Werk & Studie alle pijlers

Te weinig geld opassen [Lege OP]

17-08-2020 21:16 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-08-2020 23:12
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
99.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Birdist schreef:
17-08-2020 22:28
Misschien vanwege angst voor herkenning? Snap ik opzich wel en in dit geval ook wel begrip voor.
Hopelijk is ze er uit gekomen met de ouders. Wel knap hoor om met 18 op te komen voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
17-08-2020 22:29
Misschien hebben die knieperds zichzelf erin herkend
Zou wel lollig zijn!
Dat hier een oude bekende met schaamrood op de kaken haar man erbij roept
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
17-08-2020 22:26
Ik ken geen enkele puber in mijn regio die wil komen oppassen voor vijf euro per uur op een zindelijke 9-jarige die al in bed ligt en twee honden af en toe een aai over de bol wil geven. Ik heb het geluk dat ik een puberbuurmeisje heb en een student die in de weekenden nog naar pa en ma komt. Die betaal ik beiden 12,50 p/u. En ik denk dat ze het deels doen omdat ze het lastig vinden om ‘nee’ te verkopen en toch hooguit vier huizen verderop wonen. Voor de student telt zeker mee dat hij dan al studerend iets kan verdienen. Buurmeisje zou zeker weten meer verdienen met haar reguliere bijbaantje (fooien).
Dat meeeen je niet!
Voor dat bedrag, zwart. Wooow. Ik vind het mega veel geld. Maar de pubers hebben geen geld meer nodig ofzo?
Tis dat ik niet in de buurt woon andees was ik zeker komen oppassen hoor!:)
Alle reacties Link kopieren
juliadenders schreef:
17-08-2020 22:41
Dat meeeen je niet!
Voor dat bedrag, zwart. Wooow. Ik vind het mega veel geld. Maar de pubers hebben geen geld meer nodig ofzo?
Tis dat ik niet in de buurt woon andees was ik zeker komen oppassen hoor!:)
Ja. Vijf huizen verder betalen mensen 20,- per uur voor twee kinderen. Meeste pubers werken hier vooral bij de boer in de zomervakanties (per kg betaald werken) of zoals ‘mijn’ oppassen in de semi-horeca (buiten coronatijden maar het trekt weer een beetje aan). Als ik hoor en zie wat buurmeisje krijgt voor een avond bediening op een bruiloft of ander feest aan fooi... daar zou ik ook best een avond voor willen opdraven. Student werkt ook voor een cateraar die eigen personeel meeneemt. Vooral bij de jachthavens en golfclubs. Die stoppen wel meer dan een eurootje in je schort als ze aangeschoten zijn.

Oppassen is geen redelijk structureel inkomen dus hun structurele bijbaan laten de meesten niet schieten voor een paar uurtjes oppassen. Dat is vooral de crux. En 15-jarigen die nog niet echt iets verdienen met een bijbaan die het oppassen èn leuk vinden èn kunnen èn durven zijn dun gezaaid. Ben er nog geen tegen gekomen. Terwijl dat in mijn tijd vrij normaal was voor 14- en 15-jarigen. Andere alternatief was folders rondbrengen. Met oppassen kon je nog een zak chips leeg eten. Met 16 kon je iets verder kijken (supermarkt, schoonmaak, horeca).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
17-08-2020 22:48
Ja. Vijf huizen verder betalen mensen 20,- per uur voor twee kinderen. Meeste pubers werken hier vooral bij de boer in de zomervakanties (per kg betaald werken) of zoals ‘mijn’ oppassen in de semi-horeca (buiten coronatijden maar het trekt weer een beetje aan). Als ik hoor en zie wat buurmeisje krijgt voor een avond bediening op een bruiloft of ander feest aan fooi... daar zou ik ook best een avond voor willen opdraven. Student werkt ook voor een cateraar die eigen personeel meeneemt. Vooral bij de jachthavens en golfclubs. Die stoppen wel meer dan een eurootje in je schort als ze aangeschoten zijn.

Oppassen is geen redelijk structureel inkomen dus hun structurele bijbaan laten de meesten niet schieten voor een paar uurtjes oppassen. Dat is vooral de crux. En 15-jarigen die nog niet echt iets verdienen met een bijbaan die het oppassen èn leuk vinden èn kunnen èn durven zijn dun gezaaid. Ben er nog geen tegen gekomen. Terwijl dat in mijn tijd vrij normaal was voor 14- en 15-jarigen. Andere alternatief was folders rondbrengen. Met oppassen kon je nog een zak chips leeg eten. Met 16 kon je iets verder kijken (supermarkt, schoonmaak, horeca).
Wat erg eigenlijk. Straks gaan ze echt werken als ze afgestudeerd zijn, en verdienen de meeste dus minder dan bij hun bijbaantjes! Wat een domper. En slecht dat ze dit zo aanpakken tegenwoordig, jammer.
Alle reacties Link kopieren
juliadenders schreef:
17-08-2020 23:01
Wat erg eigenlijk. Straks gaan ze echt werken als ze afgestudeerd zijn, en verdienen de meeste dus minder dan bij hun bijbaantjes! Wat een domper. En slecht dat ze dit zo aanpakken tegenwoordig, jammer.
Ja maar ging jij op je 17e een avondje oppassen voor 25 gulden en een zak chips en ‘misschien’ over veertien dagen nog eens? Ik niet. Draaide liever een koopavond en extra uren in de supermarkt. En de week daarop ook. Had ik na twee weken toch echt meer geld verdiend met bijbaan dan met oppassen. En dan heb ik het over eind jaren ‘90. Na mijn 16e verjaardag heb ik nooit meer opgepast tegen betaling.
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
17-08-2020 23:24
Ja maar ging jij op je 17e een avondje oppassen voor 25 gulden en een zak chips en ‘misschien’ over veertien dagen nog eens? Ik niet. Draaide liever een koopavond en extra uren in de supermarkt. En de week daarop ook. Had ik na twee weken toch echt meer geld verdiend met bijbaan dan met oppassen. En dan heb ik het over eind jaren ‘90. Na mijn 16e verjaardag heb ik nooit meer opgepast tegen betaling.
Ik wel maar ik zag het niet als werk, omdat ik dus een diva oppas was die niet wilde schoonmaken etc. Dus als ik er zoveel mogelijk kon studeren voelde ik me wel genegen de kinderen in bed te flikkeren, of nog beter: dat de ouders dat deden en ik in een mooiere grotere woonkamer kon studeren.
Het moest mij wel goed uitkomen zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
juliadenders schreef:
17-08-2020 21:54
Waar zeg ik dat? :bonk: .
Ik bedoel ermee te zeggen. Zit hun koelkast vol met lekker en gezond eten waar je onbeperkt van mag eten. Staan er maaltijden klaar etc etc.

Op mijn werk was dat er wel hoor, meerdere koelkasten zelfs en we mochten inderdaad pakken wat we wilden.
Alleen als je het druk hebt (met kinderen) pak je niet zo veel en ook s' nachts niet. Dus het is niet zo dat meteen alles geplunderd werd.
En ja, ook maaltijden.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
17-08-2020 23:24
Ja maar ging jij op je 17e een avondje oppassen voor 25 gulden en een zak chips en ‘misschien’ over veertien dagen nog eens? Ik niet. Draaide liever een koopavond en extra uren in de supermarkt. En de week daarop ook. Had ik na twee weken toch echt meer geld verdiend met bijbaan dan met oppassen. En dan heb ik het over eind jaren ‘90. Na mijn 16e verjaardag heb ik nooit meer opgepast tegen betaling.
Ik heb zelf bijna nooit opgeoast. Maar voor 12,50 euro was ik zeker wel komen opdraven en nu nog;) ik vind het echt te erg dat jingeren daar niet meer voor komen en het niet abnormaal vibden om voor 20 euro per uur te werken. Dat verdien ik netto nog niet eens met een hbo baan. Ik vind het idioterie.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
17-08-2020 23:24
Ja maar ging jij op je 17e een avondje oppassen voor 25 gulden en een zak chips en ‘misschien’ over veertien dagen nog eens? Ik niet. Draaide liever een koopavond en extra uren in de supermarkt. En de week daarop ook. Had ik na twee weken toch echt meer geld verdiend met bijbaan dan met oppassen. En dan heb ik het over eind jaren ‘90. Na mijn 16e verjaardag heb ik nooit meer opgepast tegen betaling.
mijn puber(s) wel hoor, die vinden oppassen vooral wel leuk om te doen
en gemakkelijk verdienen.
maar tja, onvergelijkbaar met het gezin waar TO oppast
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
17-08-2020 21:50
Slaapdiensten werden iig niet betaald. Ook niet als je er gewoon standaard 4x per nacht uit moest om bedden te verschonen en nachtmerries te troosten.

Die 100 euro vind ik zeker te weinig, maar die. 230 echt teveel.
Bij ons krijgt de slaapdienst van een nacht van 23u tot 7u, 3,3uur uitbetaald. Als diegene langer dan 2u achter elkaar bezig is geweest 's nachts, krijgt diegene de hele nacht uitbetaald.
Alle reacties Link kopieren
Sorry allemaal dat ik de OP had verwijderd! Was zo bang dat ze het zouden lezen. Het weekendje weg is niet doorgegeaan omdat ze mij niet meer wouden betalen dan 100 euro
Mariabern1234 schreef:
19-11-2020 06:45
Sorry allemaal dat ik de OP had verwijderd! Was zo bang dat ze het zouden lezen. Het weekendje weg is niet doorgegeaan omdat ze mij niet meer wouden betalen dan 100 euro
Dat is dan absoluut hun probleem. Nogmaals heel knap dat je bij je punt bent gebleven, je doet harstikke veel voor ze. Ben je daarna wel weer ingeschakeld om op te passen of inmiddels niet meer?
Alle reacties Link kopieren
Birdist schreef:
19-11-2020 19:17
Dat is dan absoluut hun probleem. Nogmaals heel knap dat je bij je punt bent gebleven, je doet harstikke veel voor ze. Ben je daarna wel weer ingeschakeld om op te passen of inmiddels niet meer?
Ik heb een tijdje geleden om loonsverhoging gevraagd maar hier hebben zij tot op heden niet op gereageerd. Hiervoor nog opgepast maar het geld heb ik niet meer gekregen van die keer haha. Maar ik laat het maar gaan denk ik
Alle reacties Link kopieren
Mariabern1234 schreef:
21-01-2021 18:07
Ik heb een tijdje geleden om loonsverhoging gevraagd maar hier hebben zij tot op heden niet op gereageerd. Hiervoor nog opgepast maar het geld heb ik niet meer gekregen van die keer haha. Maar ik laat het maar gaan denk ik
Het hele oppas adres dus. Want je hebt dus de laatste keer voor niks opgepast! Dat is einde oefening. Er komen nog wel andere oppaszoekers voorbij. Maar dit afkappen hoor.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
21-01-2021 18:40
Het hele oppas adres dus. Want je hebt dus de laatste keer voor niks opgepast! Dat is einde oefening. Er komen nog wel andere oppaszoekers voorbij. Maar dit afkappen hoor.
Ja inderdaad! Vind het niet leuk dat ik altijd voor hun heb klaargestaan en ze mijn bericht nu negeren en zelfs geen geld hebben overgemaakt. Ik snap dat het misschien als een shock komt dat ik meer betaald wil maar het is wel zo netjes op het tikkie nog over te maken. Wat trouwens niet het verhoogde bedrag was
Mariabern1234 schreef:
22-01-2021 06:37
Ja inderdaad! Vind het niet leuk dat ik altijd voor hun heb klaargestaan en ze mijn bericht nu negeren en zelfs geen geld hebben overgemaakt. Ik snap dat het misschien als een shock komt dat ik meer betaald wil maar het is wel zo netjes op het tikkie nog over te maken. Wat trouwens niet het verhoogde bedrag was

Ik zou gewoon dat tikkie nog een keer sturen. De relatie is nu toch al verperst en op dat laatste geld heb jij gewoon recht. Gewoon even een herinnering erbij dat ze het oppassen van dd-mm-jjjj nog niet betaald hebben.

Wat bestaan er toch nare mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook nog een keer een tikkie sturen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je niet om opslag had gevraagd zou je ze, neem ik aan, om het geld vragen. Wat dat betreft is er niets veranderd, dus ook nu ze er aan herinneren dat je nog geld tegoed hebt.

Ook al vind je het lastig, je hebt niets te verliezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven