Werk & Studie alle pijlers

Wat als je niet meer hóeft te werken

21-09-2015 22:56 169 berichten
Hoe zou jij je leven inrichten als je (vanwege het geld) niet meer zou hóeven werken?



Zou je blijven werken? Hetzelfde werk als nu of juist iets heel anders?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dan een pleegzorgboerderij willen hebben met ongeveer 6 pleegkinderen. Keihard werken maar ik zou zo graag wat voor die kids willen betekenen en er zijn zo weinig pleegouders tegenwoordig.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk wel dat ik lui word zonder dagelijks iets te moeten doen dus ik zorg voor een personal trainer.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga met plezier naar mijn werk maar zou zeker minder dagen gaan werken



Vaker reizen, meer tijd voor sporten, nieuw autootje onder m'n kont, talen leren, cursus Thais punnikken en flerjeppen en vooral genieten van het goede leven en zoveel meer... *droomt weg*
🌸
Alle reacties Link kopieren
Of ik blijf doen wat ik nu doe. Ik werk (om gezondheidsredenen) parttime en heb de ideale baan met ideale baas. En het is toch erg goed voor me om te werken, merk ik. En heel gezellig, want mijn baas is ook een vriendin en we hebben dezelfde humor. Ik help haar vaak en veel uit de brand (betaalt ze me ook voor) en wordt dus erg gewaardeerd en er is veel flexibiliteit. Als ik last minute een snipperdag wil, of een werkdag wil ruilen kan dat altijd.



Jeutje, wat een fijn topic, ik realiseer me nog eens extra hoe goed ik het heb.



Maar dan 50 miljoen op mijn rekening, wat doe ik dan?



Wellicht dat ik zou kiezen voor interieurarchitect. Dat lijkt me heel leuk. Maar het gevaar van een eigen zaak opzetten zou zijn dat het me boven mijn hoofd zou groeien. Van het een komt vaak het ander en voor je het weet ben je succesvol en heb je het veel het te druk. Dat zou weer niet goed voor me zijn.



Alleen reizen en leuke dingen doen lijkt me toch uiteindelijk onbevredigend. Je komt met zo'n heel andere levensstijl ook verder van vrienden en familie af te staan, ook niet top.
En in de categorie 'droom lekker verder': boerderij kopen, mét veranda en schommelstoel, geitjes, een alpaca, kippen, honden, poezen, meerdere vriendinnen trekken bij me in (is allemaal al in kannen en kruiken) en eentje neemt haar eigen paard mee. Dan wil ik uiteraard ook paardrijles.



Oh ik vergeet nog een vleugel en stagepiano kopen, studiepiano heb ik al (2 zelfs), viool leren spelen, photoshoppen weer oppakken, gamen. Moestuin. Althans, ik denk dat ik te lui ben voor een moestuin. Dat mag iemand anders op de boerderij doen en dan kom ik wel fijn kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf lekker werken, ik ben gek op mijn werk.



Bovendien werken mijn vrienden en familie ook gewoon overdag, wat moet ik dan de hele dag uitvoeren? Altijd maar alleen zijn lijkt mij op den duur ook niks aan.



Wel meer reizen en langere vakanties.
Veel zou van 't bedrag afhangen.

Maar in sé zou ik wel blijven werken. Maar gewoon wat vaker verlof nemen en wat meer reizen.

Onbetaald verlof kan er dan waarschijnlijk ook wel af.



Afhankelijk ook van 't bedrag kan dat hoevetje midden in de velden er dan ook wel af.

De meesten kosten immers fortuinen en moeten dan nog verbouwd worden.

Ofwel maak ik er dan ineens een kleine B&B (kamer of 3 à 4, dus echt niks groot) van.
Alle reacties Link kopieren
quote:geordie schreef op 21 september 2015 @ 23:20:

Bovendien werken mijn vrienden en familie ook gewoon overdag, wat moet ik dan de hele dag uitvoeren? Altijd maar alleen zijn lijkt mij op den duur ook niks aan.



Wel meer reizen en langere vakanties.Alleen zijn en niets doen is een keuze. Er zijn genoeg mensen die anders leven dan de standaard: werken tot je erbij neervalt (69). Heb je zonder werk eindelijk de tijd ervoor om ze te ontmoeten!
Life is fun. Live it.
Alle reacties Link kopieren
-Een 2e huis in een mooi zonnig oord,

-Een grotere woning hier,

-Een chaletje op een leuke, kindvriendelijke camping voor mijn moeder en haar kleinkinderen.

-Meer reizen

Qua werk, ik weet het niet. Als het echt niet meer hoeft stop ik per direct en ga ik me vrijwillig inzetten voor het hospice hier in de buurt. En wandelen met oudjes, kienen en dat soort ongein.
Schoonmaker nemen, personal trainer nemen, lekker op reis gaan, rijbewijs halen, muziekles, andere clubjes... Ik ga dan wel uit van veel geld hè, niet dat ik er na een paar jaar doorheen ben vanwege de vele reizen en andere dingen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een eigen bedrijf opstarten en parttime werken.

Iets volledig digitaal zodat ik niet gebonden ben aan een locatie.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gaan promoveren. Ik heb een aanbod, maar financieel is het niet haalbaar. Helaas, het is een machtig interessant onderwerp.



Daarnaast zou ik een typisch Amerikaans huis kopen, en deels in de US gaan wonen. En altijd businessclass vliegen. En een nog grotere kerstboom kopen.
Alle reacties Link kopieren
Een zorgboederij is toch echt wel mijn droom!
En een eigen bedrijfje lijkt me ook wel wat. En ik stop met school.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, sporten, dat zou ik ook lekker veel doen. Op allerlei manieren, lange wandelingen en fietstochten, maar ook leren paardrijden en fitness met een personal trainer (want daar heb ik dan ook geld voor..).



Nu maak ik zelf een compromis tussen werkelijkheid en mijn ideaalbeeld, ook niet erg hoor.
Alle reacties Link kopieren
Direct stoppen met werken en dan mijn bucketlist afwerken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn tijd goed kunnen vullen. Vreemde talen studeren, lekker met mijn hobby's bezig zijn, cursussen doen, eindelijk een boek schrijven en vrijwilligerswerk doen. Lekker op vakantie wanneer ik dat wil. En tegen de tijd dat ik aan kinderen begin is het natuurlijk prettig om er voor de kinderen te zijn.
She needed a hero. So that's what she became.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic! Ik zou denk ik sowieso mijn studie af maken, als ik dat klaar heb (docentenopleiding) 1 of 2 klassen nemen, daarnaast een boerderij kopen. In die stal stop ik twee autobruggen en een spuitcabine voor auto's en neem ik spuitlessen. Dan zou ik just for fun oude auto's willen opknappen en doorverkopen, ookal draai ik dan kiet. Verder zou ik wel 1 of 2 leerlingen bijles willen geven, en dan leerlingen uit kansarme posities als vrijwilligerswerk. Gewoon leerlingen in de buurt, waarvan de ouders op bijstandsniveau zitten. Vaak zitten die kinderen wegens ruimtegebrek dicht op elkaar, zodat ze niet rustig kunnen studeren (heb een paar vrienden uit zo'n situatie) en dat ik die leerlingen een prettige plek kan geven waar ze hun huiswerk maken. En ik? Ik help ondertussen en verbouw ondertussen ook nog een auto.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou iedere dag met thee en n koekje klaar zitten, actief op school zijn, een opleiding gaan volgen en heerlijk freewhelen. Huishoudster en tuinman nemen :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou blijven werken. Zelfs evenveel als nu. Maar ik zou ook wel een boel vastgoed kopen en verhuren. En nog meer op reis. En dan zonder na dat dure hotel een goedkoper in te plannen zoals nu. Ah, en ik zou mijn eigen huis houden (locatie is super), maar de buren uitkopen, doorbreken en verbouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou blijven werken. Mijn werk ís voor een groot deel mijn hobby, en niet iets wat je evt thuis zou kunnen doen ivm benodigde apparatuur en vergunningen. Voor prettigere uren heb ik al gezorgd zonder loterij, ik kan bijna altijd om 10 uur beginnen, dus dat hoeft ook niet meer.

Wellicht iets meer reizen, maar als ik het nu niet doe, is dat omdat ik het geld voor de reis zoals ik hem wil niet heb, niet omdat ik noet genoeg vakantiedagen heb. Dus daarvoor hoef ik ook niet minder te gaan werken.

Mijn wensen zijn echt een beetje beperkt tot een nieuwe auto (heb er nu een van 14 jaar, en ben altijd bang dat hij er mee op houdt, zou relaxter rijden met een nieuwere, maar geen hele dure of zo, daar geef ik dan weer niet om) en een nieuwe fiets mét versnellingen (maar die kan ik ook wel een keer kopen zonder loterij).
Ik werk al 22 jaar niet meer en heb nog steeds een soort van vakantiegevoel. Eerst lekker uitslapen, dan de krant op internet lezen met koffie. Dan op mijn gemak douchen en optutten. Ik doe het huishouden, vrijwilligerswerk. Ik zit graag achter de computer, lees veel, ga winkelen, met mooi weer lekker zonnen in de tuin of terrasjes pikken met vriendinnen. Ik ga veel op visite en ontvang ook veel visite. Ik kook graag uitgebreid. Ik verveel me eigenlijk nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een vutter en geniet van elke dag,sporten,vrijwilligerswerk,moes en bloementuin,verschillende hobby,s,klein aan huis bedrijfje.

Eigenlijk heb ik geen tijd over om buitenshuis te werken

Toen ik nog werkte had ik een glazenwasser en 4x pj een tuinman,nu doe ik alles zelf en geniet er van.

Zin in een dagje uit,no problem deur dicht en wegwezen.

En geld ach ik hoef niet zo veel ik ben liever gezond tot mijn 85e.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 21 september 2015 @ 22:58:

Veel meer reizen en al rentenierend gewoon lekker genieten van het goede leven.

Lijkt me echt heerlijk!

Maar weer even 'n lot kopen voor die 1 oktober loterij dus!



Bull je bent er weer



Net als ik, gewoon lekker genieten van je rijkdom en gewoon doen waar je zin in hebt.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
En af en toe de Belastingdienst vervloeken..............
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven