Werk & Studie alle pijlers

Twee studies?

16-09-2020 23:03 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Ik heb het met een paar vriendinnen gehad over het doen van 2 HBO studies tegelijk. Is er iemand hier die dit heeft gedaan?

Hoe zit het met evt. dubbele lessen? Beviel het? Is het te doen?

Het "formele" gedeelte is zo geregeld zoals wij het hebben begrepen. We zijn alleen benieuwd naar hoe dit in de praktijk bevalt.
Might be a bitch in the morning so catch me at nighttime
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
17-09-2020 08:59
Op persoonlijke schaal en qua kennis biedt het natuurlijk meer, maar je gaat er later niet meer door verdienen of een betere baan krijgen. Je hebt hooguit meer opties op hetzelfde niveau.
Ik denk dat het je in de eerste 5 jaar van je carrière zeker wel een meerwaarde kan bieden bij sollicitaties. Inderdaad omdat je breder geschoold bent en dus meer opties hebt, maar ook omdat je eruit springt omdat je anders bent dat de rest met 2 diploma's. Je laat toch weer andere persoonlijkheidstrekken zien en bent geen "13 in een dozijn".

En als iemand 2 hbo-studies tegelijk zou hebben afgerond, zou mijn vraag bij een sollicitatie niet zijn "joh, waarom geen uni", maar meer "hey, dat klinkt pittig, hoe heb je dit voor elkaar gekregen, hoe heb je dit gepland, waarom die studies, etc"
Alle reacties Link kopieren
T-Bag schreef:
16-09-2020 23:42
@perkele

Ik snap heel goed wat je bedoelt. Ik studeer op dit moment Sociaal Juridische Dienstverlening. Ik vind het leuk, maar ik heb soms het idee dat je later meer een "doorverwijs" functie zal hebben. Een studie Psychologie lijkt me daarnaast heel interessant om ook beter te begrijpen waarom mensen bijvoorbeeld bij mij terecht zouden komen. Ik heb dit vak 1 periode gehad en het trok me wel enorm.
Je hebt het over Spaans, en laat dit nou een taal zijn die me ook heel erg trekt. Zou niet weten wat ik ermee zou moeten maar het lijkt me wel super leuk.
Ik weet zelf niet zo goed wat ik wil, het is op dit moment ook niet echt een serieuze overweging maar het heeft wel mijn interesse gewekt.

Als ik zoiets al zou doen zou het denk ik doen wat @wissewis ook zegt, tegen het einde van mijn studie.
Al denk ik wel dat ik mezelf dan "te oud" vind. Ik word eind van het jaar 24:)
Ja, dit complementeert elkaar dus niet. Ik zou voor het één of het ander kiezen en als het niveau je dus niet aanstaat of toekomstperspectief, dan zou ik na het behalen van je propedeuse doorstromen naar de universiteit.
Alle reacties Link kopieren
b-haatje schreef:
17-09-2020 09:15
Ik denk dat het je in de eerste 5 jaar van je carrière zeker wel een meerwaarde kan bieden bij sollicitaties. Inderdaad omdat je breder geschoold bent en dus meer opties hebt, maar ook omdat je eruit springt omdat je anders bent dat de rest met 2 diploma's. Je laat toch weer andere persoonlijkheidstrekken zien en bent geen "13 in een dozijn".

En als iemand 2 hbo-studies tegelijk zou hebben afgerond, zou mijn vraag bij een sollicitatie niet zijn "joh, waarom geen uni", maar meer "hey, dat klinkt pittig, hoe heb je dit voor elkaar gekregen, hoe heb je dit gepland, waarom die studies, etc"
Dit is dus niet altijd waar. Het doen van twee studies die elkaar totaal niet completeren kan juist ook overkomen alsof je niet een duidelijk doel voor ogen hebt. Daarnaast wordt het alleen als interessant gezien als je óf een duidelijk carrièreperspectief hebt en zij elkaar goed aanvullen, óf dat je afstudeert in nominale tijd, wat vrijwel onmogelijk is met 2 HBO studies.

Als jij tegenover een andere kandidaat staat die 3 stages heeft afgerond, dan gaat de functie eerder naar die persoon. Dus je kan beter je tijd investeren in praktijkervaring.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven