Werk & Studie alle pijlers

Wanneer vertellen aan werkgever dat je nieuwe baan hebt?

18-08-2019 18:19 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer zouden jullie aan je huidige werkgever vertellen dat je een nieuwe baan hebt? Als je het contract hebt of eerder?
Bij het getekende contract, dus als het rond is.
Alle reacties Link kopieren
Als je het contract hebt, lijkt me. Je weet nooit dat er iets gebeurt op je nieuwe baan, waardoor het toch niet doorgaat.
leeg
Alle reacties Link kopieren
Bij een getekend contract en op het laatst mogelijke moment, dus bijv op de 30ste als het voor de eerste van de maand moet. Ooit de fout gemaakt om het eerder te doen, ipv dat men dat netjes vond heeft men drie weken langer gehad om mij het leven zuur te maken.
Alle reacties Link kopieren
nursy schreef:
18-08-2019 18:25
Bij een getekend contract en op het laatst mogelijke moment, dus bijv op de 30ste als het voor de eerste van de maand moet. Ooit de fout gemaakt om het eerder te doen, ipv dat men dat netjes vond heeft men drie weken langer gehad om mij het leven zuur te maken.
Dat is idd wel slim
nursy schreef:
18-08-2019 18:25
Bij een getekend contract en op het laatst mogelijke moment, dus bijv op de 30ste als het voor de eerste van de maand moet. Ooit de fout gemaakt om het eerder te doen, ipv dat men dat netjes vond heeft men drie weken langer gehad om mij het leven zuur te maken.
Die fout heb ik ook ooit gemaakt. 2 weken voor het eind van de maand opgezegd. Ze hebben toen in 2,5 maand al het bloed onder mijn nagels vandaan gehaald. Dus in het vervolg zeg ik op de laatste dag van de maand op.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de mazzel gehad dat ik tot nu toe altijd leidinggevenden heb gehad die erg meedachten met mijn ontwikkeling. Ik had het bij elk van hen niet kunnen maken om het te vertellen als voldongen feit. Ik heb het dus altijd iets eerder verteld, afhankelijk van de situatie net voor of na afloop van het tweede sollicitatiegesprek. Maar dus nog voor een arbeidsvoorwaarden gesprek.

Besef me dat dat mogelijk niet voor iedereen in zijn voordeel uitpakt, maar in mijn geval dus elke keer wel.

Verschil is wel dat ik bij de rijksoverheid werk, waar in de praktijk weinig te onderhandelen valt qua salaris. Arbeidsvoorwaarden gesprek is dus nooit meer echt spannend.
Na dat je een getekend contract van je nieuwe werkgever ook echt in je handen hebt.
Hoe staat deze vraag in verhouding tot je nieuwe vraag van net?
gizzmo-returns schreef:
18-08-2019 19:02
Hoe staat deze vraag in verhouding tot je nieuwe vraag van net?
Die over rechtsgeldigheid?
Laat me raden, je hebt nog niet getekend maar je moet wel opzeggen voor 1 sept.

Ik heb ongeveer hetzelfde en mij is gezegd dat ze er na het avw-gesprek niet meer onderuit kunnen en dat ik dus gerust kan opzeggen.

Mijn werkgever weet trouwens al vanaf het solliciteren dat ik op zoek ben. Is niet overal mogelijk, denk ik. Bij mij gelukkig wel.
NOOIT opzeggen voordat je je nieuwe contract ondertekend hebt. Je zal de laatste niet zijn bij wie het hele feest uiteindelijk toch niet doorging..
Maar hoe zit het nu met deze vraag dan, to?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven