Werk & Studie alle pijlers

Verveling door parttime werk

16-03-2018 18:10 1488 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na maanden thuis te hebben gezeten, sinds kort eindelijk een baan gevonden voor 24 uur per week! Lekker bezig dus en voldaan thuiskomen. Alleen nu heb ik een probleem: er blijven per week nog zo'n 3-4 'vrije' dagen over. Dus op dagen dat ik niet moet werken verveel ik mij kapot, net als tijdens het werk zoeken eerder. Boodschappen doen en huishouden kost een paar uurtjes per week, ik heb niet echte hobby's, geen relatie, geen kinderen. weinig sociale contacten... Luxeprobleem? Ik lees veel maar dat is ook maar stil en een goed boek doet de tijd sneller gaan, maar toch. Hoe kan ik het contrast verkleinen tussen werkdagen en niet-werkdagen? Meer uren werken is (voorlopig) niet mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Lola is er geen verpleeghuis ( bejaarde huis ) in de buurt ?

Ga koffie schenken of wandelen met ouderen. Dan ben je er uit en die ouderen kunnen je leren om sociaal een praatje te maken. En daar bij heb je dan ook meteen een ritme.

En echt ga in therapie zoals ik eerder al zij je staat op het zelfde nivo als de studenten die net van school komen dus ga onderzoeken hoe je beter kan worden en je eigen kan onderscheiden.

En ga dit forum / topic niet de schuld geven dat je kut voelt . Want dat doe je echt zelf door steeds maar uitvluchten voor alles te zoeken
Alle reacties Link kopieren
Ben je ernstig ziek Lola en ga je dood? Nee? Gelukkig maar. Dan lees je dit bericht en begin je vandaag met deze link bezoeken en iets uit te kiezen wat je wilt proberen om weer in het leven te gaan staan. Het leven dat jou tenminste NIET wordt afgepakt!

https://vrijwilligerswerk.nl/vacatureba ... overijssel. (Provincie uiteraard aan te passen).
AnnA_C schreef:
24-04-2018 11:55
Wat ik nu ga zeggen is niet lief, maar verder lijkt er ook niks tot je door te dringen, dus misschien werkt het.
Jij hebt geen toekomstplannen of zicht daarop? Dat komt omdat JIJ geen plannen maakt. Ik heb geen toekomstplannen of zicht daarop, behalve dat ik binnen 2 jaar dood ben. Dus doe verdorie eens wat met je leven!
Waarom wil je dit topic nu mijden?
Dringt realiteit ineens door?

Als ik familie van je was, had ik je op dit moment hoogstpersoonlijk zelf bij de huisarts afgezet. Dit kan geen één dag langer meer doorgaan!

Er zijn vele opties genoemd die je kunt gaan doen waar je geen baan voor nodig hebt. Je gedraagt je als slachtoffer terwijl je op heel veel punten wél zelf invloed hebt. Jij schuift dat allemaal af naar de buitenwereld. En dát is een probleem waar je aan moet gaan werken nu!
Flashy schreef:
24-04-2018 12:01
Dat ze parttime wil werken (of niet fulltime kan werken om wat voor reden dan ook) heb ik begrip voor.
De vele andere eisen zoals reistijd, soort baan etc niet.
Ja. Tuurlijk, als je die keus hebt, prima. Maar als dat geen optie is dan start je even fulltime, of in ieder geval meer dan 3 dagen.
-
anoniem_343429 wijzigde dit bericht op 24-04-2018 13:52
99.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lola, even heel bot: als jij niet naar de huisarts gaat, is het jouw keuze om je zo kut te voelen. Dan kies jij er zelf voor en doe jij dit jezelf aan.

Jij kiest voor de slachtofferrol.
Jij kiest ervoor om niet te gaan sporten.
Jij kiest ervoor om geen hobby te gaan doen.
Jij kiest ervoor om geen vrijwilligerswerk (voor mijn part in de avonduren) te gaan doen.
Jij kiest ervoor om niet in therapie te gaan.
Jij kiest zelf voor deze situatie.

En als jij verandering wil, zul je zelf moeten kiezen voor verandering. Zo niet, prima, maar dat is dan ook jouw keuze.
Celaena_Aelin schreef:
24-04-2018 13:35
Lola, even heel bot: als jij niet naar de huisarts gaat, is het jouw keuze om je zo kut te voelen. Dan kies jij er zelf voor en doe jij dit jezelf aan.

Jij kiest voor de slachtofferrol.
Jij kiest ervoor om niet te gaan sporten.
Jij kiest ervoor om geen hobby te gaan doen.
Jij kiest ervoor om geen vrijwilligerswerk (voor mijn part in de avonduren) te gaan doen.
Jij kiest ervoor om niet in therapie te gaan.
Jij kiest zelf voor deze situatie.

En als jij verandering wil, zul je zelf moeten kiezen voor verandering. Zo niet, prima, maar dat is dan ook jouw keuze.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik vind het alleen asociaal dat wij* met z'n allen moeten opdraaien voor het levensonderhoud van Lola, alleen maar omdat zij niets wil en niets doet en liever slachtoffertje blijft spelen.

*nou ja, de inwoners van haar gemeente
Celaena_Aelin schreef:
24-04-2018 13:35
Lola, even heel bot: als jij niet naar de huisarts gaat, is het jouw keuze om je zo kut te voelen. Dan kies jij er zelf voor en doe jij dit jezelf aan.

Jij kiest voor de slachtofferrol.
Jij kiest ervoor om niet te gaan sporten.
Jij kiest ervoor om geen hobby te gaan doen.
Jij kiest ervoor om geen vrijwilligerswerk (voor mijn part in de avonduren) te gaan doen.
Jij kiest ervoor om niet in therapie te gaan.
Jij kiest zelf voor deze situatie.

En als jij verandering wil, zul je zelf moeten kiezen voor verandering. Zo niet, prima, maar dat is dan ook jouw keuze.
Dit dus.

Ik denk alleen dat Lola ervoor kiest mooie verhaaltjes met een hoop excuses te blijven tikken op dit forum.
Waarom ben je eigenlijk ooit communicatie gaan studeren?
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
24-04-2018 13:35
Lola, even heel bot: als jij niet naar de huisarts gaat, is het jouw keuze om je zo kut te voelen. Dan kies jij er zelf voor en doe jij dit jezelf aan.

Jij kiest voor de slachtofferrol.
Jij kiest ervoor om niet te gaan sporten.
Jij kiest ervoor om geen hobby te gaan doen.
Jij kiest ervoor om geen vrijwilligerswerk (voor mijn part in de avonduren) te gaan doen.
Jij kiest ervoor om niet in therapie te gaan.
Jij kiest zelf voor deze situatie.

En als jij verandering wil, zul je zelf moeten kiezen voor verandering. Zo niet, prima, maar dat is dan ook jouw keuze.
Klopt helemaal. Dit bedoelde ik zelf ook.

Als ze niet wil kiezen voor verandering en eraan te werken dan moet ze hier ook niet de zieligerd lopen uithangen en medelijden bij ons proberen opwekken.
Alle reacties Link kopieren
Hey Lola. Ik denk dat het wel een goede stap is, hoe heftig ook, om in te zien dat het gewoon niet goed gaat. Je leeft een beetje buiten de werkelijkheid. Is het geen goed idee om de boel even de boel te laten? Zou je een weekje weg kunnen? Even je zinnen verzetten. Je zit nu in zo'n negatieve spiraal. Dat blijkt ook uit al jouw berichten. Alles is negatief en kut en je bent elke realiteitszin kwijt. Als je het kunt doen, neem een adempauze. En ga dan niet mekkeren. Maar ga gewoon een week voor jezelf. Doe iets geks. Even eruit. Geloof me, daar krijg je weer een beetje nieuwe energie van.
prinsesmaxima schreef:
24-04-2018 19:31
Zou je een weekje weg kunnen?

Daarvoor zal ze dan wel eerst toestemming moeten vragen aan de sociale dienst van haar gemeente en het UWV.
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter schreef:
24-04-2018 19:47
Daarvoor zal ze dan wel eerst toestemming moeten vragen aan de sociale dienst van haar gemeente en het UWV.
Ik mag hopen dat ze die niet geven. Asjeblieft zeg, laat ze maar gewoon gaan werken, dan komt ze vanzelf uit die spiraal.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
Een weekje weg lost behalve tijdelijke rust in je hoofd ook niet veel op. De 'problemen' zijn er nog steeds als je terugkomt. Ik ben al eerder weggeweest en heb toen ook niet echt kunnen ontspannen.
lola712 schreef:
24-04-2018 20:12
Een weekje weg lost behalve tijdelijke rust in je hoofd ook niet veel op. De 'problemen' zijn er nog steeds als je terugkomt. Ik ben al eerder weggeweest en heb toen ook niet echt kunnen ontspannen.
Lola, waarom geef je geen antwoord op een aantal van mijn vragen en suggesties?
Alle reacties Link kopieren
Misschien ligt het aan het treurige weer maar werd vandaag al moe wakker en zo voel ik mij nu al de hele dag... Deels logisch omdat je nergens enegerie van krijgt of moet inleveren, gelukkig verder deze week wel 2 dagen werken en dus invulling aan de dag.
Alle reacties Link kopieren
lola712 schreef:
24-04-2018 20:48
Misschien ligt het aan het treurige weer maar werd vandaag al moe wakker en zo voel ik mij nu al de hele dag... Deels logisch omdat je nergens enegerie van krijgt of moet inleveren, gelukkig verder deze week wel 2 dagen werken en dus invulling aan de dag.
Nogmaals, zoeken naar vrijwilligerswerk een idee? Een baantje in de horeca een idee?
Ook als vrijwilligerswerk niet zou mogen, zou ik het toch gewoon doen. Je kunt er altijd mee stoppen als je het niet meer kunt combineren met een baan ofzo.
lola712 schreef:
24-04-2018 11:08
Ik denk dat het ook uit eigenbelang verstandig is dit topic te mijden de komende tijd. Merk dat ik weer terug bij af ben: laat opstaan want geen agenda, vervolgens is de dag al half om dus is de motivatie nog meer weg. Wakker worden met wallen onder je ogen omdat je amper hebt geslapen door al het piekeren, lichamelijk niet lekker in je vel zitten door de stress, bulten in je gezicht en lichaam. Als ze me nu bellen om vanmiddag op gesprek te komen voor mijn droombaan waar ik gegarandeerd kan starten weet ik dat ik een uitgebluste indruk maak. Ik weet dat jullie nu denken: zoek hulp, maar zelfs daar heb ik nu geen zin in. Zelfs een simpele vraag als wat ik vanavond moet eten is lastig en vervolgens eet ik dus amper wat. Ik kan duidelijk niet meer doen alsof alles goed gaat zoals ik altijd over doe komen aan andere mensen.
Dus het gaat niet goed met je en dan zoek je geen hulp. De logica ontgaat mij.
TO ontwijkt systematisch alle suggesties om hulp te zoeken. Dat op zich zegt ook al iets.
lola712 schreef:
24-04-2018 11:23
Zelf positief denken als hierboven 'lekker de hele dag met je neus in de boeken duiken' lukt niet echt meer. Aan het eind van de dag heb ik misschien 1 hoofdstukje gelezen. De rest zit mijn hoofd gewoon te vol met niet-helpende gedachten.
Dan zoek je een psycholoog o.d. om je te leren hoe je niet helpende gedachten in helpende gedachten om kunt zetten.
Celaena_Aelin schreef:
24-04-2018 11:38
En die gedachten kun je leren ombuigen in therapie.
Je kunt weer energie krijgen en minder gaan piekeren door te gaan sporten.

Lola, ga naar de huisarts. Je hebt hulp nodig. En een zeer liefdevolle schop onder je bevallige derrière.
:rofl:
lola712 schreef:
24-04-2018 11:42
Dit heb ik twee jaar geleden ook al gedaan. Toen ook gesprekken gehad met praktijkondersteuner. Het zit vooral in mijn hoofd wat anderen van mij vinden of denken. Normaal heb je een CV wat laat zien wat je in je mars hebt, naast je persoonlijkheid. Bij mij telt allebei even zwaar omdat ze beiden niet in mijn voordeel spreken. Ik heb een opleiding afgemaakt ja, veel mensen ook niet of die zijn steeds gestopt met een studie dus dat laat al wat doorzettingsvermogen zien. Maar ik denk serieus dat ze toch wel zien dat ik op een of andere manier mij niet helemaal op mijn gemak voel in de samenleving, dat er wat onpeilbaars bij mij is: geen relatie is op zich vrij normaal maar ze kijken er niet vreemd van op. Ik heb geen toekomstplannen of zicht daarop. Dat uit ik natuurlijk niet allemaal zo, maar het voelt allemaal wat leeg of voorbedacht aan.
Dan stap je naar een psycholoog om te laten onderzoeken of je een aandoening hebt waardoor je je buiten de samenleving voelt staan en zo onpeilbaar bent. Wellicht krijg je dan gerichtere adviezen hoe je ermee om kunt gaan.
AnnA_C schreef:
24-04-2018 11:55
Wat ik nu ga zeggen is niet lief, maar verder lijkt er ook niks tot je door te dringen, dus misschien werkt het.
Jij hebt geen toekomstplannen of zicht daarop? Dat komt omdat JIJ geen plannen maakt. Ik heb geen toekomstplannen of zicht daarop, behalve dat ik binnen 2 jaar dood ben. Dus doe verdorie eens wat met je leven!
Wat heftig Anna; veel sterkte. :hug:
lola712 schreef:
24-04-2018 20:48
Misschien ligt het aan het treurige weer maar werd vandaag al moe wakker en zo voel ik mij nu al de hele dag... Deels logisch omdat je nergens enegerie van krijgt of moet inleveren, gelukkig verder deze week wel 2 dagen werken en dus invulling aan de dag.
Je weet de remedie dondersgoed; die is je immers al honderden keren genoemd. Maar ik ga het niet meer herhalen; ik word een beetje moe vanhet feit dat we al 773 berichten tegen een muur praten.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat jullie wel kunnen stoppen met op haar in te praten. Het heeft geen zin. Als iemand zo lamlendig is kun je praten wat je wil dat helpt niks.

Ze zal het zelf moeten inzien of er moet iemand in haar omgeving zijn die tot haar door kan dringen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven