Werk & Studie alle pijlers

Van ZZP Musicus naar Dokters-/OK-assistent?

23-05-2020 21:27 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Al een tijdje speel ik (vrouw, 30 jaar) met het idee om mij te laten omscholen in een ander vakgebied. Na het behalen van mijn vwo-diploma heb ik mij de afgelopen 10 jaar geschoold in de muziek: Conservatorium Bachelor of Music in Education en een Master in Koordirectie Lichte Muziek. Ik hou enorm van mijn werk, het professioneel bezig zijn met muziek en groepen; ik werk namelijk als koordirigent met popkoren en zanggroepen. Hoewel het werk me veel inhoudelijke voldoening brengt, begint het zzp-schap en de daarbij horende onzekerheden op financieel gebied me parten te spelen. Deze onzekerheid wil ik het liefst niet tot mijn pensioen (die ik dus ook niet opbouw nu...) Ik zou het wel zonde vinden om uiteindelijk niets meer in dit vakgebied te doen, dus zoek ik iets dat ik erbij zou kunnen doen.

Dus ben ik op zoek gegaan naar informatie over kortdurende opleidingen op het gebied van de zorg, omdat ik dit ook een heel interessant vakgebied vind! Omdat ik al een bachelorgraad in onderwijs heb behaald, is het voor mij helaas niet meer mogelijk om nog een hbo-opleiding te doen vanwege het belachelijk hoge collegegeldtarief dat daarmee gepaard gaat. Daarom kijk ik nu naar een mbo-opleiding niveau 4 of een leer-werktraject.

Wat mij heel erg aanspreekt is het beroep van operatie-assistent. Ik heb me er al een beetje in verdiept, maar vraag me af in hoeverre het te combineren valt met bijvoorbeeld 2 avonden in de week een koor dirigeren?
Ook is mijn oog gevallen op bijv. doktersassistent of apotheekassistent, waarbij je denk ik wat meer standaard uren overdag draait. Al vraag ik me daarbij weer af of ik daar genoeg inhoudelijke voldoening uit zou halen.