Werk & Studie alle pijlers

Vanuit de ziektewet naar een nieuwe baan (kenners gevraagd)

24-03-2020 15:11 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allen,

heel graag informeer ik naar het volgende.

Ik heb een nieuwe baan. Deze keus heb ik zelf gemaakt, maar wat het nu even bijzonder maakt is dat ik deze baan zal ik ingaan vanuit de ziektewet. Ik ben niet bang om bij de nieuwe werkgever weer ziek uit dienst te gaan. (Laten we het erop houden dat het beter is dat ik een nieuwe baan heb)

Hoe zal de procedure ziektewet en nieuwe baan voor mijn huidige werkgever er dan uit komen te zien? Hij is inmiddels op de hoogte van mijn ontslag, maar is het dan zo dat hij mij op de laatste dag contract weer helemaal beter moet melden? Of hoe werkt zoiets?

Alvast dank!

En ondanks alles een fijne dag gewenst! :daisy:
Je zit dus niet in de ziektewet maar bent ziek gemeld bij je huidige werkgever.
In hoeverre is je ziekte werkgerelateerd en gaat je ziekte invloed hebben op de arbeid bij de nieuwe werkgever?

Waarom kun je nu niet werken en in een nieuwe baan wel?
Alle reacties Link kopieren
je huidige werkgever kan wel om een herstelmelding vragen. Daarmee voorkomt hij een eventuele premieverhoging voor de Ziektewet (nawerking ZW).
Alle reacties Link kopieren
Je zegt gewoon je baan op. Jij mag opzeggen ook wanneer je ziek bent.
viva-amber wijzigde dit bericht op 24-03-2020 15:40
22.12% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Meld je beter, zeg je baan op. Begin aan nieuwe baan
Alle reacties Link kopieren
Hou er rekening mee dat je het verplicht bent te melden aan je nieuwe WG als jij een ziekte hebt die je in je werk kan belemmeren bij je nieuwe baan.
S-Groot schreef:
24-03-2020 15:47
Hou er rekening mee dat je het verplicht bent te melden aan je nieuwe WG als jij een ziekte hebt die je in je werk kan belemmeren bij je nieuwe baan.
VOlgens mij niet toch?
gizzmo-returns schreef:
24-03-2020 15:52
VOlgens mij niet toch?
Als je ziekte/aandoening invloed heeft of kan hebben op de functie ben je wel verplicht het te melden.
lise1985 schreef:
24-03-2020 15:54
Als je ziekte/aandoening invloed heeft of kan hebben op de functie ben je wel verplicht het te melden.
Maar dat is natuurlijk wel een heel groot grijs gebied wat voor verschillende interpretaties vatbaar is.
Alle reacties Link kopieren
Nooit ziek uit dienst gaan als dat niet noodzakelijk is. Mocht er toch wat tussenkomen waardoor je niet aan je nieuwe baan kunt beginnen, dan kom je in de ziektewet (je zit nu niet in de ziektewet, je hebt ziekteverlof). Dat lijkt me een heel gedoe, dus zorg ervoor dat je hersteld uit dienst gaat bij je huidige werkgever.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Vreemde en tegenstrijdige adviezen hier. Waarom bel je niet met het uwv?
gizzmo-returns schreef:
24-03-2020 16:05
Maar dat is natuurlijk wel een heel groot grijs gebied wat voor verschillende interpretaties vatbaar is.
Over het algemeen weet je dat zelf wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven