Werk & Studie alle pijlers

Thuiswerken, kan je hier echt geld mee verdienen?

29-10-2016 09:40 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Puur uit nieuwschierigheid, zie de advertentie's zo vaak voorbij komen.



Zijn er mensen die serieus geld verdienen met thuis werken? Zo ja welk werk doe je dan?
Volgens mij is het 1 grote nepperij. Je moet je eerst aanmelden op zo'n site en daar nog voor betalen ook..Dikke doei.
Ik heb wel eens gelezen als prostituee achter de camera, webcam girl of zoiets. Moet je maar willen en kunnen natuurlijk.
Vaak is het Herbalife of Tupperware. Weinig verdiensten, veel tijd kwijt. Gouden bergen die beloofd worden maar je kan er geen maandsalaris mee halen.
Je kan er geld mee verdienen, maar niet veel. Heb wel eens gekeken naar sms'en beantwoorden, in de erotisch sector. Niet gedaan hoor, maar ik kwam er via internet achter dat mensen zich helemaal het apelazarus typen, maar nauwelijks iets verdienden. Zelfs de supersnelle mensen konden er geen droog brood verdienen. Dus nee, het wordt heel mooi voorgespiegeld, maar je verdient weinig. Vaak kregen mensen maar de helft van het minimum loon.
quote:proudmama33 schreef op 29 oktober 2016 @ 09:45:

Vaak is het Herbalife of Tupperware. Weinig verdiensten, veel tijd kwijt. Gouden bergen die beloofd worden maar je kan er geen maandsalaris mee halen.Dit inderdaad. Dit soort bedrijven drijft op enthousiaste mensen die graag iets willen bijverdienen. Maar als je het zou uitrekenen wat je nu werkelijk verdient per uur, blijft er niet zo veel over.
Alle reacties Link kopieren
Tja je kan idd webcame werk doen of berichten beantwoorden en of consulent worden via een bel lijn ofzo denk alleen dat je niet echt de erotiek in wilt naakt zitten achter een cam schijnt ook nog slecht te verdienen. Ik moet er niet aan denken.



En al dat andere wat je ziet is vaak nepperij dus pas op
Alle reacties Link kopieren
Je kunt toch ook brieven in enveloppen doen, of kaarsjes of cosmetica inpakken of dat soort dingen? Of bestaat dat werk niet meer?



In ieder geval geloof ik niet dat je er een maandsalaris mee bij elkaar kunt werken. Hooguit een extra bijverdienste.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen etvaring, maar denk het niet.



Zou gewoon een leuke baan in een bedrijf zoeken, gezellig met collega's.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Een tante maakte ooit cadeaustrikken. We hebben wel eens geholpen. Het was erg precies werk, de lussen moesten zo groot, er moest precies anderhalve cm overblijven, zoiets. Er stonden dozen en dozen en dozen vol van dat spul in de garage en het leverde iets van tien cent per twintig stuks ofzo. Geen idee meer, het is al 35 jaar geleden, maar het was bizar weinig. Ze hebben dat ook niet lang gedaan, tante is vrij vlug daarna poetsvrouw geworden, dat leverde gewoon een vast uurbedrag op.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik ken 2 dames die thuis strijkwerk doen. 15 Euro per volle wasmand.

Verder een man die oudere mensen vervoert, naar de dokter, het ziekenhuis, de apotheek enz.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk altijd dat veel van die bedrijven verkapte pyramideconstructies zijn waarmee geld wit wordt gewassen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lariba schreef op 29 oktober 2016 @ 11:28:

Je kunt toch ook brieven in enveloppen doen, of kaarsjes of cosmetica inpakken of dat soort dingen? Of bestaat dat werk niet meer?



In ieder geval geloof ik niet dat je er een maandsalaris mee bij elkaar kunt werken. Hooguit een extra bijverdienste.



Het wordt nog wel eens gedaan, zo vertelde een vriendin. Maar je hele huis staat vol met dozen met meuk. En je hebt een deadline, dus op een gegeven moment werk je tot in de nacht en/of met de hele familie om het af te krijgen. En dan moet je thuis zijn als ze het ophalen.



Veel van die simpele werkzaamheden worden tegenwoordig uitbesteed aan de 'sociale werkplaats'.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb een tijdje medische teksten vertaald naar lekentaal als bijbaan. Dat kon ook thuis (of als ik op de uni zat, of waar dan ook, had alleen mijn laptop nodig). Kreeg een tientje per tekst. Best lucratief want had ze vaak in een halfuurtje al af. Maar zoveel teksten kreeg ik niet dus leverde qua salaris ook niet zoveel op
Alle reacties Link kopieren
Een kennis van mij werkt op de sociale werkplaats en die pakken in voor o.a. Xenos (van die bakingredienten voor koekjes in een hippe mason jar bv) en de kadosets van Rituals.
Keep on, keep keepin' on....
Alle reacties Link kopieren
Als zzp-er ja: tekstschrijver, virtueel assistent, customer service, social media beheerder etc. Is genoeg te vinden.



Die doorklik advertenties zijn vaak nep.
Alle reacties Link kopieren
Belwerk zoals via het NIPO wel. Geen topsalaris, maar het verdient wel
Alle reacties Link kopieren
quote:Dana-100 schreef op 29 oktober 2016 @ 20:55:

Belwerk zoals via het NIPO wel. Geen topsalaris, maar het verdient welHeel veel enquêtes van het NIPO gaan digitaal, ik denk dat daar heel weinig werk in is?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wij woonden in de buurt van een look-o-look fabriek en veel moeders pakten hier in de buurt snoep in als thuiswerk.
Alle reacties Link kopieren
Reisa, ik wil het al een hele tijd vragen: jouw ava-foto is dat de Ardeche?

Kan het niet goed zien, maar ik heb exact zo'n foto, had zo van mij kunnen zijn



(Sorry, offtopic)
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Nee, dat is Reisa in Noorwegen.
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 29 oktober 2016 @ 21:02:

[...]





Heel veel enquêtes van het NIPO gaan digitaal, ik denk dat daar heel weinig werk in is?Klopt, net als face to face interviews. Maar belwerk is er ook nog steeds, weet niet hoeveel.
quote:himalaya schreef op 29 oktober 2016 @ 21:02:

[...]





Heel veel enquêtes van het NIPO gaan digitaal, ik denk dat daar heel weinig werk in is?

Een jaar of 12 terug ging er ook al veel digitaal, maar heb ik daarnaast wel ook enquetes voor het NIPO afgenomen via callcenter werk. Je moest 1 dag naar het hoofdkantoor voor training en kreeg vervolgens een headset mee voor thuis. Je had gewoon een uurloon en klokte op vast afgesproken tijden vanuit huis in. Dus je had ook garantie op inkomen. Geen idee of het nog steeds gebeurt.



Ik ben er trouwens wel na twee weken mee gestopt. Het nipo had keurig in zijn protocol staan dat je direct moest stoppen als mensen aangaven geen interesse te hebben. Dus niet oneindig aandringen. Dat was mijn overweging geweest om er te werken, ik wilde niet zo'n vervelende telefonische verkoper zijn. Helaas waren mensen toen al sceptisch, niemand geloofde dat je puur belde voor ee enquete. Dus de reacties die je kreeg varieerden van banaal tot zwaar onbeschoft. Was er na twee weken helemaal klaar mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven