Werk & Studie alle pijlers

Vakantiedagen kwijt of niet?

15-01-2020 05:26 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds augustus 2016 ben ik werkzaam bij mijn werkgever.

Elk jaar op 1 januari ontvang ik 25 vakantiedagen en 13 ATV dagen.

Nu heb ik ontslag genomen en ga het bedrijf per 29 februari verlaten.

Heb ik recht op alle dagen of wordt dit naar ratio uitgekeerd?
Alle reacties Link kopieren
Naar rato, dus 1/6
Alle reacties Link kopieren
4,16 vakantiedag en 2,16 ATV dag (bestaat dat überhaupt nog? ATV dagen?)
Alle reacties Link kopieren
Je raakt je vakantiedagen niet kwijt, je krijgt gewoon de dagen waarvoor je gewerkt hebt dit jaar. Het is niet zo dat je die dagen in januari 'ontvangt' dat is gewoon wat je zou krijgen als je er een heel jaar zou werken.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Andersom geldt dus: Je bouwt ca. 2 dagen per maand op, als ik het even alleen over de vakantiedagen heb. Stel dat je eind jan. twee weken op vakantie gaat, dan neem je een voorschot op de vakantiedagen die je in feb/mrt/apr. nog gaat opbouwen. Als je dan per 29 feb. uit dienst gaat, worden de 6 vakantiedagen (bij fulltime) die je nog niet had opgebouwd, verrekend met je laatste salaris.
Naar rato uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
MariaDeJong schreef:
15-01-2020 06:31
Naar rato uiteraard.
Inderdaad, anders zou ik 6x per jaar een nieuwe baan nemen :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben jaloers, ik heb er maar 20 in totaal (op basis van 40 uur per week).
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
15-01-2020 06:42
Inderdaad, anders zou ik 6x per jaar een nieuwe baan nemen :biggrin:
:hihi:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
TO, wat dacht je dan? Dat je in januari en februari lekker 38 dagen vrij kon nemen?
-Bladora- schreef:
15-01-2020 05:40
Je raakt je vakantiedagen niet kwijt, je krijgt gewoon de dagen waarvoor je gewerkt hebt dit jaar. Het is niet zo dat je die dagen in januari 'ontvangt' dat is gewoon wat je zou krijgen als je er een heel jaar zou werken.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
15-01-2020 06:42
Inderdaad, anders zou ik 6x per jaar een nieuwe baan nemen :biggrin:
En dan iedere keer 4-5 weken vakantie nemen! Goed plan!
Maar had je echt gedacht alle dagen te krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Wel sneu voor mensen die in februari beginnen, die hebben dan helemaal geen vakantiedagen.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha geweldig. Nee je raakt ze niet kwijt en nee je krijgt dagen die je nog niet opgebouwd hebt niet uitbetaald natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
15-01-2020 07:59
Wel sneu voor mensen die in februari beginnen, die hebben dan helemaal geen vakantiedagen.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit ergens gewerkt waar ze de vakantie dagen per maand verwerkten en niet aan het begin van het jaar.
Geeft wel een eerlijk overzicht, maar moest elke vakantie weer rekenen hoe ik uit kwam. Zwaar irritant.

Dus TO, je hebt de dagen niet en kunt ze dus ook niet kwijt raken. Het is gewoon praktisch om aan het begin van het jaar al je dagen er op te zetten die je zou hebben als je het hele jaar zou werken. Doe je dat niet, kun je heel makkelijk berekenen op hoeveel dagen je recht hebt.

Ik moet wel zeggen dat ik het bijzonder vind dat je dat niet wist.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Zoals gezegd wordt verlof naar rato berekend als je tijdens het jaar in of uit dienst gaat.

Of je de dageb/uren uitbetaald krijgt, hangt af van wat er in de CAO of arbeidsvoorwaarden staat. Niet opgenomen vakantie wordt altijd wel uitbetaald, maar voor ATV kan gelden dat het vervalt.
AnAppleADay schreef:
15-01-2020 07:59
Wel sneu voor mensen die in februari beginnen, die hebben dan helemaal geen vakantiedagen.
:mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
.
frantic wijzigde dit bericht op 15-01-2020 09:39
Reden: Voutje
98.08% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven