Werk & Studie alle pijlers

Voorwerp meenemen sollicitatie

05-07-2019 15:57 189 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet voor een sollicitatie een voorwerp meenemen om mijzelf voor te stellen . Iets persoonlijks . Ik maak daarbij een korte pitch. Nu ben ik me al 3 dagen aan het gek maken wat ik nu zal meenemen. Het moet natuurlijk een bruggetje met je verhaal worden. Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben?
Ik herinner me tijdens de crisis dat het Rijksmuseum kandidaten die voornamelijk jassen van bezoekers moesten aannemen, een assessment procedure lieten doorlopen.... verlies gelijk al mijn respect voor werkgevers die zich kennelijk vervelen en uit een soort sadisme zich verkneukelen om die arme donders die om een baantje door het stof moeten kruipen.
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
05-07-2019 16:20
Dit doen en zeggen mensen niet echt toch?
Ja zeker wel!
In de zorgsector is dit lopende band werk. Ben er onderhand keigoed in om zoveel mogelijk te bazelen met zo min mogelijk echte persoonlijke informatie.

Belangrijk is dat de ander denkt dat je iets substantieels deelt.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Merl0t schreef:
05-07-2019 21:24
Ja zeker wel!
In de zorgsector is dit lopende band werk. Ben er onderhand keigoed in om zoveel mogelijk te bazelen met zo min mogelijk echte persoonlijke informatie.

Belangrijk is dat de ander denkt dat je iets substantieels deelt.

Best een kunst als je dat kan. :lol:

Een beetje net als die ‘dit is mijn toekomst’-mediums op RTL, hele verhalen steken ze af maar eigenlijk zeggen ze niks, ik vind dat echt knap.
.
Alle reacties Link kopieren
Stellafietst schreef:
05-07-2019 16:58
Het "boek met alle antwoorden" of een glazen bol
Met als uitleg dat jij altijd een antwoord hebt.

Als bedrijven dit soort sollicitatiemethoden gebruiken denk ik altijd dat er van die net afgestudeerde huppelkutjes verantwoordelijk voor zijn. Vreselijk.

Succes TO, hopelijk valt het mee.
Kunnen net zo goed een paar veertigjarigen zijn die net 1 of andere hippe cursus hebben gevolgd, of zich erg vervelen bij sollicitatie nummer 82.
Alle reacties Link kopieren
Een duizendpoot in een doosje.
Wel even gaatjes in het doosje prikken.
Handboeien. Zeg dat je geen last hebt van stress omdat je die na de werkuren kwijt kunt in een sm-sessie.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk dit soort dingen, bah!
Je koptelefoon/oortjes omdat je goed kan luisteren.
Alle reacties Link kopieren
Een teiltje om in te kotsen.
.
Een fles goede olijfolie.

1. Je vindt kwaliteit belangrijk.
2. Je bent zorgzaam. Je wil een klant goed bedienen. Alle klanten zijn belangrijk.
3. Je bent creatief. Je probeert nieuwe dingen uit.
4. Je bent leergierig. (Je gaat wft halen.)
5. Je wil ook recepten van anderen leren, de kunst afkijken.

Heb je hier wat aan=
Alle reacties Link kopieren
Een lijntje coke, zodat je snel, scherp en alert blijft. Freud gebruikte het immers ook voor zijn patiënten.
.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-07-2019 19:52
Reden: provoceren
97.73% gewijzigd
Sugarspice schreef:
05-07-2019 23:22
[...]
Ik zou het bij je valium houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het al, een metronoom.
Je zegt tijdens je sollicitatie dat het je rustig maakt als je er naar luistert, vervolgens geef je dat ding een slinger en mogen zij er een kwartier naar luisteren.
.
Alle reacties Link kopieren
Neem twee kunstarmen mee en zeg dat jij altijd 2 handen extra hebt, dus als ze jou aannemen, hebben ze er twee voor de prijs van een.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
05-07-2019 16:01
ja ik neem altijd een huisdier mee
:rofl:
Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.
Alle reacties Link kopieren
lolapaloeza schreef:
05-07-2019 16:03
Als je echt niets weet trek je gewoon een gek ding uit de la, zegt dat het van je moeder is en dat zij jouw eeuwig durende inspiratie is om iets van je leven te maken.
Briljant idee. Dank je.
Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.
Lunaloona schreef:
06-07-2019 00:23
Briljant idee. Dank je.
Huh?
Het enige wat jij uit je la moet trekken om mee te nemen is een geladen pistool of een doos lucifers en blik benzine, al dan niet van je moeder.
Men moet in opstand komen tegen dit soort ongein. Werkelijk het schuim staat me op de mond! Ik stuur zo een pb naar TO om te vragen welk bedrijf dit precies is en dan ga ik ook daar solliciteren/hell veroorzaken.
Alle reacties Link kopieren
Een appel en een pijl & boog. De rest mag je zelf invullen.

En heel erg eens met Sugarspice, deze manier van solliciteren zou moeten stoppen.
.
Wauw Merl0t jij bent goed! Ervaring mee? :)

Ik zou denk ik een duizendpoot in elkaar knutselen, en zeggen dat je een creatieve duizendpoot bent of zoiets (je hebt hem niet voor niets zelf gemaakt) en dat staat dan ook voor improvisatie.

Maar ik zou zelf denk ik eerder het genoemde afschrift van de lege bankrekening meenemen en zeggen dat dit mijn ultieme motivatie is (kans op aannemen lijkt me dan wel gereduceerd tot het absolute minimum).

Die met de appel en pijl en boog vond ik ook wel briljant, schrik ergens ook wel van dat ze dit vragen bij sollicitaties want zoals iemand al heel terecht opmerkte, je wil werk en privé toch zoveel mogelijk gescheiden houden? Ik zou er zelf dus niet voor kiezen iets heel persoonlijks/emotioneels mee te nemen en je complete zieleroerselen uit de doeken te doen.
Sugarspice schreef:
05-07-2019 23:22
Met wortel en tak moeten dit soort organisaties worden uitgeroeid.
;-D
Alle reacties Link kopieren
Ervaring: ja. Wat een "ludieke" waardeloze sollicitatie was dat. Via een uitzendbureau ook nog. Belachelijk, ze waren er zelf zo enthousiast over. Maar ja, ik wilde uit de ww dus dan speel je wel mee. Ik heb mijn sarcastische in elkaar gezette pitch afgeraffeld en daarna tot vervelens toe geluisterd naar het riedeltje van de anderen.

Mijn tip: raffel je riedeltje af en bedenk voor een volgende keer of je dit kinderachtige gebeuren wel wil.
Ik kreeg de baan toen en weet nu niet eens meer welke baan het was. Het heeft geen indruk gemaakt en ik doe het nooit meer. Ze doen maar normaal. En anders wil ik er al niet meer werken.
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
Alle reacties Link kopieren
houseofcards70 schreef:
05-07-2019 16:21
Ik zat zelf te denken aan mijn handtas of een product van Rituals maar ik kan een verhaal erbij lastig bedenken. Ik ga er nog een goed over nadenken.
Rituals is goed. Vertellen dat je goede en waardevolle rituelen waardeert, maar rituelen binnen een kennismaking vraagtekens oproept of het wel kwaliteit bevat.
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
Sugarspice schreef:
05-07-2019 16:23
Tjonge jonge jonge. Ik zal wel erg oud zijn, maar godzijdank heb ik dit nooit hoeven doen. Pas nog een gewoon, vriendelijk gesprek gehad waarbij je niet wanhopig de toffe peer hoeft uit te hangen. Als het echt zou moeten zou ik een bezem meenemen. Als in nieuwe bezems vegen schoon, als er met mij gefuckt wordt ben ik een heks en als jullie mij met nog meer van deze onzin opschepen geef ik jullie eerst een geweldige hengst of stop de bezem overdwars in je hol en vlieg er daarna op weg, nou goed? Tfoe wat een ONZIN dit.
Ik zou je direct zonder enige twijfel aannemen. :love: :applause:
Alle reacties Link kopieren
Maak er gewoon wat leuks van.... niet te moeilijk over doen.
Heb dit ooit eens moeten doen met een heel nieuw team, Iedereen moest een voorwerp meenemen om zich voor te stellen. Er kwamen vooral boeken, stenen en duffe verhalen voorbij. En toen kwam ik met een rol serpentines: Dat ik van een feestje houd, van gezelligheid, en toch echt wel heel graag vrij wilde zijn met carnaval🙈 Ik ben niet ontslagen😅
Alle reacties Link kopieren
Kom met lege handen en vertel dat je je zelfrespect hebt meegebracht
Never judge someone without knowing the whole story. You may think you understand, but you don't.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven