Werk & Studie alle pijlers

Vrouwelijke collega’s boos

03-07-2020 20:21 174 berichten
Ik werk op een afdeling met 3 mannen en 2 vrouwen. Ik ben coordinator, een vage functie waarmee het hogere management mij verantwoordelijk kan houden voor andermans prestaties zonder dat ik er echt heel veel invloed op heb. Voor de rest is het niet echt een afdeling, maar meer een setje individuen met werkzaamheden op het gebied van inkoop en logistiek. Ik heb deze functie ooit aanvaard omdat ik zo weinig mogelijk tijd op een kantoor wil doorbrengen en zoveel mogelijk tijd bij leveranciers en soms ook klanten, liefst in moeilijke landen waar niemand heen wil.

Om toch nog wat te sturen, ga ik regelmatig 1 op 1 lunchen of dineren met de heren in het team. Informeel, bijkletsen, horen hoe het gaat en wat tips en ideeën geven. Soms gaan we ook wat drinken.

Met de dames spreek ik gewoon op kantoor af. Dit omdat er in het bedrijf vorig jaar wat #metoo voorvallen zijn geweest in de categorie ‘vrouwelijke collega beschuldigt mannelijke collega van iets grensoverschrijdends, maar niemand was erbij’. Dit heeft een hele tijd de sfeer vergiftigd en heeft mij doen concluderen dat ik nooit meer buiten kantoor ga afspreken met vrouwelijke collega’s om alle schijn te vermijden. Uitzondering uiteraard wanneer we met een gemengde groep gaan.

Nu zijn de twee vrouwelijke collega’s boos. Ze hebben bij mij vorige week geklaagd dat ik een ‘old boys network’ aan het bouwen ben waarbij zij buiten de boot vallen. Ik had niet echt een weerwoord, want ze vallen inderdaad een beetje buiten het informele circuit. Dat komt ook doordat, als we wel iets met z’n allen gaan doen, de dames eigenlijk nooit mee kunnen wegens te druk, kinderen ophalen, kat heeft schurft, tennisles, enzovoorts.

Wat is hier wijsheid? De mannen vinden het wel prettig dat we buiten het kantoor om de lijntjes kort houden dus ik wil daar vooral mee doorgaan. Maar juist al die informele contacten vinden mijn vrouwelijke collega’s een groot probleem omdat ik dat bij hen niet echt probeer.
Alle reacties Link kopieren
Maak 1 van die 2 vrouwen baas.

Wie van de 2 dat mogen ze zelf bepalen door middel van lotje trek.
Want kennelijk houdt "baas zijn" bij jullie toch niet veel in, dus maakt het ook geen zier uit wie de titel heeft.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
En misschien kun je vragen of ze iets missen, misschien hebben ze een ander idee van je functie dan jijzelf. Denken ze dat je echt iets coördineert.
Alle reacties Link kopieren
Twee opties:

1) je gaat ofwel ook gezellig wat dineren met de vrouwen, "informeel bijkletsen, wat tips en bijsturing geven"
2) of je houdt op met informeel dineren met de heren en voortaan gebeuren tips, bijsturing, horen hoe het gaat enkel nog op het werk. Waar het hoort.

Iemand als leidinggevende kan best bevriend zijn met een aantal mannelijke collega's van het werk en daar informeel leuke dingen mee gaan doen. Maar dan niet als verdoken functioneringsgesprek. En in hoeverre dat nu nog mogelijk zal zijn zonder ervan verdacht te worden dat je de mannen in je team een voorkeursbehandeling geeft, ligt helaas ook op tafel.
leeg
Het-groepje schreef:
03-07-2020 20:48
Zijn ze boos of hebben ze het verschil gewoon opgemerkt?
Ik denk dat ze ronduit hysterisch zijn
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
03-07-2020 20:50
En misschien kun je vragen of ze iets missen, misschien hebben ze een ander idee van je functie dan jijzelf. Denken ze dat je echt iets coördineert.
hij coördineert toch ook wel iets, namelijke de informele uitjes buiten werktijd om.
Als je met alle vrouwen tegelijk gaat borrelen, kan er ook geen metoo gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
blijmetmij schreef:
03-07-2020 20:53
Als je met alle vrouwen tegelijk gaat borrelen, kan er ook geen metoo gebeuren.
Wel een orgie
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
03-07-2020 20:51
Ik denk dat ze ronduit hysterisch zijn
misschien kan TO op kosten van de zaak een eierstokklem aanschaffen om ze te temmen
Alle reacties Link kopieren
en nu zijn de Viva-mevrouwen ook nog boos
wat een toestand zeg
Westerpaviljoen schreef:
03-07-2020 20:54
Wel een orgie
Alleen als zij dat willen...
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
03-07-2020 20:54
misschien kan TO op kosten van de zaak een eierstokklem aanschaffen om ze te temmen
:hihi:
lilalinda schreef:
03-07-2020 20:55
en nu zijn de Viva-mevrouwen ook nog boos
wat een toestand zeg
Wil je niet zo krijsen.
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
03-07-2020 20:54
misschien kan TO op kosten van de zaak een eierstokklem aanschaffen om ze te temmen
Oh doe mij er ook 1! Ik kan ook wel een tandje rustiger
Ik wil wel boos zijn, maar het komt me nu niet zo goed uit: ik heb namelijk een vagina, dus moet ik nu de vaatwasser inruimen/kleren wassen/alvast een stoofschotel bereiden, al die dingen die vrouwen doen zodat ze niet met TO kunnen borrelen.
Alle reacties Link kopieren
Jeez, wat wil je hier nu mee op een vrouwenforum?
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
03-07-2020 21:00
Oh doe mij er ook 1! Ik kan ook wel een tandje rustiger
je snapt niet dat ze uit de mode zijn geraakt toch?

Afbeelding
ProdigalDaughter schreef:
03-07-2020 21:05
Jeez, wat wil je hier nu mee op een vrouwenforum?
Lekker relleeeeeeee

TO heeft altijd dit soort topics zo van 'was ik met me neefje bij de hoeren in Thailand, werd me zus weer boos'
Alle reacties Link kopieren
ProdigalDaughter schreef:
03-07-2020 21:05
Jeez, wat wil je hier nu mee op een vrouwenforum?
Hij wil herrie in de tent.
Karakter is wat je bent in het donker.
Betty_Slocombe schreef:
03-07-2020 21:03
Ik wil wel boos zijn, maar het komt me nu niet zo goed uit: ik heb namelijk een vagina, dus moet ik nu de vaatwasser inruimen/kleren wassen/alvast een stoofschotel bereiden, al die dingen die vrouwen doen zodat ze niet met TO kunnen borrelen.
Ik heb geen kinderen en poets nooit maar ik doe mijn werk ook maar halve bak want ik loop de halve maand te huilen bij reclames of als ik een puppy zie.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
03-07-2020 21:07
Lekker relleeeeeeee

TO heeft altijd dit soort topics zo van 'was ik met me neefje bij de hoeren in Thailand, werd me zus weer boos'
en krijgt geregeld een ban wegens racisme
blijkbaar blijft hij net genoeg onder de radar voor een perma
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je met iedereen samen buiten afspreekt dan is het toch een gemengde groep?

Het is geen kostschool met een jongens en een meisjes klas: het 1 team, maar jij behandelt de mensen niet gelijk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Trek je er niks van aan, ze zullen we ongesteld zijn. :lol:
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
03-07-2020 20:54
misschien kan TO op kosten van de zaak een eierstokklem aanschaffen om ze te temmen
:rofl:
lilalinda schreef:
03-07-2020 21:09
en krijgt geregeld een ban wegens racisme
blijkbaar blijft hij net genoeg onder de radar voor een perma
Dat is de kunst van het trollen, hij zegt hier in ieder geval niks verkeerds maar de vrouwtjes staan meteen te steigeren
Alle reacties Link kopieren
....sneuneus
apatura wijzigde dit bericht op 03-07-2020 21:21
97.33% gewijzigd
Been there, done that, got the T-shirt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven