Werk & Studie alle pijlers

Vacature bij politie, kan BKR / MSNP een obstakel zijn?

01-07-2020 17:31 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom op dit moment in aanmerking voor een vacature bij de politie / recherche. Nu lees ik dat er een uitgebreid geschiktheids- en betrouwbaarheidsonderzoek wordt gedaan (GBO). Ik zit sinds een jaar in een MSNP-traject. Kan dit voor hen een reden zijn om mij af te wijzen?
Weet iemand dit wellicht, of heeft iemand hier wellicht ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Ik meen me te herinneren dat dat vroeger wel een probleem was, want het maakt je gevoelig voor corruptie of chantage. Maar of dat nog steeds zo is weet ik niet.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ja dat kan een probleem zijn afhankelijk van welk type onderzoek ze doen wat weer afhankelijk is van je functie.

De politie wil voorkomen dat werknemers chantabel zijn.

In ieder geval raad ik je aan om er eerlijk over te zijn.
Ja,helaas kan dat zeker problemen geven.
Alle reacties Link kopieren
Subnautica schreef:
01-07-2020 17:42
Ja dat kan een probleem zijn afhankelijk van welk type onderzoek ze doen wat weer afhankelijk is van je functie.

De politie wil voorkomen dat werknemers chantabel zijn.

In ieder geval raad ik je aan om er eerlijk over te zijn.
Dit is de screening die wordt gedaan https://www.politie.nl/binaries/content ... e-digi.pdf

Het gaat om een functie als Medewerker Audioverslagen bij de recherche in flexibele teams met tactisch, financiële en digitaal rechercheurs.
Alle reacties Link kopieren
Ja dit wordt meegewogen, je moet je BKR-registratie laten zien. Geen reden om niet te solliciteren trouwens. Je merkt het wel. Gaat het om een P- of een A-screening? Die laatste is een stuk strenger. Nooit hierover liegen, dat alleen al is reden om een verklaring geen bezwaar niet te verlenen.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
01-07-2020 17:33
Ik meen me te herinneren dat dat vroeger wel een probleem was, want het maakt je gevoelig voor corruptie of chantage. Maar of dat nog steeds zo is weet ik niet.
Dat is nog steeds zo. Ik werk niet bij de politie maar wel bij de overheid, en wij mogen in zo’n geval geen functie bekleden waarbij je gevoelige informatie behandelt, in direct contact met burgers staat, of belangrijke beslissingen kunt nemen ten gunste of laste van burgers.
Alle reacties Link kopieren
Snoopy80 schreef:
01-07-2020 17:56
Dit is de screening die wordt gedaan https://www.politie.nl/binaries/content ... e-digi.pdf

Het gaat om een functie als Medewerker Audioverslagen bij de recherche in flexibele teams met tactisch, financiële en digitaal rechercheurs.
Daar ga je al.
Ik denk dat het problemen op kan leveren.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Ja, dit kan zeker een obstakel zijn. Het bgo krijg je pas als je al voorgenomen besluit tot aanstelling hebt, dus na je sollicitatie. Daarna volgt het bgo traject en daar kun je alsnog afvallen als dit niet in orde is. Als je een goede reden hebt voor je bkr valt het zeker te proberen maar hou er rekening mee dat je behoorlijk aan de tand gevoeld wordt. Liegen of om de hete brij heen draaien is altijd uit den boze.
ja dat kan zeker
Ja.
Een vriend van mij was uitgenodigd voor de eerste gespreksronde en tests en viel af in verband met zijn schuldsaneringstraject. Dat was voor de functie van hoofdagent. Voor jouw functie lijken de regels en de screening me eigenlijk nog strenger.

Edit: ik ben persoonlijk niet bekend met die term die je noemt (MSNP), maar heb het even opgezocht en ditzelfde traject was ook aan de orde bij die vriend.
anoniem_6403aefb0a56d wijzigde dit bericht op 01-07-2020 18:18
23.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Msnp is toch schuldhulpverlening?
Alle reacties Link kopieren
Maar wel een minnelijk traject en geen WSNP.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Macarinata schreef:
01-07-2020 18:17
Maar wel een minnelijk traject en geen WSNP.
Ik kende ook alleen WSNP, maar mijn vriend is dus ook afgewezen (en dit was voor hoofdagent, niet bij de recherche) in verband met een MSNP-traject.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
01-07-2020 18:15
Msnp is toch schuldhulpverlening?
MSNP: Minnelijke schuldregeling.
WSNP: Wettelijke schuldregeling.

TO zit dus in een schuldsaneringstraject via de gemeente.

Lullig voor TO, maar op zich vind ik het wel logisch dat daar naar gekeken wordt.
Alle reacties Link kopieren
Misschien hangt het er nog vanaf waarom je daarin zit?
Scheiding en huis onder water verkocht is nog wat anders dan scheiding en er achter komen dat je ex op jouw naam van alles heeft gekocht zonder dat je het wist.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
01-07-2020 18:28
Misschien hangt het er nog vanaf waarom je daarin zit?
Scheiding en huis onder water verkocht is nog wat anders dan scheiding en er achter komen dat je ex op jouw naam van alles heeft gekocht zonder dat je het wist.

Nee, dat doet er niet toe,helaas
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
01-07-2020 18:28
Misschien hangt het er nog vanaf waarom je daarin zit?
Scheiding en huis onder water verkocht is nog wat anders dan scheiding en er achter komen dat je ex op jouw naam van alles heeft gekocht zonder dat je het wist.
Lijkt me niet dat ze dat gaan uitzoeken.
Dat doet er inderdaad niet toe, daar kijken ze niet naar.
suzyqfive schreef:
01-07-2020 18:28
Misschien hangt het er nog vanaf waarom je daarin zit?
Scheiding en huis onder water verkocht is nog wat anders dan scheiding en er achter komen dat je ex op jouw naam van alles heeft gekocht zonder dat je het wist.
Maakt geen flaus aus. Je zit met financiele problemen of dat nou door eigen toedoen is, of het leven of omdat je niet oplet wat je partner heeft gedaan, dat maakt niets uit.
minnimouse schreef:
01-07-2020 18:33
Lijkt me niet dat ze dat gaan uitzoeken.
Al kunnen ze dat wel of niet uitzoeken of aantonen, doet niets af aan de problemen (die het bij een screening gaat opleveren).
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 01-07-2020 18:52
9.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
01-07-2020 18:45
Al kunnen ze dat wel of niet uitzoeken of aantonen, doet niets af aan de problemen.
Dat hoor je mij ook niet zeggen.
minnimouse schreef:
01-07-2020 18:46
Dat hoor je mij ook niet zeggen.
Pff.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb als externe op een politiebureau gewerkt. Ik kon niet eens zelfstandig in de systemen maar ik werkte wel in het beveiligd gebied.

Ik ben voor ik de verklaring van geen bezwaar kreeg wel doorgelicht. Vragenformulieren, ik werd nagetrokken en heb een gesprek gehad.

De politie wil echt voorkomen dat je iets hebt waarmee anderen je zouden kunnen chanteren. Als je financiele problemen hebt zou je makkelijker te chanteren zijn om voor geld informatie door te spelen.

Maar niet alleen financiele problemen kunnen een probleem zijn. Stel dat je vrernd bent gegaan en je partner weet dat niet dan kun je al een gevaar zijn.

Of dubieuze familileden kunnen er ook voor zorgen dat je de verklaring niet krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Ja. Je bent makkelijker om te kopen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven