Werk & Studie alle pijlers

Te weinig geld opassen [Lege OP]

17-08-2020 21:16 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-08-2020 23:12
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
99.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
17-08-2020 21:50
Slaapdiensten werden iig niet betaald.
Waar niet ? Wanneer niet ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
17-08-2020 21:51
Waar niet ? Wanneer niet ?
In het kinderhuiswerk niet. Wel 4 uur extra uren op je dienst.
Dus na 23.00 4 uur betaald vind ik redelijk.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
17-08-2020 21:50
Slaapdiensten werden iig niet betaald. Ook niet als je er gewoon standaard 4x per nacht uit moest om bedden te verschonen en nachtmerries te troosten.

Die 100 euro vind ik zeker te weinig, maar die. 230 echt teveel.

Jawel hoor, 30 jaar terug werden slaapdiensten ook al betaald, en nu nog steeds.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
17-08-2020 21:43
Ja, hoor ; op sommige woongroepen eet je op therapeutische gronden mee met wat de pot schaft.
( En worden slaapdiensten ( 8 uur ) voor de helft betaald tenzij je er uit moet )

Niet doen alsof ze in d’r handjes mag knijpen dat er een lekker bed staat voor haar. Zo lekker slaap je meestal niet ( vreemd bed, vreemde geluiden, etc )
Waar zeg ik dat? :bonk: .
Ik bedoel ermee te zeggen. Zit hun koelkast vol met lekker en gezond eten waar je onbeperkt van mag eten. Staan er maaltijden klaar etc etc.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
17-08-2020 21:50
Slaapdiensten werden iig niet betaald. Ook niet als je er gewoon standaard 4x per nacht uit moest om bedden te verschonen en nachtmerries te troosten.

Die 100 euro vind ik zeker te weinig, maar die. 230 echt teveel.

Ik werk weleens slaapdiensten en die worden toch echt betaald.

:?:
VGM1980 schreef:
17-08-2020 21:53
Jawel hoor, 30 jaar terug werden slaapdiensten ook al betaald, en nu nog steeds.
Zeker weten van niet. Tot 23.00 en vanaf 7.00 weer + 4 uur op je dienst.
Ik geloof mijn ogen niet! TO moet 36 uur(!) oppassen op 3 kinderen waaronder een jongetje dat extra hulp en verzorging nodig heeft en dit voor 100 euro?
Dat noem ik uitbuiting!
En dat TO 'slechts' 18j is doet niks terzake; ze moet een grote verantwoordelijkheid dragen voor 3 kinderen.
Ik zou het fair vinden om haar 12euro per uur te betalen overdag en 5 euro 's nachts.
En als de ouders daar niet mee akkoord gaan moeten ze maar thuisblijven en zelf op hun kinderen passen.
LīlyRose schreef:
17-08-2020 21:53
In het kinderhuiswerk niet. Wel 4 uur extra uren op je dienst.
Dus na 23.00 4 uur betaald vind ik redelijk.
Ik niet. En je krijgt dus slaapdiensten wel betaald, 4 uur. Waarom zou to dan gratis moeten werken? Helemaal omdat het geen slapen maar stand by om te verschonen betreft.
Je zegt zelf als je eruit moet. To moet er uiteraard uit.
En de instellingen waar ik werkte kreeg je slaapdiensten een ander bedrag per uur, maar wel weer een toeslag en dus gewoon betaald.
anoniem_636a100800946 wijzigde dit bericht op 17-08-2020 21:57
21.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
17-08-2020 21:53
In het kinderhuiswerk niet. Wel 4 uur extra uren op je dienst.
Dus na 23.00 4 uur betaald vind ik redelijk.
Oké, maar dan wel die volle 7 euro.

Dus dat wordt dan 7 x 32 uur = 224 euro. Lijkt me een prima compromis.
susan wijzigde dit bericht op 17-08-2020 21:56
5.61% gewijzigd
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
17-08-2020 21:54
Zeker weten van niet. Tot 23.00 en vanaf 7.00 weer + 4 uur op je dienst.
Dan krijg je toch betaald, maar dan 50%?
Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat je voor jezelf opkomt Maria!

Die ouders zijn niet goed snik: anderhalve dag non stop beschikbaar zijn voor drie kinderen, waarvan een met zoveel zorg voor 100 euro.

Be-lach-e-lijk.

Ik betaal onze oppas 10 euro per uur en ze krijgt onbeperkt snacks en chocola en wifi en netflix. Een goeie oppas moet je namelijk in de watten leggen want ze zijn schaars. Welke regio woon je? Want je bent zo aangenomen bij mij thuis namelijk.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Moemoe64 schreef:
17-08-2020 21:54
Ik geloof mijn ogen niet! TO moet 36 uur(!) oppassen op 3 kinderen waaronder een jongetje dat extra hulp en verzorging nodig heeft en dit voor 100 euro?
Dat noem ik uitbuiting!
En dat TO 'slechts' 18j is doet niks terzake; ze moet een grote verantwoordelijkheid dragen voor 3 kinderen.
Ik zou het fair vinden om haar 12euro per uur te betalen overdag en 5 euro 's nachts.
En als de ouders daar niet mee akkoord gaan moeten ze maar thuisblijven en zelf op hun kinderen passen.
En daarbij moet ze ook nog huishoudelijke taken doen.
Alle reacties Link kopieren
Zalmsnipper schreef:
17-08-2020 21:45
en met huishoudelijk werk erbij helemaal. Mijn god. Ik neem je zo aan hoor, voor 2.70 per uur. Als een soort Dobby. Je hebt echt gelijk.
Ik zou het ook niet voor dit bedrag doen hoor 😝

Zou voor een middenweg proberen te gaan, als ze nog willen.
Such a beautiful place to be with Friends.
LeslieKnope schreef:
17-08-2020 21:56
Dan krijg je toch betaald, maar dan 50%?
Ik zeg toch: 4 uur betaald voor de nacht.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
17-08-2020 21:54
Zeker weten van niet. Tot 23.00 en vanaf 7.00 weer + 4 uur op je dienst.

Ah, nou dan zal ik mijn werkgever alles maar weer terug betalen.
Alle reacties Link kopieren
Zalmsnipper schreef:
17-08-2020 21:50
ik betaalde in 2008 10 euro per uur. Overdag voor 1 niet zorgintensief kind.
Dat is dan echt weer te veel, vind ik.
Het-groepje schreef:
17-08-2020 21:55
Ik niet. En je krijgt dus slaapdiensten wel betaald, 4 uur. Waarom zou to dan gratis moeten werken? Helemaal omdat het geen slapen maar stand by om te verschonen betreft.
Je zegt zelf als je eruit moet. To moet er uiteraard uit.
En de instellingen waar ik werkte kreeg je slaapdiensten een ander bedrag per uur, maar wel weer een toeslag en dus gewoon betaald.
Zeg ik dat ze het gratis moet doen? Nee hè.
Het-groepje schreef:
17-08-2020 21:55
Ik niet. En je krijgt dus slaapdiensten wel betaald, 4 uur. Waarom zou to dan gratis moeten werken? Helemaal omdat het geen slapen maar stand by om te verschonen betreft.
Je zegt zelf als je eruit moet. To moet er uiteraard uit.
En de instellingen waar ik werkte kreeg je slaapdiensten een ander bedrag per uur, maar wel weer een toeslag en dus gewoon betaald.
Ik zeg niet als je er uit moet dan pas betalen.
VGM1980 schreef:
17-08-2020 21:57
Ah, nou dan zal ik mijn werkgever alles maar weer terug betalen.
De grap was dat zelfs als je betaalde er geen hond voor te vinden was toentertijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel heel knap wat je doet to!
Ik zou het niet kunnen.
Die mensen mogen hun handjes dichtknijpen dat jij dit überhaupt aandurft.

Ik vind dan ook niet dat je te veel vraagt.
Wat zou een professional hiervoor vragen denk je?

Ze moeten het kind een luier laten dragen als je oppast. Het heeft darmproblemen en dan mag jij het oplossen.
Het is niet alleen een poep broek verschonen maar ook de kleding / bed / whatever uitwassen etc. Dan nog de huishoudelijke klusjes erbij. En nog de zorg voor twee andere kinderen. En dat allemaal in hetzelfde uurtarief. Dat klopt niet.
Je bent bijna een nanny zo. Denk je dat die genoegen zou nemen met jouw inkomen?

Vroeger paste ik ook weleens op, op twee kindjes die lagen te slapen en daar kreeg ik dan €25 voor een hele avond. Maar dan hoefde ik ook niks te doen behalve tv te kijken en chips te eten en wakker te blijven.
Alle reacties Link kopieren
juliadenders schreef:
17-08-2020 21:54
Waar zeg ik dat? :bonk: .
Ik bedoel ermee te zeggen. Zit hun koelkast vol met lekker en gezond eten waar je onbeperkt van mag eten. Staan er maaltijden klaar etc etc.
Nou,...dan nog, zeg. Moet ze dan blij zijn dat er eten is ...ze moet toch met die koters eten ? En als er niks klaar staat moet ze dus ook nog naar de winkel en/ of koken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
LoveDobby schreef:
17-08-2020 21:57
Ik zou het ook niet voor dit bedrag doen hoor 😝

Zou voor een middenweg proberen te gaan, als ze nog willen.
:rofl:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... eidsdienst


Dus onzin dat er mensen zijn die zeggen dat het niet betaald werd. Dan ben je of zelf genaaid of het was in 1863 toen de Tienertour nog met paard en wagen was.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
17-08-2020 21:53
In het kinderhuiswerk niet. Wel 4 uur extra uren op je dienst.
Dus na 23.00 4 uur betaald vind ik redelijk.
Dat zei ik toch : de halve nachtdienst.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
lilalinda schreef:
17-08-2020 21:49
maar daar is TO helemaal niet voor toegerust
Ik vind de hele situatie nogal ongepast
Ik snap je wel, maar je kunt als 18-jarige ook al een MBO-3 diploma in de zorg op zak hebben. We weten weinig van TO's baggage - dat ze 18 is, betekent niet automatisch dat ze niet volwassen en zelfstandig genoeg is. Maar dan moet ze er zeker naar betaald worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven