Werk & Studie alle pijlers

Voorwerp meenemen sollicitatie

05-07-2019 15:57 189 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet voor een sollicitatie een voorwerp meenemen om mijzelf voor te stellen . Iets persoonlijks . Ik maak daarbij een korte pitch. Nu ben ik me al 3 dagen aan het gek maken wat ik nu zal meenemen. Het moet natuurlijk een bruggetje met je verhaal worden. Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben?
Alle reacties Link kopieren
Klatenservice bij een zorgverzekeraar is net zo goed een belfabriek oftewel callcenter. Niemand komt langs, hooguit krijg je er nog webcare bij. Niet ieder callcenter is voor sales en outbound om te storen bij het eten. Ik werk ook in een callcenter maar verkoop niets, ik regel tijdens het gesprek dat waar de mensen voor bellen ook in de systemen komt en uitgevoerd word. Maar ik heb geen persoonlijk voorwerp laten zien bij mijn gesprek.
nina1966 schreef:
05-07-2019 16:55
Is dit soms een instinker? Ik zou niets persoonlijks mee nemen. Ik laat mijn persoonlijke leven namelijk achter zodra ik bij mijn werk begin. Ik houd werk en privé graag gescheiden. Ik zou dus gewoon mijn telefoon op tafel leggen. Dat ik mijn agenda, email, tijd en internet om dingen op te zoeken graag altijd bij de hand heb. Persoonlijk gaat ze niets aan.
Nou dit.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
05-07-2019 16:01
ja ik neem altijd een huisdier mee
:HA:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Een afschrift van je lege bankrekening.
Neem je uitgeprinte cv mee :idee:
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
05-07-2019 16:36
Neem iets krachtigs mee, niet iets emotioneels.

Moest zoiets ooit doen bij een cursus. Zaten mensen te sniffen bij het verhaal van de ring van hun oma. Of een wazig verhaal te vertellen over hun steun en toeverlaat in bange dagen en showden dan hun verlepte teddybeer.
:rofl:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik vind het ook idioterie, maar als het dan moet dan zou ik het eenvoudig houden. Gewoon mijn hardloopschoenen, omdat ik graag hardloop en halve marathons ren in mijn vrije tijd. En als er een bedrijfsteam is, doe ik graag mee.
Geweldig dit soort opdrachten :nut:

Ik zou denk ik eerst bedenken wat ik wil overbrengen, bijvoorbeeld dat klanten niet altijd onder de beste omstandigheden bellen, maar dat ik ze zo goed mogelijk wil helpen zodat ze positief terugkijken op het gesprek. Dan iets met een zonnetje of glimlach of zo.

Staat er iets in de vacaturetekst waar je bij kunt aansluiten (in je eigen woorden natuurlijk) met een voorwerp?
Alle reacties Link kopieren
Een leeg spaarvarken, zeg je dat je dat je hem mee naar je werk neemt en iedereen die een stom idee heeft er een euro in moet doen. Kun je gelijk even vragen waar de bedenker van de voorwerp opdracht uithangt en die euro incasseren.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
05-07-2019 16:04
Het hangt denk ik van de baan af. Ik denk dat ik gewoon mijn handtas mee zou nemen en daar een mooi verhaal bij zou verzinnen. Mooie parallel met je persoonlijkheid: stevig, met veel inhoud, mooi verpakt en vooral heel praktisch … etc.
En toch.... gezien de functie zou ik dit overwegen. Gebruik een ‘Organizer’ in de handtas even kort showen en zeggen: gedegen, organisatorisch sterk, overzicht houdend en leer is sterk maar buigt mee als het moet.

Zoiets.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Oh vreselijk ja. Alleen het is voor ons heel lastig om mee te denken als we jou niet kennen. Want het moet iets typisch voor jou zijn. Maar bij een klantenservice moet je dienstverlenend en service gericht zijn, prettig in de omgang en goed kunnen luisteren. Maar ook een beetje stevigheid hebben en je niet omver laten blazen. Dus zorg dat dit soort dingen in het verhaal zitten dat je naar aanleiding van je voorwerp houdt. Dan maakt het niet uit of het zelfgebakken koekjes zijn, of een telefoon of wat dan ook is.
Zorg alleen dat het geen reacties uitlokt. Neem geen bijbel mee als je gelovig bent of tahoe als je vegateriër bent of een menstruatiecup als je tegen verspilling bent (of weet ik veel). Hou het neutraal en 'gewoon'.
Beter een half motto....
Je schoenen, die heb je toch al aan. Dat je er stevig in staat.
Alle reacties Link kopieren
Bim schreef:
05-07-2019 17:35
dienstverlenend en service gericht zijn,
Dus zorg dat dit soort dingen in het verhaal zitten dat je naar aanleiding van je voorwerp houdt.
Ja, dit past ook goed bij de handtas!

Zul je zien dat TO niet eens een handtas heeft. :biggrin:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijzelf meegenomen. Jullie zien de buitenkant, ik weet wat er in zit. What you see is what you get.
Alle reacties Link kopieren
Zeker een groepssollicitatie van YoungCapital?
Ik zou deze ongein overslaan.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_376070 wijzigde dit bericht op 06-07-2019 15:40
99.18% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Donder toch op, met een beetje zelfrespect zoek je toch door naar een vacature waar ze hun sollicitanten wel respecteren?
Jezus wat een onzin. Ik zou ergens anders gaan solliciteren.
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
05-07-2019 16:10
Even ter verduidelijking, lolapaloeza bedoelt hier niet de la van je nachtkastje...
:HA: :rofl:
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Alle reacties Link kopieren
Yosemite555 schreef:
05-07-2019 17:20
Bij de volgende sollicitatieronde krijg je zeker een rollenspel. Om vervolgens als je aangenomen wordt voor €11,- p/u aan de slag te gaan.
Vergeet niet dat je altijd flexibel inzetbaar moet zijn: lees 20 uur in de week uitgesmeerd over 5 dagen en plaspauzes die worden getimed. Afknijpen als het te lang duurt.

Als het maar niet de Amersfoortse of Ditzo is. Bespaar je de moeite, ballentent. Hoe die met mensen omgaan...
broodtrommel wijzigde dit bericht op 05-07-2019 18:46
3.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
....Een voorwerp meenemen ....bij een sollicitatie van een zorgverzekeraar.
Jeetje ik word oud...wat een onzin.....
.....
Een spiegel... je bent ijdel (zorgt goed voor jezelf), kan jezelf goed in de spiegel aankijken (je bent integer) en als het nodig is kan je anderen een spiegel voorhouden.
Oh ja, herkenbaar. Een kennis heeft bij een verzekeraar gewerkt (volgens mij Zilveren Kruis), callcenterfunctie, geen 10 euro per uur. De sollicitatieprocedure bestond uit een groepsinterview, een presentatie aan de hand van een voorwerp, en een persoonlijk gesprek. Voor een minimumloonbaan om de telefoon aan te nemen, en een script af te draaien. Bizar.
Alle reacties Link kopieren
De elevator-pitch is uit zeker
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
MinkeDeWit schreef:
05-07-2019 20:05
Oh ja, herkenbaar. Een kennis heeft bij een verzekeraar gewerkt (volgens mij Zilveren Kruis), callcenterfunctie, geen 10 euro per uur. De sollicitatieprocedure bestond uit een groepsinterview, een presentatie aan de hand van een voorwerp, en een persoonlijk gesprek. Voor een minimumloonbaan om de telefoon aan te nemen, en een script af te draaien. Bizar.
Ik herinner me ineens dat mijn man ooit dezelfde idiote procedure heeft moeten doorlopen, voor hetzelfde bedrijf. Maar toen was het crisis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven