Werk & Studie alle pijlers

Wat als je niet meer hóeft te werken

21-09-2015 22:56 169 berichten
Hoe zou jij je leven inrichten als je (vanwege het geld) niet meer zou hóeven werken?



Zou je blijven werken? Hetzelfde werk als nu of juist iets heel anders?
Alle reacties Link kopieren
Wat me ook heerlijk lijkt is in het voorjaar een luxe villa huren in Andalusie, voor een week of 6, met zwembad uiteraard.

En wie wil kan langskomen
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een tussenjaar pakken om te slapen. Dat heb ik echt al zo lang niet meer kunnen doen.

Daarna zou ik mijn boeltje pakken, het door overdaad en blijvende hebzucht verziekte deel van de wereld verlaten en me met mijn geld nuttig maken in oorden waar hulp gewenst is. Wel gewoon werken dus...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu met een opleiding bezig voor iets wat ik echt heel leuk vind, dus die zou ik zeker afmaken en dan zou ik in die richting voor mezelf gaan beginnen als geld geen issue is. En tussendoor zou ik lekker gaan reizen. Verder zou er niet zoveel veranderen, ik hoef nu ook al niet echt te werken voor het geld.
Alle reacties Link kopieren
Maar voor jezelf beginnen én veel reizen is natuurlijk niet te combineren, want als jouw bedrijfje een paar maanden per jaar niet kan leveren wegens je vakanties kiest de klant wel 'n ander bedrijf waar wél 24/7 gewerkt wordt.
Shoot first, ask questions later!
Ik zou blijven werken omdat ik het leuk vind, alleen dan wel minder dagen en langere vakanties
Alle reacties Link kopieren
Wereldreis..sowieso
Alle reacties Link kopieren
En ik ging niet meer werken!
Alle reacties Link kopieren
Mooi huisje kopen met grote tuin
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 04-05-2018 02:01
Reden: privacy
97.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 04-05-2018 02:01
Reden: privacy
99.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat als je echt niks meer gaat doen, je je of stierlijk gaat vervelen na een paar maanden, of langzaam toch enigszins hersendood wordt.



Ik denk ook niet dat minder werken in de praktijk echt gaat werken. Er zijn maar weinig soorten werk te vinden waar je zo weinig verplichtingen hebt dat je zelf kunt bepalen wanneer je wat gaat doen (buiten dingen als vakkenvullen dan). Je wordt toch vanzelf weer opgeslokt.



De beste optie is dan (denk ik) om zelf wat op te starten.



Zelf zou ik startende bedrijven inhoudelijk willen gaan adviseren met praktische zaken die start-ups vaak vergeten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou allerlei studies gaan doen. Kunstgeschiedenis, geschiedenis, rechten, talen leren, hele dagen in de bibliotheek, lunchen bij koffiebarretjes in de stad, mensen kijken, misschien iets van vrijwilligerswerk in de kunst- en cultuursector, reisjes maken, zo vaak mogelijk naar theater, concert en museum. Heerlijk.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 04-05-2018 02:01
Reden: privacy
99.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Tessaa schreef op 10 januari 2016 @ 00:08:

Ik vind het trouwens super om alle reacties te lezen. Dan denk ik, stel dat zogenoemde 'basisinkomen' maar gewoon in; er zijn vele vrouwen die stichtingen willen opzetten of vrijwilligerswerk willen gaan doen op het moment dat hun kosten gedekt zijn. Prachtig toch!2000 netto per maand en ik keer de arbeidsmarkt voorgoed de rug toe, geen vrijwilligerswerk voor mij
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:Tessaa schreef op 10 januari 2016 @ 00:18:

[...]





Dat ben ik niet met je eens. Als meerdere mensen jouw werkzaamheden kunnen uitvoeren, kun je toch makkelijk minder gaan werken en andere mensen uit de 'flexpool' laten inspringen?



En specifiek voor mijn situatie. Ik zie mijn klanten 1 à 2x per week, dus als ik aangeef maar 2 dagen per week te willen werken ipv 5, dan heb ik dus minder klanten maar die blijf ik dan even vaak zien.Dat zou wel kunnen, maar werkgevers willen het vaak niet.
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik denk ik oude huizen opkopen, opknappen en weer doorverkopen. Eerst in NL en als dat goed gaat ook in de rest van de wereld, soort van werken en reizen tegelijk? Lijkt me geweldig! Ook zou ik graag allerlei cursussen en workhops willen volgen, nieuwe dingen uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een plekje in een privé verzorgingshuis kopen voor mijn ouders. Mijn hypotheek afbetalen. Ieder jaar een grote reis maken.

En wel vrijwilligerswerk doen, maar iets dat ik leuk vind: bijv. rondleidingen geven in een museum, dieren in een asiel verzorgen, met olie besmeurde vogels wassen, voorlezen/helpen in de Tyltylschool naast mijn huis.
Alle reacties Link kopieren
..
Life is fun. Live it.
Alle reacties Link kopieren
Het hoeft niet bij dromen te blijven. Spaar een flink aantal jaren en geef je chef de middelvinger! 😃
Life is fun. Live it.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven