Werk & Studie alle pijlers

Twee collega's negeren mij opeens, ik voel me gekwetst

14-05-2019 23:29 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik zit met een vervelend gevoel in mijn maag en ik hoop het een beetje van mij af te kunnen schrijven, hopenlijk hebben jullie wat advies of inzichten die mij kunnen helpen :) Sorry het wordt denk ik een flinke lap tekst...

Op dit moment ben ik met zwangerschapsverlof en tijdens mijn verlof belde mijn manager mij om me te feliciteren dat ik gepromoot ben. Zij vertelde me dit nog even voor mij te houden want ze zou het zelf aan het team aan kondigen. Mijn andere collega, waar ik heel goed mee om ging zou naar mijn huidige functie worden gepromoot, maar dat wist ze nog niet.

Paar weken later appte ze dat ze het had verteld, dus stiekem verwachtte ik eigenlijk wel een felicitatie maar elke vorm van contact bleef vreemd genoeg uit... Van mijn team zijn er twee collega's waar ik heel goed mee om ging maar beiden lieten niks van zich horen. En hiervoor appten we bijna dagelijks en spraken we ook prive af.

Ik was inmiddels bevallen maar nog steeds geen kaartje of appje van hoe het ging ofzo. Misschien gewoon druk dus ik appte of ze zin hadden om gezellig langs te komen, even bijkletsen en naar de baby te kijken.

Respons bleef uit en pas dagen later zeiden ze om later een datum te prikken, maar je raadt het misschien al dat is er niet meer van gekomen.

Ik ben toen zelf naar kantoor gegaan om de baby te laten zien, van tevoren in onze team groepsapp laten weten, ook daar geen respons. Toen ik daar was leken ze ook niet mij te willen praten :(

Kleine dingen zoals geen instagramfoto's meer liken na die aankondiging vielen mij zelfs op, terwijl ze beiden normaal gesproken veel liken en comments op geven, is er nu complete radiostilte.

Weken zit ik nu met een naar gevoel, toen heb ik toch maar mijn collega geappt met de directe vraag van wat er nu precies is want ik voel dat ze me negeert.

Kreeg ik wel een antwoord terug dat mijn leidinggevende haar mijn eerdere functie had aangeboden maar het profiel wel enigzins had aangepast waardoor zij die functie heeft afgeslagen.

Achtergrond info:
Dat profiel is aangepast omdat ik die werkzaamheden ook had geweigerd, nou ja ik had aangegeven dat ik wel een deel wilde doen maar niet volledig.

Toen had leidinggevende gevraagd hoe ik het werk zou verdelen als suggestie.

Toen had ik eerst aangegeven dat zij het beste met mijn twee collega's moest praten om erachter te komen wat zij willen.

Ondertussen wilde ik wel een suggestie doen en hier aangegeven dat die werkzaamheden wel gesplitst zouden kunnen worden tussen mij en die andere collega. Want anders zouden al die werkzaamheden naar haar gaan en ik wist dat ze dat zeker niet zou willen.

Maar eindstand nu lijkt ze heel erg boos te zijn omdat het indirect mijn schuld is dat zij een deel van die werkzaamheden zou moeten overnemen voordat ze mijn huidige functie kon krijgen omdat ik ze geweigerd heb. En die heeft ze nu dus afgeslagen.

En mijn andere collega negeert mij dus ook maar daar weet ik dus echt NIET waarom... onze werkzaamheden overlappen daar totaal niet namelijk.

Ik heb maar besloten om mijn andere collega even niet te vragen wat er is over app/telefoon omdat ik ze ook niet constant wil lastigvallen. En ze zullen toch wel met elkaar praten, dus ik wacht totdat ik terug ben met verlof. En dan wil ik het ze graag face to face vragen, app of telefoon werkt dan toch niet zo fijn.

Maar is het raar dat ik best wel gekwetst ben? Omdat ik oprecht niet weet wat ik hier fout heb gedaan. Ze wilden niet eens mn baby komen bekijken, :(, ik woon een kwartier van kantoor vandaan... aan de afstand zal het niet liggen. Ik zit er veel meer mee dan ik zou willen. Zal ook wel hormonen zijn nog :)

Ik heb ook nooit over ze geroddeld of voor de bus gegooid, simpelweg omdat we het supergoed met elkaar konden vinden en ook super samen werkten.

Dus ja is het terecht dat ze dan boos is vanwege dit? Ook al zegt ze van niet, haar gedrag sprak boekdelen. Ik breek echt mn hoofd waar ik de fout in ben gegaan maar ik weet het echt niet :( ik mag toch ook aangeven wat ik wil of niet wil in mijn werk?

Bedankt voor het lezen, misschien een beetje warrig, sorry daarvoor!
anoniem_271759 wijzigde dit bericht op 14-05-2019 23:46
0.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Argentovivo schreef:
18-06-2019 01:09
Probeer nogmaals (op gekanaliseerde wijze zodat je niet overkomt als een labiele idioot) je gevoel over de gang van zaken naar hen te uiten.
Zeg desnoods: 'hey, ik ben eigenlijk super teleurgesteld.. wij waren altijd leuke collega's.. blijven jullie mij doodzwijgen of wat? Ik ben ook een mens, wel blij met mijn promotie, maar niet blij met jullie non-belangstelling voor mijn baby/verlof/situatie. Wat doen we, zo blijven doen of gaan we het anders doen?'
Kijken of zij dan ook met hun kwetsures over de brug komen. Als dat punt eenmaal bereikt is en je hebt een gesprek van mens tot mens, klaart dat vaak de lucht. Want ook zij zijn in de kern waarschijnlijk niet kwaad, ze hebben alleen ergens last van.

Dit vind ik wel een heel goed en sterk plan.
Alle reacties Link kopieren
Argentovivo schreef:
18-06-2019 01:09
Snap ik!
Dit is echt niet leuk.
Als ze besluiten je dood te blijven zwijgen, wordt het nog ingewikkeld..
Natuurlijk heb je er drie jaar keihard voor gewerkt en de promotie verdiend, maar nogmaals: dat zien zij niet..
Jij bent de bedreiging/overloper, enz.
Probeer nogmaals (op gekanaliseerde wijze zodat je niet overkomt als een labiele idioot) je gevoel over de gang van zaken naar hen te uiten.
Zeg desnoods: 'hey, ik ben eigenlijk super teleurgesteld.. wij waren altijd leuke collega's.. blijven jullie mij doodzwijgen of wat? Ik ben ook een mens, wel blij met mijn promotie, maar niet blij met jullie non-belangstelling voor mijn baby/verlof/situatie. Wat doen we, zo blijven doen of gaan we het anders doen?'
Kijken of zij dan ook met hun kwetsures over de brug komen. Als dat punt eenmaal bereikt is en je hebt een gesprek van mens tot mens, klaart dat vaak de lucht. Want ook zij zijn in de kern waarschijnlijk niet kwaad, ze hebben alleen ergens last van.
Nogmaals lastige situatie, sterkte!
Thanks ik heb ze allebei al aangesproken, morgen heb ik een bespreking met ze en zal het dan nog een laatste keer vragen en kijken of we het uit kunnen praten. Zo niet dan doe ik wat de meeste mij hier aanraden, mijn werk goed blijven doen en op een nette manier met ze om blijven gaan.

Vandaag hebben ze me ook weer links laten liggen, ze zijn buiten de deur gaan lunchen zonder mij te vragen, voorheen ging ik altijd mee.

Maar goed even morgen afwachten!
anoniem_271759 wijzigde dit bericht op 18-06-2019 22:53
0.13% gewijzigd
Met zo'n mensen wil je toch ook niet meer vriendschappelijk omgaan. Wat een jaloerse loeders. Hopelijk komen die zichzelf nog eens tegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dit ook vaak bij vreemdgaan. Een vrouw gaat vreemd en dan is de vriend boos op de man waar ze mee vreemd is gegaan. Eigenlijk, omdat ie niet het lef heeft boos te zijn op zijn vriendin.

In jouw geval zouden ze boos moeten zijn op je leidinggevende, die heeft jou gepromoveerd, maar dat durven ze niet, dus richten ze hun pijlen op jou,

Ik zou ze dat even zeggen, dat als ze het er niet mee eens zijn, ze beter naar je leidinggevende kunnen gaan in plaats van boos zijn op jou. En verder laten gaan, gewoon goedemorgen zeggen en verder niets. Hoe minder je reageert hoe sneller die onzin voorbij is.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Monoqi schreef:
13-06-2019 21:12
Hallo, voor wie dit topic heeft gevolgd :)

Ik ben inmiddels aan het werk en ik heb beide collega's hierop aangesproken.

En ja ze zijn allebei boos omdat ik die promotie heb gehad en niet tegen ze had gezegd.

Maar ja hoe zeg ik zoiets als het niet rond is? En je wilt toch niet zoiets inwrijven in de trant van ik word misschien gepromoot, dat houd je toch voor je totdat het definitief is? Je leidinggevende zegt dat je het voor je moet houden dan doe je dat toch???

Ik vind het echt onredelijk!!

Had dit echt niet van ze verwacht.

Dit is niet onredelijk en een vrij menselijke reactie van hen. Jij geeft zelf aan dat je heel goed met ze overweg kon veel contact hadden ook buiten werk en omdat je dat nieuws “verborgen” hield, zijn ze ook een beetje vertrouwen in je kwijt geraakt. Dat moet je ook kunnen snappen. Dit waren personen met wie je alles/veel deelde en nu deed je dat niet en in combinatie met een promotie zijn ze het zelf gaan invullen dat je misschien helemaal niet zou betrouwbaar bent als dat zij altijd dacht.

Plaats jezelf in hun schoenen, het heeft ook iets met “loyaliteit” te maken.
Alle reacties Link kopieren
Niks loyaliteit.
TO doet niks verkeerd. Ze zijn erg onredelijk en jaloers. Vals.
Als dit aanhoudt zou ik het bij je leidinggevende aankaarten. Misschien helpt het als hij/zij ze aanspreekt.
Erg onprofessioneel van hen..ze laten nu hun ware aard zien
Alle reacties Link kopieren
desertgirl schreef:
18-06-2019 20:47
Dit is niet onredelijk en een vrij menselijke reactie van hen. Jij geeft zelf aan dat je heel goed met ze overweg kon veel contact hadden ook buiten werk en omdat je dat nieuws “verborgen” hield, zijn ze ook een beetje vertrouwen in je kwijt geraakt. Dat moet je ook kunnen snappen. Dit waren personen met wie je alles/veel deelde en nu deed je dat niet en in combinatie met een promotie zijn ze het zelf gaan invullen dat je misschien helemaal niet zou betrouwbaar bent als dat zij altijd dacht.

Plaats jezelf in hun schoenen, het heeft ook iets met “loyaliteit” te maken.

Als professioneel werknemer snap je natuurlijk dat als je gevraagd wordt iets voor je te houden, iets dat over jezelf gaat nota bene, dat je dat doet.

Wat een kinderachtige zuurpruimen TO. Wat iemand anders al min of meer zei: kaats de bal terug, en laat hem daar lekker liggen. Vertel ze hoe teleurgesteld je bent en dat het je verbaast dat ze je dit niet gunnen.

Echt laag gedrag.
Such fun!1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven