Werk & Studie alle pijlers

Teveel hooi op m'n vork en taken van anderen overnemen

18-07-2024 07:58 39 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik merk dat ik geen nee kan zeggen en dat collega's (of nou ja, ik werk als freelancer, maar het is een hecht team) allerlei taken op mijn bordje leggen. Zo van: kun jij dit oppakken.

Ik ben zelf ontzettend toe aan rust, dit geeft mij veel stress.
Ik kan de dagelijkse taken al amper overzien, volgens mij ben ik behoorlijk overspannen.

Maar ja, collega's zijn ook overspannen en bellen mij op dat ze met stress zitten en of ik toch niet die en die taak kan overnemen.

Ik vind het echt ongelooflijk dat ik dat nog doe ook, maar ik ben zo bang dat ik faal, en wat blijft er dan nog van mij over als ik dat werk niet meer heb?

Het is bizar, soms werk ik tussen de paniekaanvallen door aan bepaalde klussen.
Ik ben ook een psychologisch onderzoek gehad, waar o.a. uitkwam dat ik trekken van de dwangmatige persoonlijkheidsstoornis heb, zoals perfectionisme, alles tot in de puntjes moeten doen.

Ik ben al jaren mezelf ontzettend aan het overvragen, in de tijd dat ik nog 40u in loondienst werkte, vond ik het altijd nodig om daarnaast nog als freelancer te werken wat natuurlijk nergens op slaat.

Rationeel gezien weet ik het wel, maar hoe stop ik met dit stomme please-gedrag?
Nu is zelfs het gevolg dat collega's op vakantie gaan, en ik weer in kan springen, terwijl ik psychisch behoorlijk ontregeld ben.

Ik word hier heel, heel ongelukkig van.
Alle reacties Link kopieren Quote
je weet het wel: 'nee' leren zeggen. En dat kan op een vriendelijke manier, waardoor de pleaser in je, het ook nog oke vindt

En verder: blokken vrij voor jezelf plannen, een middag, een dag, een wee. gewoon een kruis door je agenda
Alle reacties Link kopieren Quote
Je,kan wel nee zeggen, maar je kiest om het niet te doen. Ik denk ook dat je te veel ingebed bent in de organisatie om freelancer te zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote