Werk & Studie alle pijlers

Studie economie in Utrecht slecht?

21-11-2019 00:16 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik wil volgend jaar in Utrecht studeren. Ik hoor weleens dat de studie Economics & Business Economics daar slecht is georganiseerd en niet van hoge kwaliteit is. Ik verwacht natuurlijk hetzelfde kwaliteit als Erasmus, maar is het echt zo slecht? Iemand die zijn ervaring delen wil?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je niet naar Erasmus?
ik geef mn bek ook maar een douw
Ha, Erasmus is top. In Utrecht zal je van een koude kermis thuis komen als je hetzelfde niveau verwacht..
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je in Utrecht studeren?
Heb je open dagen bezocht van andere universiteiten : Erasmus, Maastricht, Tilburg. Er zijn ook meeloopdagen / proefstuderen.
lisakarman schreef:
21-11-2019 00:16
Ik verwacht natuurlijk hetzelfde kwaliteit als Erasmus, maar is het echt zo slecht?
Waarom verwacht je dat “natuurlijk”? Waarom vergelijk je met Erasmus? En waarom denk je dat Erasmus zo slecht is?
Alle reacties Link kopieren
Er zijn wel grote verschillen tussen Utrecht en Erasmus (en tussen andere universiteiten). Of het echt slechter is kan ik niet zeggen, dat hangt van de precieze studierichting (algemene economie/financiële economie/bedrijfseconomie etc) af, en ook of de werkvorm bij je past. Qua vakgroep ben ik meer onder de indruk van Erasmus dan van Utrecht, maar in Utrecht hebben ze wel weer veel goede mensen aangenomen de laatste jaren. Dus ik zou vooral naar open dagen en meeloopdagen gaan om de sfeer te proeven.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Ga eens naar een open dag en praat eens met studenten en docenten.

Het "niveau" van een studie is maar 1 aspect van het gaan studeren. Niet elke universiteit biedt elke richting aan. Andere manier van lesgeven. Studenten leven etc.

Waarom denk je dat de Erasmus de beste universiteit is?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik vraag me bij topics als deze altijd af hoe je kunt weten of een uni goed of slecht is en wat er dan precies slecht is. De docenten? Is degene die op Erasmus heeft gezeten beter opgeleid dan de ander? Hoe meet je dat?
Is Erasmus op alle vakgebieden zo uitstekend of verschilt het per studie?
Alle reacties Link kopieren
Utrecht weet ik niet maar er zit wel echt verschil tussen universiteiten.
Ik zat in Maastricht en als ik op events of tijdens mijn exchange met studenten van de UvA samenwerkte dan was hun niveau echt beroerd.
lisa_ schreef:
21-11-2019 08:43
Ik vraag me bij topics als deze altijd af hoe je kunt weten of een uni goed of slecht is en wat er dan precies slecht is. De docenten? Is degene die op Erasmus heeft gezeten beter opgeleid dan de ander? Hoe meet je dat?
Verschillende universiteiten staan bekend om dingen: Erasmus voor bussiness en Economics, Leiden voor Recht en geneeskunde. Tilburg voor Fiscaal. En Inholland voor het verkopen van diploma’s. :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven