Werk & Studie alle pijlers

Wat als je niet meer hóeft te werken

21-09-2015 22:56 169 berichten
Hoe zou jij je leven inrichten als je (vanwege het geld) niet meer zou hóeven werken?



Zou je blijven werken? Hetzelfde werk als nu of juist iets heel anders?
Alle reacties Link kopieren
wat ik nu doe dus, zo min mogelijk. nog net geen ene moer
Alle reacties Link kopieren
quote:Elsa schreef op 22 september 2015 @ 01:46:

wat ik nu doe dus, zo min mogelijk. nog net geen ene moerHEEL GOED !!!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een kleine bed & breakfast kopen ergens in Zuid-Frankrijk. Ik zou naast ontbijt ook andere maaltijden aanbieden en de gasten volledig in de watten leggen. Uiteraard heb ik dan een schoonmaakster voor de kamers en het onderhoud. Ik zou mijn dagen vullen met marktjes afstruinen voor mooie ingrediënten en in mijn fantastische keuken de meest heerlijke gerechten koken. Als ik dat niet aan het doen ben zit ik in mijn boomgaard met een glas wijn van een wijngaard uit de streek te lezen. Meer heb ik denk ik niet nodig.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
quote:-Bladora- schreef op 22 september 2015 @ 02:12:

Ik zou een kleine bed & breakfast kopen ergens in Zuid-Frankrijk. Ik zou naast ontbijt ook andere maaltijden aanbieden en de gasten volledig in de watten leggen. Uiteraard heb ik dan een schoonmaakster voor de kamers en het onderhoud. Ik zou mijn dagen vullen met marktjes afstruinen voor mooie ingrediënten en in mijn fantastische keuken de meest heerlijke gerechten koken. Als ik dat niet aan het doen ben zit ik in mijn boomgaard met een glas wijn van een wijngaard uit de streek te lezen. Meer heb ik denk ik niet nodig.BLADORA you rules
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik zou meteen stoppen met werken, wat een opluchting zou dat zijn.



En dan een tijdje in Rome gaan wonen, daarna een huisje op de hei kopen hier in Nederlands, zelf mijn groenten kweken, serieus mijn blog bijhouden, een boek schrijven, heel veel lezen, veel wandelen met een lieve hond die ik dan zou kopen.
quote:Zebraa schreef op 21 september 2015 @ 23:12:

Ik ben eind 30 en financieel onafhankelijk door gedurende 14 jaar 2/3 van mijn inkomste te beleggen.

Ik vul mijn tijd met: vrijwilligeren waar ik kan, verre fietsvakanties gedurende 4- 6 maanden per jaar en een paar maanden werken als reisleider omdat het leuk is.

Verder ben ik vaak bij vrienden, sleutel wat aan mijn motor, drink koffie in koffietentjes en slaap uit.Wil je met me trouwen?
quote:Zebraa schreef op 21 september 2015 @ 23:12:

Ik ben eind 30 en financieel onafhankelijk door gedurende 14 jaar 2/3 van mijn inkomste te beleggen.

Ik vul mijn tijd met: vrijwilligeren waar ik kan, verre fietsvakanties gedurende 4- 6 maanden per jaar en een paar maanden werken als reisleider omdat het leuk is.

Verder ben ik vaak bij vrienden, sleutel wat aan mijn motor, drink koffie in koffietentjes en slaap uit.Als je dan met die 1/3 alles kon betalen, dan had je wel een mega salaris op zo een jonge leeftijd.
Ik zou een camping beginnen, zomers hard werken en de rest van het jaar de camping een beetje onderhouden. Camping moet net quite spelen of iets opleveren,niet dat mijn vermogen daardoor slinkt.



Op dit moment is zoiets echt niet mogelijk, dus ik zou veel geld moeten winnen. En als ik heel veel geld win, schenk ik ook wat aan plaatselijke doelen.
Alle reacties Link kopieren
Dan gaf ik vandaag nog mijn baan op. Dan ging ik eerst een paar maanden tuinieren, huis goed opknappen, weekendje weg met kind etc. Verder zou er een tweede huis komen en zou ik veel op school gaan helpen en extra veel leuke dingen doen als dochter klaar was met school (wandelen in de bossen, muziekles, dansen, elk weekend naar een mooie voorstelling etc). Ik zou me prima vermaken!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn baan niet opzeggen, na een paar maanden ww werd ik al gek van nutteloosheid. Ik zou dus lekker blijven werken en ook mijn vrijwilligerswerk bijven doen. Ik vind mijn werk echt leuk en werk niet alleen voor het geld, maar ook voor de sociale contacten en om mezelf te blijven ontwikkelen. Er rust geen hypotheek meer op mijn huis, het is nieuwbouw, dus er hoeft ook niets verbouwd te worden, de auto die we hebben is nog prima, we maken nu ook al de mooiste reizen, dus daar hoef ik ook niet meer geld voor te hebben, ik geef niets om kleding, make-up, gadgets of andere spullen en heb een leuk spaarpotje voor onvoorziene gebeurtenissen. Het enige wat ik zou veranderen als ik een miljoen of zo zou winnen is dat ik dan businessclass zou gaan vliegen, dat vind ik nu echt veel te duur. En ik denk dat mijn man per direct zijn baan zou opzeggen. Hij heeft het namelijk écht niet naar zijn zin op zijn werk, maar durft geen ontslag te nemen omdat ik nog steeds geen vast contract heb. Maar verder is ons leven zoals het nu is helemaal perfect.
Ik vind mijn werk en de daarbij behorende sociale contacten leuk, dus ik zou niet stoppen en mijn man ook niet. Maar die zou zich wel voor wachtdiensten afmelden en waarschijnlijk wat minder uren zou gaan werken zodat hij altijd een weekend van drie dagen zou hebben, of elke dag één of twee uur eerder thuis, zodat hij wat meer tijd over heeft voor zijn hobby.



Ik besef ook heel goed dat wij, wat werk aangaat, beiden mazzel hebben gehad .



Het lijkt me wel heerlijk hoor, om wat meer geld te hebben. Wij hoeven niet elke euro twee keer om te draaien maar ik moet er wel bij nadenken, ik kan niet zomaar tussendoor een weekendje naar Parijs bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Als ik gewoon genoeg geld zou hebben zou ik minder gaan werken, maar niet helemaal stoppen.



Als ik echt meer dan genoeg geld heb dan koop ik een kleine wijnboerderij in Italië en ga ik daar lekker wijn maken (met lokale hulp natuurlijk :p). Eventueel een kleine agriturismo erbij. Een soort Ik Vertrek dus

Lijkt me fantastisch maar je kan er niet op rekenen dat je er (veel) geld mee verdiend.
Ik zou meer gaan reizen en leuke dingen doen maar ik zou niet stoppen met werken maar wel minder werken en ook echt werk doen wat ik gewoon heel erg leuk vind en niet omdat ik geld nodig heb.



Met niet werken wordt het al snel saai denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Een groter vrijstaand huis kopen met grond en stallen, daar mijn lievelings paardenrassen inzetten. Ik zou me bezig houden met de paardjes en verder doen wat ik wil wanneer ik wil. Massages, beautybehandelingen, mooie kleren dragen, weekendjes weg en verre reizen maken. De wereld zien. En mensen helpen, dat zou ik ook doen.
quote:redbuIIetje schreef op 21 september 2015 @ 22:58:

Veel meer reizen en al rentenierend gewoon lekker genieten van het goede leven.

Lijkt me echt heerlijk!

Maar weer even 'n lot kopen voor die 1 oktober loterij dus!



Dit! Met daarbij dat ik wel ambassadeur zou willen zijn van een of ander VN-project voor Children's rights of iets in die trant en proberen awareness en hulp te creëren rondom kindermishandeling en de gevolgen ervan.



Bovenal lijkt her me gewoon heerlijk om de vrijheid te hebben om te doen wat je wil. Ook al zou ik mijn absolute droombaan hebben, dan nog is het een verplichting. En soms heb je gewoon een dagje geen zin. En dat je dan niet hóéft. Of dat je kinderen ziek zijn en dat het dan geen geregel is.



Punt is dat iets waar je maar een beetje in- en uit kan fladderen zo ongeveer het tegenovergestelde van een baan is sowieso ga ik vanaf volgend jaar naar minder uren. Vorig jaar 45 uur per week, nu 40 uur, maar ik wil naar 32 volgend jaar. Dat lijkt me lekker
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 21 september 2015 @ 23:11:

Dat stop ik meteen met werken en ga meer thuis lopen prullen. Moestuin zelf bijhouden, rondom huis klussen, weer gaan paardrijden, sporten, bij de buren aan de koffie bijschuiven. Ik mis bijna al de fun van het buitenleven door mijn werk omdat me dat eigenlijk al mijn energie en tijd opslokt.Hier nog 1. Precies hetzelfde als MrsStanleyWalker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aapje0801 schreef op 21 september 2015 @ 23:58:

Leuk topic! Ik zou denk ik sowieso mijn studie af maken, als ik dat klaar heb (docentenopleiding) 1 of 2 klassen nemen, daarnaast een boerderij kopen. In die stal stop ik twee autobruggen en een spuitcabine voor auto's en neem ik spuitlessen. Dan zou ik just for fun oude auto's willen opknappen en doorverkopen, ookal draai ik dan kiet. Verder zou ik wel 1 of 2 leerlingen bijles willen geven, en dan leerlingen uit kansarme posities als vrijwilligerswerk. Gewoon leerlingen in de buurt, waarvan de ouders op bijstandsniveau zitten. Vaak zitten die kinderen wegens ruimtegebrek dicht op elkaar, zodat ze niet rustig kunnen studeren (heb een paar vrienden uit zo'n situatie) en dat ik die leerlingen een prettige plek kan geven waar ze hun huiswerk maken. En ik? Ik help ondertussen en verbouw ondertussen ook nog een auto.Dan mag je de mijne spuiten.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Oh. En een hond. Ik zou meteen een hond nemen en dan 's ochtends als kind op school zit, heerlijk in de bossen gaan wandelen!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou denk ik eerst anderhalf jaar stoppen met werken. Met een camper door Amerika trekken, leren paardrijden op een ranch in Texas, lekker wandelen in de natuur. Dan naar Spanje om Spaans te leren.

Dan lekker naar huis, gaan werken met een nul-uren contract en veel en uitgebreid koken.

Ik zou ook wel een personal trainer willen, want ik ben erg lui.

Ik weet zeker dat m'n vent met de camper door USA leuk vind, over Spanje moeten we denk ik nog onderhandelen

Ik moet mezelf wel nuttig blijven maken en steeds doelen stellen, want anders doen we echt niets meer en worden we die buren die altijd in hun badjas rondlopen en pas om 12 uur opstaan. Dat we dat nu af en toe een dagje doen kan best, maar niet tien jaar lang

Leuk topic!
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
En misschien bingoën en kletsen met oudjes ofzo en af en toe in het dierenasiel helpen.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Ik kan mezelf prima vermaken, daarvoor heb ik geen werk nodig. Maar ik wil daarnaast ook nog wel iets "nuttigs" doen. Momenteel heb ik geen werk, maar doe ik vrijwilligerswerk. Ik droom er wel eens van dat als ik veel geld had, ik een stichting zou kunnen opzetten en me inzetten voor dingen die ik echt belangrijk vind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Roxy21 schreef op 22 september 2015 @ 08:59:



Ik moet mezelf wel nuttig blijven maken en steeds doelen stellen, want anders doen we echt niets meer en worden we die buren die altijd in hun badjas rondlopen en pas om 12 uur opstaan. Dat we dat nu af en toe een dagje doen kan best, maar niet tien jaar lang





Ja ik moet denk ik ook wel een doel/bezigheid verzinnen dan.



Ik denk eerst lange reizen maken, de dingen die we nu niet doen bezichtigen (Australie,Galapagos etc) en dan wel ergens iets van een project (of meer projecten) steunen (Olifanten in Thailand of weet ik wat).
Alle reacties Link kopieren
Niet stoppen met werken, want daar vind ik me echt te jong voor, maar misschien wel een dag minder. Mits mogelijk natuurlijk. :-) Ik zou eigenlijk niet weten wat ik met het geld zou doen, omdat ik al zo'n beetje alles kan doen wat ik wil. Oké, die Zuidpoolcruise is nog buiten bereik, dus dat zou ik dan gewoon kunnen doen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ook al vind je je werk leuk en geniet je van de sociale contacten met je collega's, een bedrijf heeft niets aan 'n werknemer die meermaals per jaar langdurig op reis gaat en daarnaast ook nog maar 3 dagen per week beschikbaar is. Een bedrijf moet ook op 'n werknemer kunnen rekenen tenslotte. En je bent er zelf dan ook niet meer echt bij betrokken als wanneer je gewoon fulltime of desnoods 4 dagen per week werkt. Een baan is dus niet te combineren met het leven van 'n multimiljonair in mijn ogen



En 'n eigen bedrijf? Wat háál je je op de hals? Dat kost vaak veel meer tijd dan voor 'n baas werken en als je mensen inhuurt die al het werk voor je doen moet je ook nog zorgen dat je ze goed controleert omdat ze je natuurlijk altijd kunnen belazeren op financieel gebied.



Je kunt zoveel voldoening uit andere dingen halen. Je creativiteit ontplooien bijv. En je dierbaren laat je natuurlijk gewoon meedelen in je financieel geluk.
Shoot first, ask questions later!
quote:redbuIIetje schreef op 22 september 2015 @ 10:08:

Ook al vind je je werk leuk en geniet je van de sociale contacten met je collega's, een bedrijf heeft niets aan 'n werknemer die meermaals per jaar langdurig op reis gaat en daarnaast ook nog maar 3 dagen per week beschikbaar is. Een bedrijf moet ook op 'n werknemer kunnen rekenen tenslotte. En je bent er zelf dan ook niet meer echt bij betrokken als wanneer je gewoon fulltime of desnoods 4 dagen per week werkt. Een baan is dus niet te combineren met het leven van 'n multimiljonair in mijn ogen



En 'n eigen bedrijf? Wat háál je je op de hals? Dat kost vaak veel meer tijd dan voor 'n baas werken en als je mensen inhuurt die al het werk voor je doen moet je ook nog zorgen dat je ze goed controleert omdat ze je natuurlijk altijd kunnen belazeren op financieel gebied.



Je kunt zoveel voldoening uit andere dingen halen. Je creativiteit ontplooien bijv. En je dierbaren laat je natuurlijk gewoon meedelen in je financieel geluk.Eens!!! Mijn werkgever ziet me aankomen als ik 3mnd per jaar met onbetaald verlof wil

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven