Werk & Studie alle pijlers

Te weinig geld opassen [Lege OP]

17-08-2020 21:16 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-08-2020 23:12
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
99.91% gewijzigd
Je hebt groot gelijk, ik vind het ook erg weinig. Ik zou 10 euro per uur vragen, en voor s nachts wel die 5 euro. Omdat je er ook uit moet om te verschonen enzo.

Als ze dat veel vinden voor een nachtje weg moeten ze familie/vrienden vragen om eens te helpen.

Doet er ook niet toe dat het een bijbaantje is, je verdient gewoon om eerlijk betaald te worden voor je werk. En dan is 10 euro alsnog echt niets vergeleken met officiele opvang.
Alle reacties Link kopieren
Als ze een Gastouder zouden hebben zouden ze €5,27,- per uur per kind betalen. En dan laat ik de extra zorg dus even achterwege.

Dan zou je dus op bijna €16,- per uur komen. Maar jij hebt geen opleiding, geen certificaten nodig. Dus zou je met minder uit kunnen.

Persoonlijk zou ik je een tientje per uur geven. En voor een nacht en 2 dagen €230 betalen. Zeker omdat je ook nog dingen doet in huis.

Een schoonmaakster kost je zo €15,- per uur. En die zorgen niet eens voor je kinderen.

Vind het dan ook raar dat mensen voor mij zeggen dat je teveel vraagt.
Alle reacties Link kopieren
3_14pac schreef:
17-08-2020 21:27
Ik zou het wel doen en ik ben bijna 10 jaar ouder. Thuis verdien ik niks. Ik neem aan dat ze boodschappen hebben gedaan, dat er te eten en te drinken is.
Als je er met plezier komt dan is die 100 euro mooi meegenomen, want je hebt waarschijnlijk leuke dagen met de kinderen
Jij zou 36 uur de verantwoordelijke nemen voor zorgintensieve kinderen voor 100,=? Zit je in de schuldensanering dat je daarmee genoegen neemt? Ik vind dat persoonlijk echt uitbuiting. Van die 36 uur zijn ze minimaal 24 uur wakker of zorgbehoeftig. Dat is echt wel andere koek dan een avondje oppassen.
Alle reacties Link kopieren
Mariabern1234 schreef:
17-08-2020 21:27
Ja ik ben het daarmee eens ik snap de andere reacties ook echt niet waarvan ze zeggen dat ik overdrijf!
Stop met boos zijn. Je bent 18. Gedraag je daar dan ook naar. Je vraagt om inzicht. Die krijg je.

Zoek meer objectief naar tarieven. En naar wat gangbaar is.

Stop met zo vaak te zeggen dat het niet eerlijk is. Dat is nu wel duidelijk en niet bijster volwassen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Ik had 150 tot 190 redelijk gevonden. 230 is echt teveel
lilalinda schreef:
17-08-2020 21:25
https://www.nibud.nl/consumenten/hoevee ... -de-oppas/

Je krijgt een uurloon, dat echt netjes is
Alleen het doorbetalen van de nacht is beter re onderhandelen
Niet voor een zorgintensieve kind, poepbroeken zonder luiers en extra taken.
Deze mensen mogen hun handjes dichtknijpen met to dat ze überhaupt wil en niet gaat voor een makkelijker gezin. Daar betaal je ook naar, niet leuk om te zeggen maar een goede oppas kan kiezen tegenwoordig.
Ik koos zelf echt op gezellig en chill en dan maar wat minder.
Poepbroeken verschonen (die luiers, ik ben verbaasd, waarom niet) krijg je niemand voor. Dan pas je liever op een snoezig babietje of dreumesje, of beter: kinderen die liggen te slapen.
Was het alleen oppassen geweest dan wel maar dat is dit niet.
Alle reacties Link kopieren
Nog even los van of dit te veel of te weinig is, vind ik je heel volwassen overkomen en vind ik het ontzettend goed van je dat je zo voor jezelf opkomt. Ik zie dit echt zelden bij achttienjarigen.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
17-08-2020 21:30
Stop met boos zijn. Je bent 18. Gedraag je daar dan ook naar. Je vraagt om inzicht. Die krijg je.

Zoek meer objectief naar tarieven. En naar wat gangbaar is.

Stop met zo vaak te zeggen dat het niet eerlijk is. Dat is nu wel duidelijk en niet bijster volwassen.
Ze is gewoon moed aan het verzamelen om het bespreekbaar te maken, gok ik.
Alle reacties Link kopieren
Nacht zou ik niet meerekenen (ja misschien de tijd dat je eruit moet bijvoorbeeld eventueel) maar dan zouden er alsnog wel minimaal 24 wakkere uren zijn, waarvan 4? dat de kinderen slapen grof geschat kom je alsnog op 160 euro, vind 100 euro dan wel een verschil als voorstel.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
Redballoon schreef:
17-08-2020 21:31
Nog even los van of dit te veel of te weinig is, vind ik je heel volwassen overkomen en vind ik het ontzettend goed van je dat je zo voor jezelf opkomt. Ik zie dit echt zelden bij achttienjarigen.
Wat lief dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Laat maar
3_14pac wijzigde dit bericht op 17-08-2020 22:11
97.68% gewijzigd
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef je groot gelijk dat je geen 36 uur gaat werken voor 100 euro.
Als ouders zou ik er ook geen 200 euro extra voor een overnachting over hebben maar ze kiezen er zelf voor om drie kinderen op de wereld te zetten en een nacht weg te gaan...
LeslieKnope schreef:
17-08-2020 21:32
Ze is gewoon moed aan het verzamelen om het bespreekbaar te maken, gok ik.
Heeft ze al gedaan en afgewezen
Alle reacties Link kopieren
3_14pac schreef:
17-08-2020 21:27
Ik zou het wel doen en ik ben bijna 10 jaar ouder. Thuis verdien ik niks. Ik neem aan dat ze boodschappen hebben gedaan, dat er te eten en te drinken is.
Als je er met plezier komt dan is die 100 euro mooi meegenomen, want je hebt waarschijnlijk leuke dagen met de kinderen.

Wat betreft het darmprobleem van het jochie had je toch ook aan kunnen geven dat je het fijner vind als hij in ieder geval een luier aan heeft in de nacht. Misschien is het zelfs te bespreken dat als jij er bent hij grootste gedeelte een luier draagt. 6x douchen is voor zn jongen ook niet fijn denk ik
Ze heeft een bijbaan, ze is geen filantropische instelling.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk is het bedrag hoog, maar het gaat dan ook om 3 kinderen waarvan 1 zorgintensief. Toen ik 18 was had ik het misschien gedaan omdat het snel veel geld verdienen is, maar het is echt heel weinig.
Zouden ze geen pgb vergoeding krijgen voor oppas en zorg?
Alle reacties Link kopieren
moonenz schreef:
17-08-2020 21:32
Nacht zou ik niet meerekenen (ja misschien de tijd dat je eruit moet bijvoorbeeld eventueel) maar dan zouden er alsnog wel minimaal 24 wakkere uren zijn, waarvan 4? dat de kinderen slapen grof geschat kom je alsnog op 160 euro, vind 100 euro dan wel een verschil als voorstel.
Nou ja, ze heeft wel de verantwoordelijkheid ook s nachts
Alle reacties Link kopieren
https://www.sitly.nl/blog/hoeveel-betaal-je-de-oppas/


Stuur ze deze link plus wat jij redelijk zou vinden en vraag of ze nog eens om de tafel willen gaan zitten .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een behoorlijk grote verantwoordelijkheid voor iemand van achttien. Blijkbaar kan zij die aan, maar daar hoort dan ook een passend uurtarief bij, je kunt haar dan niet afschepen met 'je bent pas achttien, je mag blij zijn dat je iets verdient'.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
En het is natuurlijk heel raar dat een kind, incontinent van ontlasting geen inco mag dragen. TO moet dan niet alleen "oppassen" maar ook het kind douchen en de was doen, meerdere keren per dag. Dat mag best beter beloond worden.
tickel wijzigde dit bericht op 17-08-2020 21:37
5.53% gewijzigd
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
17-08-2020 21:34
Ze heeft een bijbaan, ze is geen filantropische instelling.
Ja sorry overheen gelezen. Ik zou het idd ook niet nu doen, maar verkeerd verwoord. Als 18 jarige had ik het wel gedaan. Maar ze had ook eventueel kunnen onderhandelen over de prijs misschien.
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
Alle reacties Link kopieren
Hecamel schreef:
17-08-2020 21:29
Als ze een Gastouder zouden hebben zouden ze €5,27,- per uur per kind betalen. En dan laat ik de extra zorg dus even achterwege.

Dan zou je dus op bijna €16,- per uur komen. Maar jij hebt geen opleiding, geen certificaten nodig. Dus zou je met minder uit kunnen.

Persoonlijk zou ik je een tientje per uur geven. En voor een nacht en 2 dagen €230 betalen. Zeker omdat je ook nog dingen doet in huis.

Een schoonmaakster kost je zo €15,- per uur. En die zorgen niet eens voor je kinderen.

Vind het dan ook raar dat mensen voor mij zeggen dat je teveel vraagt.
maar tja, ze betalen geen gastouder (met certificaten etc) ze betalen een scholier

Wat ze krijgt is weinig, maar wat ze vraagt is veel.
Ik had het als ouders zeker niet zo onprofessioneel opgeloste in deze situatie
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
17-08-2020 21:37
En het is natuurlijk heel raar dat een kind, incontinent van ontlasting geen inco mag dragen. TO moet dan niet alleen "oppassen" maar ook het kind douchen en de was doen, meerdere keren per dag. Dat mag best beter beloond worden.
Eens.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Lastig. Maar ik snap dat je het niet hebt gedaan. 230 euro vind ik ook wel erg veel klinken. maar je hebt wel een mega verantwoordelijkheid aangezien de ouders er ook niet zijn.
Omdat je s nachts eruit moet vind ik wel dat ze daarvoor moeten betalen. Geen 5 euro per uur maar bv een bedrag voor de tijd dat de kinderen naar bed gaan tot wakker worden ( bv 50 euro voor 10 uur). En daarna weer 7 euro. Maar krijg je idd ook eten en drinken en hoe gaan ze daarmee om? Dat speelt ook nog mee vind ik. Bij een baas krijg je dit ook niet.
Alle reacties Link kopieren
*
clueless17 wijzigde dit bericht op 17-08-2020 22:31
0.00% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven