Werk & Studie alle pijlers

Tijd voor carrièreswitch: Ik wil het onderwijs in, maar hoe

11-01-2018 17:22 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 40, moeder van twee kids en heb een baan van 24 uur die ik vanuit huis kan doen (ideaal). Ik werk al 20 jaar voor hetzelfde bedrijf en deed het werk met plezier, maar de rek is eruit. Ik leer niks bij en ik vermoed dat het bedrijf over een jaar of vijf niet meer bestaat.
Ik wil graag een opleiding gaan doen. Iets in deeltijd en het liefst als thuisstudie, naast mijn huidige baan (want tja... die hypotheek hè?) maar ik twijfel of ik het aan kan, vooral qua tijd. Ik zit zelf te denken aan het (basis)onderwijs, PABO misschien. Dat wilde ik 20 jaar geleden doen, maar heb toen toch een andere keuze gemaakt. Met het dreigende lerarentekort lijkt het me een ideale baan

Mijn vragen aan jullie:
- wie heeft PABO in deeltijd gedaan, naast een baan/gezin en hoe ging dat? Is het (te)veel, hoeveel tijd was je kwijt?
- is er een andere manier om met een MBO-diploma in te stromen in het onderwijs? Misschien niet direct als leerkracht, maar als bijvoorbeeld een assistent en dan ondertussen doorleren?
Alle reacties Link kopieren
Welk vak wil je gaan geven?
Vak? Pabo staat er toch.
Je zou evt kunnen denken aan doceren aan het MBO in jouw vakgebied? Dan moet je wel een onderwijsbevoegdheid halen, maar dat kan evt naast het lesgeven. Informeer eens bij een ROC in je buurt.
Alle reacties Link kopieren
Montblanc, dat is juist het leuke aan basisonderwijs, dan geef je niet één vak, maar alles! Tinus, wat een mooi idee om het basisonderwijs in te gaan. Ik weet zeker dat er werk voor je voor het oprapen zal liggen!

Vanuit het MBO zou je twee routes kunnen bewandelen: