Werk & Studie alle pijlers

Vrij krijgen voor sollicitatiegesprek

02-11-2019 09:32 102 berichten
Hallo allemaal,

Ik zit met een dilemma.. gister ben ik gebeld door bedrijf X om op gesprek te komen voor een sollicitatie gesprek a.s. woensdag. Dolblij, dus ik heb ja gezegd. Daarbij heb ik gelijk een verlofaanvraag ingediend voor die ochtend. Maar helaas is deze afgekeurd. Ik had er ook geen reden bij genoemd, maar wettelijk hoeft dat volgens mij ook niet.

Ik wil en ga toch zeker naar dat gesprek, maar nu is de vraag wat ga ik op mijn werk zeggen waarom ik vrij moet zijn?

Wat tevens meespeelt is dat mijn tijdelijke contract begin volgend jaar afloopt en er een nieuwe tijdelijke verlenging aan vastgeplakt kan worden.

Waar ik nu aan zit te denken om open kaart te spelen, want ze zijn verplicht om je vrij te geven (wel mijn eigen verlof uren uiteraard) voor een sollicitatie volgens mij.

Maar aan de andere kant kunnen zij dan natuurlijk ook het gevoel krijgen dat ze hun best niet meer hoeven doen om mijn contract te gaan verlengen.

Wat zouden jullie doen?
Ik heb uiteindelijk vrij gekregen bij mijn baas onder het mom prive afspraak en het gesprek bij bedrijf X iets kunnen vervroegen. Het gesprek ging gelukkig ook goed, zeer positief!
Fijn opgelost. Succes met afwachten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven