Werk & Studie alle pijlers

Uurloon ZZP gehandicaptenzorg

17-09-2019 08:06 16 berichten
Hallo,

Ik heb de mogelijkheid om in de gehandicaptenzorg te gaan werken met meervoudig gehandicapten.
Heb SPW 3 gedaan (laatste jaar gestopt ivm omstandigheden, dus geen diploma).
Het gaat om een slaapdienst en een avonddienst.
Ze bieden €25 euro per uur.
Is dit een redelijk salaris?
Ik weet de voors en tegens op het gebied van ZZP werk (mijn man is zelfstandig).
Voor ziekte hoef ik geen verzekering omdat ik geen kostwinner ben en we makkelijk op 1 salaris redden als dat nodig is .
Alle reacties Link kopieren
Google even

https://loonwijzer.nl/eigenbaaswijzer/zzp-zorg
Alle reacties Link kopieren
Dat is vast op internet te vinden.
Zou alleen nooit ongediplomeerd aan het werk gaan, zeker niet als zelfstandige.
Je hebt te maken met een kwetsbare doelgroep.
Maar dat is misschien persoonlijk.
Oké schat
Ik word intern opgeleid en ik mis 2 maanden school.
Internet heb ik al geraadpleegt inderdaad.
Graag hoor ik persoonlijke ervaringen :)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel voor een verzekering gaan je kan niet in de toekomst kijken en hoe jonger je bent hoe lager de premie.
Is €25,- inclusief of exclusief BTW, krijg je nog reiskosten vergoed of zit dat ook in die €25,-?
Inclusief.
Reistijd is niet van toepassing.

Een AOV ga ik toch maar over nadenken.
Premie is voor mij €146 euro per maamd.
Alle reacties Link kopieren
Eviva1983 schreef:
17-09-2019 09:10
Ik word intern opgeleid en ik mis 2 maanden school.
Internet heb ik al geraadpleegt inderdaad.
Graag hoor ik persoonlijke ervaringen :)
Check even of je ongediplomeerd wel een beroepsaansprakelijkheids-verzekering kunt krijgen. Die heb je als ZZPer in de gehandicapten zorg wel echt nodig.
Eviva1983 schreef:
17-09-2019 09:30
Inclusief.
Reistijd is niet van toepassing.
Das best karig. Hoezo is reistijd niet van toepassing? Je woont in het complex?
Alle reacties Link kopieren
Dus van 25 euro per uur moet jij je belasting betalen, je AOV betalen, je buffer opbouwen voor kortstondige ziekte, je buffer opbouwen voor werkloosheid, je pensioen betalen en leven.....

Dan werk je uiteindelijk toch voor 6 euro per uur ofzo?
Gatekeeper* schreef:
17-09-2019 09:34
Das best karig. Hoezo is reistijd niet van toepassing? Je woont in het complex?
Op 1 km afstand :)
Alle reacties Link kopieren
AOV zou ik altijd doen. Wat als je iets overkomt en je man en jij gaan uit elkaar, dan zit je mooi te kijken.

25 euro is echt weinig als je daar ook nog je pensioen e.d. van moet betalen. Wat is een normaal uurloon voor deze werkzaamheden (als je werknemer zou zijn)?
Alle reacties Link kopieren
EHV1981 schreef:
17-09-2019 11:03
AOV zou ik altijd doen. Wat als je iets overkomt en je man en jij gaan uit elkaar, dan zit je mooi te kijken.

25 euro is echt weinig als je daar ook nog je pensioen e.d. van moet betalen. Wat is een normaal uurloon voor deze werkzaamheden (als je werknemer zou zijn)?
14,22 per uur, als ik het goed heb berekend, maar ik zit al aan het einde van schaal 35. TO zal in schaal 30 komen of 25 omdat ze geen diploma heeft. €25 vind ik dan veel eerlijk gezegd als je het vergelijkt met mijn uurloon en al mijn ervaring, bijna 30 jaar 😱
Alle reacties Link kopieren
SEM72 schreef:
17-09-2019 11:38
14,22 per uur, als ik het goed heb berekend, maar ik zit al aan het einde van schaal 35. TO zal in schaal 30 komen of 25 omdat ze geen diploma heeft. €25 vind ik dan veel eerlijk gezegd als je het vergelijkt met mijn uurloon en al mijn ervaring, bijna 30 jaar 😱
Maar jij krijgt ook nog vakantiegeld, misschien een dertiende maand, je wordt doorbetaald tijdens ziekte, vakantiedagen en feestdagen. Scholing wordt betaald, je pensioen wordt afgedragen, minder risico dat je zonder werk komt te zetten (en als het gebeurd heb je recht op ww) enz. Je moet de rekensom over het totaal maken en dan is 25 euro echt weinig.
Alle reacties Link kopieren
SEM72 schreef:
17-09-2019 11:38
14,22 per uur, als ik het goed heb berekend, maar ik zit al aan het einde van schaal 35. TO zal in schaal 30 komen of 25 omdat ze geen diploma heeft. €25 vind ik dan veel eerlijk gezegd als je het vergelijkt met mijn uurloon en al mijn ervaring, bijna 30 jaar 😱
Maar TO heeft risico's, jij niet
Dat zijn keuzes die je maakt
Alle reacties Link kopieren
Toen ik als nanny werkt, waren de kosten ook 25 euro per uur. Daar hield ik bruto 13,50 of zo van over, de rest was voor opbouw vakantiegeld en pensioen en verzekeringen en zo.
Maar daar was een paar euro per uur van de 25 (2 of 3 zo uit mn hoofd) voor het gastouder/nannybureau. Dus zonder ervaring (waar ik even vanuit ga op basis van je OP) zou dat prima zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven