Werk & Studie alle pijlers

Studie via LOI of niet?

20-10-2019 12:48 37 berichten
Goedemiddag allen,

Ik overweeg een hbo Management studie te gaan volgen bij de LOI, maar de reviews zijn wisselend en vaak oud.
Wat zijn jullie ervaringen met de LOI?

Mijn dank is groot 😊
Sombraonline ja dat klinkt wel rampzalig. Ik ga in november eens kijken bij de HU. Ik ben benieuwd
Alle reacties Link kopieren
Polsjef schreef:
20-10-2019 14:15
Bij loi denk ik niet direct aan een hbo opleiding maar eerder aan een diploma gekregen bij pakje boter. Volgens mij heeft het niet dezelfde waarde als een echte hbo studie.
Ik heb ooit aan een 'volwaardige HBO opleiding' gestudeerd en dat was een eitje. Alles was voorgekauwd, tot de lesuren aan toe.
Nu studeer ik flexibel, naast een baan, aan de NTI ( die weer onderdeel zijn van NCOI). Ik hoor van medeleerlingen dat ze zich verloren voelen, meer begeleiding willen, blabla maar dat is juist het punt aan een flexibele zelfstudie. Er wordt verwacht dat je zelf kunt nadenken, je planning kunt maken en het kunt regelen met al je shit er omheen. Niemand die je handje vasthoudt, maar als je dat wel nodig hebt moet je ook niet op deze manier gaan studeren. Het is leerzaam kan ik je vertellen. En het wordt door werkgevers zeker wel gewaardeerd is mijn ervaring. Niet als je op een jaar 10 studiepunten haalt, maar wel als je je p in de vastgestelde tijd kunt halen, terwijl je het he-le--maal zelf moet doen.
Alle reacties Link kopieren
M0RIARTY schreef:
20-10-2019 15:01
Het had dan ook vooral te maken met communicatie met de stagebegeleiders en toch ook voor een deel kennisniveau door een gebrek aan praktijklessen.
Dit is wel bijzonder, want bij flexibel studeren liggen de eisen om te bewijzen dat je iets kunt (in de praktijk) wel erg hoog.
Daar wordt extra streng op beoordeeld, terwijl een student van een reguliere opleiding al een voldoende krijgt bij aanwezigheid. Zo mag je als flexibel student alles wat je doet aantonen en bewijzen, onderbouwen en uitwerken voordat je door mag naar het volgende vak.
Ik heb goede ervaringen met hbo via de LOI. En nooit problemen gehad met stageplaatsen o.i.d.
Mijn nichtje deed dezelfde opleiding bij een 'reguliere' hogeschool maar mijn opleiding was behoorlijk zwaarder en uitgebreider.

Ik zou het je dus wel aanraden, mits je ook de discipline hebt om alles thuis te doen.
anoniem_364102 wijzigde dit bericht op 21-10-2019 09:26
0.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het is hbo. HBO is een Amerikaans televisienetwerk.

Sorry, is een irritatiepuntje. ;-D
¡Apagando las luces!
Sommige HBO scholen doen aan "afstandsleren". Dat is een soort LOI, maar je bent wel verbonden aan een "echte" school. Deze scholen hebben vaak contacten met bedrijven die een stageplek bieden. Dat maakt het vinden van een stageplaats vaak wat simpeler.
Voor wat het waard is: ik heb daar ooit een thuis"opleiding" gevolgd voor schuldhulpverlening . De stof sloot helemaal niet aan bij het (apart te behalen en betalen) externe examen dat erbij hoorde.

Zelfs de antwoorden op de huiswerkvragen konden aan de hand van de leerstof niet worden gegeven.

We hebben toen nog wel een inhaalcursusje gehad omdat er wat oproer was geweest, maar dat heeft niet mogen baten. De docenten van dienst gaven aan wel blij te zijn met de LOI, want het was voor hen een leuke bijverdienste, Maar zelf gaven ze aan er nog geen hobbycursus te willen volgen (na afloop, onder het genot van een sigaretje is men vaak wat losser)
.
Op een ingezonden klacht daaromtrent is tot op heden nooit gereageerd.

Voor mij geen LOI meer. Al geven ze hun thuisstudies gratis weg - ze gaan maar een ander belazeren.
Biekurfje schreef:
20-10-2019 17:08
Nou ik overweeg het omdat zij een thuis studie aanbieden.
Ik heb een gezin en werk daarnaast.
Dus de thuis studie/ gezin/werk/ huishouden klinkt te doen.
Maar als het uiteindelijk niks opbrengt omdat er geen stage plaatsen zijn voor studenten van de LOI kan ik er beter niet aan beginnen.
Kan je bij je huidige werkgever geen stageopdrachten voltooien?
Alle reacties Link kopieren
Maar als je nu al geen tijd hebt hoe ga je dat doen met stages enzo?

Ik wil ook een hbo opleiding doen maar ik moet eerst echt terug in uren want akkers krijg ik het recht niet rondgebreid met werk/gezin/leerwerkplek en school.
Alle reacties Link kopieren
Deeltijd aan een 'reguliere' hogeschool geen optie?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hbo-opleiding (lerarenopleiding) via de LOI gedaan. Inhoud was erg pittig, aanzienlijk pittiger dan de inhoud van een collega die de opleiding via een reguliere hogeschool deed. Het vraagt wel echt heel veel doorzettingsvermogen en je moet goed kunnen plannen, maar voor mij past deze vorm van onderwijs beter in mijn leven. Het grote voordeel vond ik dat ik mijn piekmomenten (toetsing bijvoorbeeld) zelf in kon delen en deze niet voor mij bepaald werden.

Ik had geen moeite met het vinden van een stageplaats en na het behalen van mijn diploma heb ik ook geen moeite gehad met het vinden van een baan. Sterker nog, er is mij nooit naar de opleidingsinstituten gevraagd.
Ik heb me aangemeld bij de hu en ik ben druk opzoek naar een leer/werkplek.
Nee nu werk ik tot eind van het jaar als zelfstandige. Dus via huidige werkgever is geen optie.
Ik begrijp dat het druk zal zijn, een studie werken en een gezin. Maar niet onmogelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven