Werk & Studie alle pijlers

Waar ligt de grens van flexibiliteit

14-01-2021 07:26 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in een pittige tijd door het combineren van zorg voor mijn zoon van 1 jaar en een 4 daagse (inmiddels 5 dagen) werkweek. Ik werk nu 5 dagen om alsnog aan mijn uren te komen.
Nu zegt de leidinggevende dat ik geen flexibele houding heb. Hoezo geen flexibele houding? Ik werk verdorie 5 dagen in de week.
Leidinggevende gaf aan dat iedereen moeite heeft met deze tijd en dat werk gedaan moet worden. Leidinggevende heeft totaal geen begrip voor mijn situatie.

Ik vraag mij af in hoeverre moet je flexibel kunnen zijn? Ik heb mij flexibel opgesteld om 5 dagen te werken in plaats van 4.
prada schreef:
16-01-2021 11:05
Ergens begrijp ik het wel dat DMM zoveel topics opent en niet ingaat op adviezen. Ze is nog niet zo lang alleenstaand en zit nog volop in de rouw om haar verbroken relatie en haar gedroomde toekomstbeeld.
En dan krijg je al deze zaken er ook nog eens bij en zie je nergens licht aan het einde van de tunnel.
Ik denk soms ook wel eens, ja maar doe gewoon eens wat met de tips hier. Er staan hele goede tussen. Maar ik denk dat ze gewoon blokkeert en zich niet kan voorstellen dat alles waar ze van droomde in duigen is gevallen en ze daardoor niet openstaat voor nog meer veranderingen.

Maar dat zijn mijn 2 cents.
Volledig mee eens.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
16-01-2021 11:07
Volgens mij woont TO in Amsterdam, vrije sector huur. Het zal dus zelfs met die KA heus geen vetpot zijn. Echt heel benieuwd hoe jullie aan je rooskleurige verwachtingen komen dat een alleenstaande moeder wel even 32 uur kan werken in drie of vijf dagen, naast de zorg voor een baby die niet doorslaapt.
Waar zit dan in ‘s hemelsnaam de flexibiliteit van de werkgever?

Ze woont in hun koophuis in de buurt van Amsterdam.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Majime schreef:
16-01-2021 09:21
Kinderalimentatie is voor het kind. Als volwassene zul je toch echt je eigen broek moeten ophouden in deze tijd. Afhankelijk zijn van een onvoorspelbare ex moet je echt niet willen.
Een fijn huis en een moeder die normaal kan functioneren is ook fijn voor het kind.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben compleet ingestort vandaar mijn late reactie. Ik zal het helder uitleggen.

Ik werk in de ******, **** bellen en mailen mij voor wijzingen etc.
Ik moet dus beschikbaar zijn op de werktelefoon en mail. De dagen dat mijn zoon er is ben ik minder actief aan de telefoon meer mail. Ik moet dus meer telefonisch beschikbaar zijn. Dat red ik niet met een baby op de achtergrond.

Ik heb de afgelopen dagen enorme paniek aanvallen gehad. Vader van zoon is nu in huis voor de stabiliteit. Het gaat nu wat beter.
Alle reacties Link kopieren
Ach wat een ellende duchess, heel veel sterkte!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Krijg je ondersteuning?
Pas heel goed op jezelf en denk bij jezelf tijd van werken komt wel weer eerst eens alles goed op de rit krijgen met de benodigde hulp van psych en ander ondersteuning.
Ik wens je veel sterkte!
anoniem_402172 wijzigde dit bericht op 21-01-2021 11:17
19.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
21-01-2021 00:19
Ik ben compleet ingestort vandaar mijn late reactie. Ik zal het helder uitleggen.

Ik werk in de ******, **** bellen en mailen mij voor wijzingen etc.
Ik moet dus beschikbaar zijn op de werktelefoon en mail. De dagen dat mijn zoon er is ben ik minder actief aan de telefoon meer mail. Ik moet dus meer telefonisch beschikbaar zijn. Dat red ik niet met een baby op de achtergrond.

Ik heb de afgelopen dagen enorme paniek aanvallen gehad. Vader van zoon is nu in huis voor de stabiliteit. Het gaat nu wat beter.
De kinderopvang is voor kinderen geopend voor noodopvang van kinderen met ouders in cruciale beroepen maar ook voor kinderen die kwetsbaar zijn. Ik ben van mening dat jouw kind op deze manier erg kwetsbaar wordt omdat moeder niet kan functioneren, paniekaanvallen heeft en compleet is ingestort. Niets om voor te schamen, je hebt nogal wat op je bord gekregen afgelopen tijd.
Het is tijd om maatregelen te nemen.

Verder ben ik wel benieuwd waarom vader je voorstel om ma-di-wo te doen niet accepteert, anders dan "ik wil het niet" .
Hij moet toch ook zien dat dit niet gaat?
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte duchess.
Zonnetje2021 schreef:
21-01-2021 08:54
De kinderopvang is voor kinderen geopend voor noodopvang van kinderen met ouders in cruciale beroepen maar ook voor kinderen die kwetsbaar zijn. Ik ben van mening dat jouw kind op deze manier erg kwetsbaar wordt omdat moeder niet kan functioneren, paniekaanvallen heeft en compleet is ingestort. Niets om voor te schamen, je hebt nogal wat op je bord gekregen afgelopen tijd.
Het is tijd om maatregelen te nemen.

Verder ben ik wel benieuwd waarom vader je voorstel om ma-di-wo te doen niet accepteert, anders dan "ik wil het niet" .
Omdat hij een egoistische zak hooi is die eigenlijk nooit vader had moeten worden.
Alle reacties Link kopieren
:hug:

Voor jou Duchess, wat een klote zooi, en je doet al jaren zo je best.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
DuchessMeganMarkle schreef:
21-01-2021 00:19
Ik ben compleet ingestort vandaar mijn late reactie.
Dat lag wel een beetje in de lijn der verwachtingen. Sterkte.
Zonnetje2021 schreef:
21-01-2021 08:54
De kinderopvang is voor kinderen geopend voor noodopvang van kinderen met ouders in cruciale beroepen maar ook voor kinderen die kwetsbaar zijn. Ik ben van mening dat jouw kind op deze manier erg kwetsbaar wordt omdat moeder niet kan functioneren, paniekaanvallen heeft en compleet is ingestort. Niets om voor te schamen, je hebt nogal wat op je bord gekregen afgelopen tijd.
Het is tijd om maatregelen te nemen.

Verder ben ik wel benieuwd waarom vader je voorstel om ma-di-wo te doen niet accepteert, anders dan "ik wil het niet" .
Hij moet toch ook zien dat dit niet gaat?
Kind heeft gewoon een vader die prima voor zijn kind kan zorgen, dus nee daarvoor is noodopvang niet bedoeld.
Alle reacties Link kopieren
Maar vader kan helemaal niet prima voor zijn kind zorgen, want hij is een waardeloze vader.

Ik vind de tip van noodopvang gebruiken echt een hele goede.
Alle reacties Link kopieren
Beetje omhoog. Vader is gewelddadig en moeder ingestort. Dus ik snap de noodopvang wel als idee. Godzijdank gaat de opvang over een dikke week weer open.

Ik hoop dat het weer wat beter met je gaat DMM.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Hoe is het nog met je?
Alle reacties Link kopieren
Duchess hoe gaat het nu met je?
Alle reacties Link kopieren
Het gaat goed hier. Zoon naar de crèche. Alleen ‘s nachts slaapt hij nog steeds niet door. Hij klimt en klautert overal op. Het is een ondernemend mannetje :heart:.
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
15-03-2021 22:24
Het gaat goed hier. Zoon naar de crèche. Alleen ‘s nachts slaapt hij nog steeds niet door. Hij klimt en klautert overal op. Het is een ondernemend mannetje :heart:.
Gaat het met jou ook goed na je instorting?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven