Werk & Studie alle pijlers

Vakantiedagen bij ontslag nemen

18-01-2022 10:03 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
theskyisred wijzigde dit bericht op 24-01-2022 09:58
99.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
6 dagen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
25 gedeeld door 12 maanden geeft het aantal dagen per maand. Dat maal 3 maanden geeft je ongeveer het aantal daten dat tot en met maart hebt.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me dat je dan een kwart van je normale vakantiedagen hebt, omdat je ook maar een kwart van het jaar daar werkt.
Alle reacties Link kopieren
Welke maand ga je uitdienst? Rekensom 25:12x aantal maanden dat je dit jaar gewerkt hebt.

Werkgever is volgens mij niet verplicht je deze dagen op te laten nemen. Gaat in overleg.
Rekenvoorbeeldje: Als je dit jaar alleen januari, februari en maart i bij je huidige baan werkt dan heb je dus 3/12 = 1/4 van het jaar gewerkt. Als je normaal 25 vakantiedagen in het hele jaar hebt heb je nu dus 1/4*25 = 6,25 vakantiedagen voor de maanden januari en februari opgebouwd.
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer 2 dagen per maand, dus je bouwt er zes op voor je weggaat. Die kun je in overleg opnemen of bij je vertrek laten uitbetalen.
Als de regelingen een beetje overeen komen, krijg je bij je nieuwe werkgever dus 18-19 dagen verlof voor de overige negen maanden.
En of je deze dagen nog op kan nemen gaat in overleg met je huidige werkgever. Laten uitbetalen is ook nog een optie.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel iedereen!!
Alle reacties Link kopieren
Zoals hier eerder is aangegeven, je aantal vakantie dagen als je eind maart weggaat is 1/4 van 25, dus 6,25 dagen.

Vraag ook voor de zekerheid of je nog vakantiedagen (of uren) van vorig jaar, 2021 overhebt, die tellen ook mee.

Persoonlijk kan ik je erg aanraden deze op te nemen in de week voordat je aan je nieuwe baan begint. Een nieuwe baan kan altijd een beetje spannend zijn en lekker uitgerust beginnen is dan wel zo fijn.
Alle reacties Link kopieren
Ja dankjewel, ik wil het inderdaad net vóór de andere baan opnemen.

Dat kon vorige keer met een andere baan toch niet en vond dat best pittig inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Tip, neem die dagen op voordat je ontslag neemt. Anders heb je kans dat die vrije dagen door je neus worden geboord.
Alle reacties Link kopieren
prinsesmaxima schreef:
19-01-2022 09:02
Tip, neem die dagen op voordat je ontslag neemt. Anders heb je kans dat die vrije dagen door je neus worden geboord.

Ja precies, heb het idd nu al aangevraagd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven