bij, al ruikt mijn vriend zelf niets. Hij gaat gelukkig wel meteen douchen.

Zijn eigen lucht vind ik heerlijk en ik vind het altijd jammer als hij deo gebruikt. Maar anderen vast niet, dus hij gebruikt het wel. Ik ook. Er zijn ook vast mensen die mijn lucht onaangenaam vinden.
Hobbelster schreef:
05-12-2019 16:31
Eens, ben nu helemaal bang dat iemand mijn kruis ruikt (terwijl ik zelf een superspeurneus heb die elk luchtje oppikt én vaak kan lokaliseren. Heb al meerdere schimmelige plekken in andermans huizen opgespoord en diegenen hadden zelf niets door.)
Na een keertje plassen en niet goed afvegen kan de vagina al behoorlijk meuren en dat ruik ik weleens als er een vrouw aan mijn bureau staat ja.
Daarom is het ook belangrijk om vochtige doekjes bij de hand te hebben.
Vooral als je menstrueert is het daaronder echt een broeinest en een regelmatige opfrisbeurt geen overbodige luxe.

Daarbij voel je het toch ook gewoon aan als je niet helemaal fris bent?
Ik althans wel en daar blijf ik dan niet mee rondlopen, kleine moeite om je even op te frissen als je merkt dat je veel hebt gezweet of al een aantal keer naar het toilet bent geweest gedurende de dag.
Doe doekjes zijn niet zo goed voor de interne flora heb ik me laten wijsmaken. En sowieso niet goed voor milieu en riool. Dus ik gebruik die niet. Ik douche wel minimaal 1x per dag en op werkdagen altijd ‘s ochtends (en meestal ook weer s avonds) ik was me dan van onderen grondig met washandje en water.
Alle reacties Link kopieren
@Vivamuis, ja, die bedoel ik. Ik heb het een vriendin van Lon wel eens in de handen geduwd. Dat meisje was zielsgelukkig. Alleen jammer dat haar moeder van mening was dat een produkt, dat ontwikkelt is voor het ene deel van je lijf, niet gebruikt moet worden op een ander deel. Ik denk dat dat onzin is, ik ben nergens aan elkaar genaaid dus volgens mij heb ik overal hetzelfde vel. Maar goed, ik heb weer frisse voetjes en daar ben ik heel blij mee. Dus ik snap het heel goed als iemand zich schaamt voor bepaalde luchtjes.

Aan de andere kant: niks ruikt zo vreselijk als oud zweet, vermengd met verschaald bier bij een kettingroker. Eerlijk waar, ik stond een paar jaar geleden in de rij bij een kassa, stond een man naast me in werkkleding. Dat hij naar zweet rook was het probleem niet. Maar hij rook niet alleen naar werkzweet, maar ook naar het zweet van een paar weken geleden, was zo te ruiken alcoholist en een stevige roker en zijn adem was misselijkmakend.
Sindsdien vind ik anderen niet meer zo snel stinken.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Hobbelster schreef:
05-12-2019 20:31
Doe doekjes zijn niet zo goed voor de interne flora heb ik me laten wijsmaken. En sowieso niet goed voor milieu en riool. Dus ik gebruik die niet. Ik douche wel minimaal 1x per dag en op werkdagen altijd ‘s ochtends (en meestal ook weer s avonds) ik was me dan van onderen grondig met washandje en water.
Ben ook opgevoed met twee maal daags douchen. Savonds neem ik een halve bad tegenwoordig en sochtends uitgebreid. Ik zweet toch amper.
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
05-12-2019 20:31
Doe doekjes zijn niet zo goed voor de interne flora heb ik me laten wijsmaken. En sowieso niet goed voor milieu en riool. Dus ik gebruik die niet. Ik douche wel minimaal 1x per da

op werkdagen altijd ‘s ochtends (en meestal ook weer s avonds) ik was me dan van onderen grondig met washandje en water.
Je kan douchen 's ochtends en 's avonds maar als je naar je werk fiets met een jas aan en misschien synthetisch stof aan dan ga weer stinken. Lastig!
Stuur haar een anonieme pakje met een bus deodorant en okselpads.
Moreina schreef:
05-12-2019 21:05
Ben ook opgevoed met twee maal daags douchen. Savonds neem ik een halve bad tegenwoordig en sochtends uitgebreid. Ik zweet toch amper.
Oh dat doe ik dan weer niet, zo zonde van het water! Flink boenen met washandje kan ook snel.
Ik douche s avonds wat langer omdat ik dan mijn haren was (5-10min) in de ochtend ben ik binnen 3 min klaar. Eens per twee weken ontharen en dan douche ik wel 20 min. Bad ga ik nooit.
Alle reacties Link kopieren
TO, Bij wat voor soort bedrijf werk je?
Is het een ICT bedrijf?
Alle reacties Link kopieren
Is het alleen een periode van de maand (menstruatie) of gewoon de hele tijd?
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
KoosStoofVlees schreef:
06-12-2019 11:42
TO, Bij wat voor soort bedrijf werk je?
Is het een ICT bedrijf?
Haha, wel grotere kans op stinkerds onder de ICT clan vaak ja :-D
Alle reacties Link kopieren
en dan zeg je daarna tegen je collega ' hey! je kunt stinkt'.
of doet je alleen op het forum zo praten en in haar gezicht alsof er niets aan het handje is.
Jaren zo'n intiem douche gebruikt, nu af en toe of tijdens/na mijn menstruatie.

Na de toilletgang wel altijd water erover heen, thuis staat een botol cebok, oa een Indisch gebruik en weet niet anders.
Na het plassen maak ik ook een stuk toilletpapier wat nat met water en droog het na.
Voelt wel fris.

Toch kan ik niet zeggen dat ik nooit wat ruik.
Moet zeggen dat het wel minder is, tot mijn 40e o.i.d. 'kon' ik niet zonder die intiem douche.
Nu veel minder afscheiding dus het zal wel hormonaal zijn.

Daarin tegen ruik ik wel vaker zweterig.
Waar ik tot niet lang geleden nog nooit zweette bij wijze, ruik ik soms meteen na het douchen al.
Ach ja odorex voor zoveel dagen helpt aardig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven