Werk & Studie alle pijlers

Tips laptop werk

02-04-2020 17:12 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Hopelijk plaats ik dit bij de goeie rubriek. Nu de meesten waarschijnlijk ook thuis werken, vroeg ik mij af of jullie tips hebben voor een goede, niet al te dure laptop. Ik heb nu 1 van Lenovo, maar hij is ontzettend langzaam en crasht om de zoveel uur. Deze heb ik ongeveer drie jaar.
Ik zat te twijfelen of ik misschien toch een Macbook moest kopen, maar ik weet niet of dit het geld waard is? Deze die ik nu heb was best goedkoop, maar gaat dus niet erg lang mee als ik er veel bestanden op heb. Daarnaast zou een goeie camera ook fijn zijn op de laptop, maar dat is niet het belangrijkste.
Ben al lang aan het rondkijken op internet, maar ik ben een beetje verdwaald geraakt tussen alle laptops..

Hoor graag of jullie tips hebben!
Alle reacties Link kopieren
Dat "heurt" je werkgever te regelen hoor
Alle reacties Link kopieren
Wel erg gauw al, na drie jaar crashen etc. Ik heb nu ruim vier jaar een laptop van TERRA, en vind hem erg goed.
cookielover wijzigde dit bericht op 02-04-2020 17:14
13.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Veel bestanden vullen alleen maar je HDD/SSD/flashdrive, daar wordt hij niet persé trager van. Tenzij de drive (bijna) vol is en Windows staat op dezelfde drive, dan wel.

Wat is je budget? Voor het geld van een MacBook heb je namelijk een véél betere Windows laptop.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
02-04-2020 17:13
Dat "heurt" je werkgever te regelen hoor
Helaas niet bij mij. Althans, niet als je er eentje hebt die het doet. Deze doet het wel, maar erg fijn werken de komende tijd is het niet - ook niet voor persoonlijke dingen.
En de laptop die zij aanschaffen voor je is eigenlijk dezelfde als die ik nu heb.
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
02-04-2020 17:13
Wel erg gauw al, na drie jaar crashen etc. Ik heb nu ruim vier jaar een laptop van TERRA, en vind hem erg goed.
Ja hé. Wilde toen een goedkopere laptop, dus dacht wel even goed zo. Maar op langere termijn niet echt handig.
Dat merk ken ik niet, ga ik naar kijken dankje!
Alle reacties Link kopieren
Muis12345 schreef:
02-04-2020 17:15
Helaas niet bij mij. Althans, niet als je er eentje hebt die het doet. Deze doet het wel, maar erg fijn werken de komende tijd is het niet - ook niet voor persoonlijke dingen.
En de laptop die zij aanschaffen voor je is eigenlijk dezelfde als die ik nu heb.
oke, je moet het zelf weten natuurlijk

Kijk ook eens bij de refurbished, dan heb je meer laptop, voor minder geld
Alle reacties Link kopieren
Merk zegt iets, maar specs zeggen meer. Staar je dus niet blind op merk.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
02-04-2020 17:13
Veel bestanden vullen alleen maar je HDD/SSD/flashdrive, daar wordt hij niet persé trager van. Tenzij de drive (bijna) vol is en Windows staat op dezelfde drive, dan wel.

Wat is je budget? Voor het geld van een MacBook heb je namelijk een véél betere Windows laptop.
Het liefst max. 700. Liefst nog minder, maar betwijfel of ik er dan een goeie laptop voor terugkrijg.
Welke Macbook raad jij aan? Ik zie nu ook 1 van 1079 euro, de Macbook air (2019). Maar lees daar wisselende reviews over. Veel mensen die het toch geen fijne laptop vinden, door oa het toetsenbord. Dus dan twijfel ik weer..
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
02-04-2020 17:16
oke, je moet het zelf weten natuurlijk

Kijk ook eens bij de refurbished, dan heb je meer laptop, voor minder geld
Ik kwam dat net ook tegen inderdaad. Heb jij daar ervaring mee? Ik weet niet zo goed wat ik daar van kan verwachten qua kwaliteit.
Alle reacties Link kopieren
Muis12345 schreef:
02-04-2020 17:18
Ik kwam dat net ook tegen inderdaad. Heb jij daar ervaring mee? Ik weet niet zo goed wat ik daar van kan verwachten qua kwaliteit.
jazeker, daar heb ik een hele fijne HP gekocht
(een voor mijn werk heb ik ook een HP)
Alle reacties Link kopieren
Muis12345 schreef:
02-04-2020 17:16
Ja hé. Wilde toen een goedkopere laptop, dus dacht wel even goed zo. Maar op langere termijn niet echt handig.
Dat merk ken ik niet, ga ik naar kijken dankje!
Merk is ook niet heel bekend, maar wel goed vind ik.

Heb even gekeken en deze heb ik:
Terra Mobile 1529H i5 SSD 240 GB – 8 GB RAM van € 860,-
Gekocht in december 2015, dus heb geen idee of deze er nog is.

Edit: Zie nu je budget, oeps :)
cookielover wijzigde dit bericht op 02-04-2020 17:21
3.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
02-04-2020 17:16
Merk zegt iets, maar specs zeggen meer. Staar je dus niet blind op merk.
Heb je gelijk in, ik heb daar alleen erg weinig verstand van haha. Dus ik baseer me vooral een beetje op reviews en het geheugen.
Deze laptop is zo ontzettend traag (geworden), dat wil ik voorkomen bij een volgende. Wat raad jij dan aan waar ik naar moet kijken en wat de hoeveelheid specs moet zijn wil ik geen trage laptop hebben?
muis12345 wijzigde dit bericht op 02-04-2020 17:21
Reden: aanvulling
14.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
02-04-2020 17:20
Merk is ook niet heel bekend, maar wel goed vind ik.

Heb even gekeken en deze heb ik:
Terra Mobile 1529H i5 SSD 240 GB – 8 GB RAM van € 860,-
Gekocht in december 2015, dus heb geen idee of deze er nog is.

Edit: Zie nu je budget, oeps :)
Ben wel bereid om wat meer te betalen als hij echt goed is, dus alsnog bedankt. Alleen ik zie dat ze dit merk niet verkopen in ''reguliere'' winkels als Mediamarkt, coolblue etc. Amazon komt vaak voorbij.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
02-04-2020 17:19
jazeker, daar heb ik een hele fijne HP gekocht
(een voor mijn werk heb ik ook een HP)
Oh wat fijn! Misschien als ik een laptop heb gevonden die ik wil hebben eerst ga kijken of ze hem hier hebben. Zal toch wat schelen.
Ik heb een MacBook Air 2015, hele fijne laptop.

Maar als jij een laptop nodig hebt voor je werk behoort je werkgever die je te verschaffen.
Ik heb een macbook en zodra deze op is komt er gewoon weer een windows machine.

Ik vind het helemaal niets, Apple.

En verder dit:
Maar als jij een laptop nodig hebt voor je werk behoort je werkgever die je te verschaffen.
Ik zou niet eens weten hoe ik moest werken voor mijn werk met m’n eigen laptop. Kun je daarmee dan ook in alle systemen en databases etc? Of misschien is dat niet relevant? Bij ons mag je nauwelijks iets op een eigen usb zetten ivm data privacy.

Althans, niet als je er eentje hebt die het doet.
Dus als je laptop het niet meer doet krijg je er wel één van werk?
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
02-04-2020 17:27
Ik heb een macbook en zodra deze op is komt er gewoon weer een windows machine.

Ik vind het helemaal niets, Apple.

En verder dit:
Waarom vind je er niets aan?

Ja, maar ik wil hem dan ook voor persoonlijk gebruik, gebruiken. Wij hebben sowieso nooit een werklaptop nodig gehad, omdat we altijd vanuit kantoor werkten. Deze laptop die ik nu heb kan ik eigenlijk ook niet meer fijn voor persoonlijke dingen gebruiken.
Dus als ik het echt alleen zou gebruiken voor werk, zou ik het nogmaals kunnen vragen, maar ik wil de laptop naast werk ook voor mijn persoonlijke dingen gebruiken. En na deze periode verplicht thuis werken (hoe lang dat ook is), heb ik eigenlijk geen laptop meer nodig om op te kunnen werken. Werken eigenlijk nooit echt thuis. Het is dus echt voor de komende periode. Maar dat hij steeds uitvalt terwijl ik een skype meeting heb oid, is best irritant.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
02-04-2020 17:35
Ik zou niet eens weten hoe ik moest werken voor mijn werk met m’n eigen laptop. Kun je daarmee dan ook in alle systemen en databases etc? Of misschien is dat niet relevant? Bij ons mag je nauwelijks iets op een eigen usb zetten ivm data privacy.




Dus als je laptop het niet meer doet krijg je er wel één van werk?
Ja, wij kunnen wel in de databases etc. is afgestemd op je laptop.

Een paar collega's hebben het gekregen toen het systeem niet werkte op hen laptop. Bij mij deed het systeem het wel gewoon dus was het niet van toepassing. Als hij nu stuk is, weet ik niet of ze er 1 zullen geven. Want zoals hierboven aangegeven, is het ook voor persoonlijk gebruik. Daarnaast ook wat ik eerder zei, zal het een laptop zijn als 1 die ik al heb. Wel fijn voor de komende periode met werk even, maar ik investeer dan liever even meteen in een goede die ik daarnaast ook langer kan blijven gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Een Macbook zou ik niet doen als het voor je werk is waar ze met Windows werken. Ik werkte eerst op een Macbook en ondanks dat de hele mikmak van Microsoft erop stond werkte het in de praktijk toch niet handig. Dan had mijn collega bijvoorbeeld een worddocument met een excelletje erin gevoegd gemaakt en kon ik daar vervolgens helemaal niets mee als het bewerkt moest worden. Elke dag was er wel weer iets wat in de praktijk niet werkte.

Nu heb ik via mijn werkgever een Dell, niet de goedkoopste maar ook geen hele dure, en die werkt prima. Mijn dochter heeft ook al jaren een Dell voor school en die is ook fijn.
Laptops waar ik slechte ervaringen mee heb en mensen die ik ken ook, zijn van Acer. Die raad ik dus niet aan.
Alle reacties Link kopieren
Een Apple is een pracht machine. Maar... hij draait op een Apple operating systeem. Net zoals een Apple telefoon.

Wat gebruik je op je werk, behalve Skype? Ook Windows oplossingen zoals word, excel en PowerPoint? Hoe benader je de data van je werk; doe je dat via bv een Citrix cliënt?

Dat zijn belangrijke vragen. Ik vermoed dat je aan een Mac niet zoveel hebt - omdat je allerlei Microsoft toepassingen op je werk gebruikt. En het kan wel, maar is altijd net even ingewikkelder.

Tip, zonder aandelen; kijk eens bij coolblue wat hun ‘keuze voor jouw budget’ is. Dat geeft je een beetje een beeld van het type laptop, processor en hoeveelheid geheugen je nodig hebt. Dan kun je daarna kijken of die laptop elders goedkoper is. Zelf ga ik altijd voor een laptop van bv HP of Acer, of in elk geval een bedrijf dat twee jaar garantie biedt. Dan is de kans groot dat je langer doet met je laptop.

Maarreh... dit zou je werkgever eigenlijk voor je moeten regelen.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
02-04-2020 17:44
Een Macbook zou ik niet doen als het voor je werk is waar ze met Windows werken. Ik werkte eerst op een Macbook en ondanks dat de hele mikmak van Microsoft erop stond werkte het in de praktijk toch niet handig. Dan had mijn collega bijvoorbeeld een worddocument met een excelletje erin gevoegd gemaakt en kon ik daar vervolgens helemaal niets mee als het bewerkt moest worden. Elke dag was er wel weer iets wat in de praktijk niet werkte.

Nu heb ik via mijn werkgever een Dell, niet de goedkoopste maar ook geen hele dure, en die werkt prima. Mijn dochter heeft ook al jaren een Dell voor school en die is ook fijn.
Laptops waar ik slechte ervaringen mee heb en mensen die ik ken ook, zijn van Acer. Die raad ik dus niet aan.
Ohja tuurlijk, niet eens aan gedacht! Ze werken daar inderdaad met Windows. Nu ken ik wel een aantal collega's die een Mac hebben en met ons systeem thuis werken, dus zal even vragen hoe zij dat doen en of het nog wel een fijne optie is.

Acer was mijn laptop hiervoor, ging ook niet lang mee (ik moet echt wat betere laptops aanschaffen). Al komt dit merk wel steeds het meest naar voren als ik op websites kijk. Ik ga ook even naar Dell kijken.
Alle reacties Link kopieren
Maandag27 schreef:
02-04-2020 17:47
Een Apple is een pracht machine. Maar... hij draait op een Apple operating systeem. Net zoals een Apple telefoon.

Wat gebruik je op je werk, behalve Skype? Ook Windows oplossingen zoals word, excel en PowerPoint? Hoe benader je de data van je werk; doe je dat via bv een Citrix cliënt?

Dat zijn belangrijke vragen. Ik vermoed dat je aan een Mac niet zoveel hebt - omdat je allerlei Microsoft toepassingen op je werk gebruikt. En het kan wel, maar is altijd net even ingewikkelder.

Tip, zonder aandelen; kijk eens bij coolblue wat hun ‘keuze voor jouw budget’ is. Dat geeft je een beetje een beeld van het type laptop, processor en hoeveelheid geheugen je nodig hebt. Dan kun je daarna kijken of die laptop elders goedkoper is. Zelf ga ik altijd voor een laptop van bv HP of Acer, of in elk geval een bedrijf dat twee jaar garantie biedt. Dan is de kans groot dat je langer doet met je laptop.

Maarreh... dit zou je werkgever eigenlijk voor je moeten regelen.
Het is voor mij geinstalleerd op mijn laptop, dus hoe het met Citrix zit, geen idee. Werk wel via VPN systeem. Klopt, met Word en vooral Excel. Wat iemand voor jou ook al zei is dat misschien niet erg handig. Dit moet ik even navragen.

Dankje ga ik doen! Ik twijfel dus of mijn werkgever dit wel moet regelen, het is namelijk ook voor persoonlijk gebruik..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben voor het aanschaffen van zakelijke laptops, de duurdere prijsklassen dus. Bv Dell latitude, Hp probook, ...

Mijn Hp gaat ondertussen al 8 jaar mee en nog altijd razendsnel naar mijn gevoel. Kostte wel iets meer maar is het zeker waard ! Nooit koop ik nog de goedkoopste reeksen die vanaf het begin al trager gingen dan deze nu...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven