Werk & Studie alle pijlers

Voorwerp meenemen sollicitatie

05-07-2019 15:57 189 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet voor een sollicitatie een voorwerp meenemen om mijzelf voor te stellen . Iets persoonlijks . Ik maak daarbij een korte pitch. Nu ben ik me al 3 dagen aan het gek maken wat ik nu zal meenemen. Het moet natuurlijk een bruggetje met je verhaal worden. Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben?
Misschien is het gewoon een test. Iedereen die dom genoeg is om wat mee te nemen wordt sowieso niet aangenomen.

Fles Vodka zou het wel interessant maken trouwens.
Andersom schreef:
05-07-2019 16:36
Neem iets krachtigs mee, niet iets emotioneels.

Moest zoiets ooit doen bij een cursus. Zaten mensen te sniffen bij het verhaal van de ring van hun oma. Of een wazig verhaal te vertellen over hun steun en toeverlaat in bange dagen en showden dan hun verlepte teddybeer.
Tja, het is ook een debiele solliciatieeis.
Orișa schreef:
05-07-2019 16:40
Misschien is het gewoon een test. Iedereen die dom genoeg is om wat mee te nemen wordt sowieso niet aangenomen.

Fles Vodka zou het wel interessant maken trouwens.
:idee:
Alle reacties Link kopieren
wij moesten op een cursus het kennismakingsrondje doen na aanleiding van onze sleutelbos. dat sleuteltje wat ik er aan heb hangen en waarvan ik niet weet waar het bijhoort, zou geen goede indruk maken denk ik bij een sollicitatie
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Heb je een Noosa armband? Die chunks staan allemaal voor iets. Brei daar een verhaal om heen om je 'kernkwaliteiten' of je waarden (ugh) te benadrukken.

Afschuwelijk dit soort onzin. Sterkte en succes, TO!
nlies schreef:
05-07-2019 16:41
wij moesten op een cursus het kennismakingsrondje doen na aanleiding van onze sleutelbos. dat sleuteltje wat ik er aan heb hangen en waarvan ik niet weet waar het bijhoort, zou geen goede indruk maken denk ik bij een sollicitatie
Haha, wij moesten dat ooit voor een cursus op het werk. We hebben allemaal dezelfde sleutels :rofl:
Je handtas neem je toch mee? Daar zitten meer dan genoeg persoonlijke spullen in.
Je gooit gewoon de inhoud op tafel van die tas.
houseofcards70 schreef:
05-07-2019 16:21
Ik zat zelf te denken aan mijn handtas of een product van Rituals maar ik kan een verhaal erbij lastig bedenken. Ik ga er nog een goed over nadenken.
Kies een klein voorwerp wat je gemakkelijk kunt meenemen, en waarover je kort en bondig iets leuks kunt vertellen. Niet haha hilarisch leuk, maar gewoon een vlot kort verhaal. Dit verhaal bereid je thuis uiteraard voor. Het illustreert wie jij bent, niets meer en niets minder.
houseofcards70 schreef:
05-07-2019 16:36
Bij een zorgverzekeraar !
Toch niet bij VGZ of CZ he? Ik houd de vacatures van die 2 in de gaten omdat die soms wel eens vacatures hebben die me aanspreken. Maar als het zo moet....
Alle reacties Link kopieren
Niet meegaan in zoiets stoms je zet je eigen voor lul
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
05-07-2019 16:04
Wc rol. Zeg je dat je altijd in de ochtend schijt, voor je naar je werk gaat.
Ik moest echt hardop lachen :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik kan alleen maar chagrijnige dingen bedenken. Een knuppel. Een horrorfilm op dvd. Een tondeuse. Een snoeischaar. God, neem je mobiel mee en zeg: kijk, hier zit ik nou de hele dag op, net als de rest van de westerse maatschappij. Helemaal ik.

Oh, wat een stom sollicitatiegesprek. Dan voel je je toch acuut gedenigreerd als je een voorwerp mee moet nemen om jezelf voor te stellen? Dat doe je als tienjarige op kamp, niet als professional in een bedrijf. Neem een boek voor ze mee:

Afbeelding
Wat een onzin.....ik zou niets meenemen. Aangeven dat je prima in staat bent om jezelf te introduceren zonder dit vast te hangen aan een voorwerp.
Alle reacties Link kopieren
Zo’n houten hand met scharnieren en dan laten zien dat je heel flexibel bent?
Of enorm netjes reageren al la klantenservice...

Wat fijn dat u mij uitnodigt voor een gesprek. U geeft aan dat ik een object mee moet nemen voor dit gesprek. Ik begrijp dat u diepgang wilt aanbrengen in ons gesprek. Ik zal intern overleg voeren om te kijken wel object dit het best tot uiting brengt.

Ik kom er zo snel mogelijk bij u op terug. Mocht u in de tussentijd nog vragen hebben dan kunt u contact opnemen met ....... met als referentie object.
Alle reacties Link kopieren
Is dit soms een instinker? Ik zou niets persoonlijks mee nemen. Ik laat mijn persoonlijke leven namelijk achter zodra ik bij mijn werk begin. Ik houd werk en privé graag gescheiden. Ik zou dus gewoon mijn telefoon op tafel leggen. Dat ik mijn agenda, email, tijd en internet om dingen op te zoeken graag altijd bij de hand heb. Persoonlijk gaat ze niets aan.
Alle reacties Link kopieren
Het "boek met alle antwoorden" of een glazen bol
Met als uitleg dat jij altijd een antwoord hebt.

Als bedrijven dit soort sollicitatiemethoden gebruiken denk ik altijd dat er van die net afgestudeerde huppelkutjes verantwoordelijk voor zijn. Vreselijk.

Succes TO, hopelijk valt het mee.
Op díé fiets!
Je middelvinger.
Stellafietst schreef:
05-07-2019 16:58
Het "boek met alle antwoorden" of een glazen bol
Met als uitleg dat jij altijd een antwoord hebt.

Als bedrijven dit soort sollicitatiemethoden gebruiken denk ik altijd dat er van die net afgestudeerde huppelkutjes verantwoordelijk voor zijn. Vreselijk.

Succes TO, hopelijk valt het mee.
Nou inderdaad...van die dozen die onderscheiden willen zijn.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
05-07-2019 16:02
Jemig, ze verzinnen ook steeds meer kansloze dingen voor een sollicitatiegesprek zeg :facepalm:

Geen nuttige bijdrage gelukkig, ik heb altijd normale sollicitatiegesprekken gehad.
Dit dus, wat triest
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
05-07-2019 16:04
Wc rol. Zeg je dat je altijd in de ochtend schijt, voor je naar je werk gaat.
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Een spiegeltje. Kijk er in en vertel iets positiefs over jezelf. Daarna zijn zij aan de beurt natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Om wat voor bedrijf gaat het eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Wat af-grij-se-lijk!
Maar ik zou mijn mok met de Britse vlag erop meenemen en iets bazelen over familie en leuke vakanties daar.
En natuurlijk staat de eigen mok meenemen ook voor milieuvriendelijk en zuinig.
Bij de volgende sollicitatieronde krijg je zeker een rollenspel. Om vervolgens als je aangenomen wordt voor €11,- p/u aan de slag te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven