Werk & Studie alle pijlers

Wat doe jij om te ontspannen na het werk?

17-09-2019 16:12 92 berichten
Ben begonnen in een nieuwe baan en merk dat ik daar best wel spanning van heb.

Daarom mijn vraag: wat is jouw favoriete manier om te ontspannen na het werk? Lezen, Love Island kijken, in bad, jezelf uit de naad werken in de sportschool of gewoon een bak ijs leeglepelen? Of heb je een lieve vriend(in) die gouden handjes heeft en je lekker masseert? Ik ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Nou dat eigenlijk allemaal
Ik ga een keer of 3 naar de sportschool, de andere dagen zorg ik dat ik minstens een half uur buiten loop, en 1x per week yoga
Mijn man masseert mijn voeten
Ook ga ik vrijwel elke week even iets doen met een vriendin (vrienden), vaak biertje in de kroeg
Als ik thuiskom eerst altijd een rondje schoonmaken, poezen verzorgen en koken.

Dan beentjes omhoog, laptop op schoot en tv aan. Soms een boek of tijdschrift erbij. Verder houd ik afspraken op werkdagen 's avonds af omdat ik na een dag werken gewoon op ben en rust wil.
Forummen, t.v. kijken.
Alle reacties Link kopieren
Horizontaal netflixen met bij voorkeur een telefoon in mijn hand om te forummen of social media te bekijken
Mij op de bank smijten tesamen met mijn laptop of de tv.
En soms nog een pak chocolade.
Eerst etenstijd, douchetijd en bedtijd van de kinderen.... dan als een malle de was en vaat doen met partner en dan samen voor doodliggen op de bank. TV aan. Soms langs vriendinnen, soms aan de hobby, dat is heel fijn maar te weinig fut vaak. Boek lezen in bed. Dat soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
Als ik s’avonds eindelijk klaar ben met alles wil ik alleen maar op de bank liggen. Dan ben ik kapot.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga altijd eerst eten, daarna wandelen, dan online yoga en vervolgens kijk ik nog even Netflix.
Alle reacties Link kopieren
Koken, direct na het werk. Dan heb ik het meteen gedaan, maar het werkt voor mij ook ontspannend. Daarnaast wandelen, legpuzzels maken, tekenen of lezen.

Voor mij werkt het ontspannend om met mijn handen bezig te zijn, dan kom ik echt tot rust.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Ik fiets naar en van werk. En op weg naar huis voel ik echt de stress uit met weg glijden. Helemaal als ik het kruispunt oversteek wat de drukke stad scheidt van de rustige polder.

Ook lig ik graag in bad. Maskertje. Muziekje. Boekje.
Wandelen met de hond. Pokemonnen. Koken of uit eten gaan. Tv kijken. Of naar de bioscoop. Appen met vriendinnen. Pinterest bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Dansen, lezen, wandelen, een lekkere lange douche, opruimen ( word ik altijd blij van ), soms tv.
MeredithGrey schreef:
17-09-2019 16:37
Koken, direct na het werk. Dan heb ik het meteen gedaan, maar het werkt voor mij ook ontspannend. Daarnaast wandelen, legpuzzels maken, tekenen of lezen.

Voor mij werkt het ontspannend om met mijn handen bezig te zijn, dan kom ik echt tot rust.

Hier echt precies hetzelfde.

@Heleris: is die online yoga via een app?
Ik wil yoga ook weer oppakken maar de proefles die ik hier in de buurt had gedaan, was niet zo goed bevallen. Verder zitten de yogastudio's een eind verderop en ik heb geen zin en puf meer om na werk nog een eindje te rijden.
Alle reacties Link kopieren
Eten maken, netflixen tijdens het eten, terrasje pakken, schrijven, zweedse puzzel of internetten (zoeken naar bijv kleding/schoenen, iets voor in huis, inspiratie opdoen of forummen).
Alle reacties Link kopieren
Savonds ben ik kapot. Na het werk; kind van opvang halen, koken, eten, kind in bad, spelen met kind/boekje lezen en dan bij dochter blijven tot dat ze slaapt:). Dan zelf douchen en vervolgens tegen half 8/8 uur op de bank. Vaak kijk ik dan nog even tv en ga zelf tegen half 9/9 uur naar bed.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga met de auto naar het werk en vind het vooral op de terugweg heerlijk om voluit met de autoradio mee te zingen. Als er geen leuke nummers op de radiozenders zijn, schakel ik over op mijn smartphone (Deezer via bluetooth). Heerlijk vind ik dat en dat heb ik in een vorige baan echt gemist toen ik nog dagelijks door een drukke stad moest fietsen.

Verder uitgebreid en lang douchen, muziek spelen, op een zonnige en warme dag in de tuin in de zon zitten, simpele tv-programma's kijken als Say yes to the dress :$

Als ik een té drukke dag heb gehad, vind ik het lekker om gedachteloos in de tuin bezig te zijn, en dan vooral de klimop snoeien of de tuin aanharken. Daar word ik ook weer helemaal zen van.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Eerst kind uit de bso halen, dan koken, dan instorten bij de tv en om 21 uur naar bed.
Alle reacties Link kopieren
O ja, ook opruimen en schoonmaken is fijn na een te drukke dag.

En wat ook heel erg helpt is weten dat ik de rest van de dag niets meer hoef. Als ik 's avonds nog afspraken heb, dan is het veel lastiger om te ontspannen na een drukke dag. Ik beperk daarom het aantal doordeweekse afspraken met vrienden, doe dat liever in het weekend.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ik zet de tv aan, zet koffie, doe mijn thuiskleren aan, berg eventueel een paar boodschappen op en als ik de koffie op heb begin ik de kookbenodigdheden alvast bij elkaar te rapen en eventueel te snijden. Alles terwijl ik de tv half zie. Daarna wacht ik het tijdstip af waarop ik begin met koken, terwijl ik iets doe waar ik nog tijd voor heb. Gisteren borg ik een aantal nieuw gekochte potten groentensaus op (moest ik iets anders voor ergens anders zetten) en vandaag heb ik alvast een nieuwe kleur verf gemengd.
En ik ben nog in bad geweest. Was ik vergeten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Lucifer2018 schreef:
17-09-2019 16:26
Eerst etenstijd, douchetijd en bedtijd van de kinderen.... dan als een malle de was en vaat doen met partner en dan samen voor doodliggen op de bank. TV aan. Soms langs vriendinnen, soms aan de hobby, dat is heel fijn maar te weinig fut vaak. Boek lezen in bed. Dat soort dingen.

Alvorens je dat allemaal voor mekaar hebt is het alweer wat... 9 uur?
Ben ik me een partijtje blij dat ik geen koters heb. :yawnee:
I need me-time.
A lot of it.
gizzmo-returns schreef:
17-09-2019 16:17
Als ik thuiskom eerst altijd een rondje schoonmaken, poezen verzorgen en koken.

Dan beentjes omhoog, laptop op schoot en tv aan. Soms een boek of tijdschrift erbij. Verder houd ik afspraken op werkdagen 's avonds af omdat ik na een dag werken gewoon op ben en rust wil.
Gizzmo, zijn wij tweelingzusjes??
Ik krijg meestal juist 'energie' van mijn werk. Fysiek is het wel eens vermoeiend zoals vandaag omdat ik veel bij de kleuters was ingeroosterd. Veel lopen, bukken ivm de lage tafels. Maar daarnaast zijn ze zo leuk en dat maakt veel goed.

Bankhangen, sporten, hobby zo'n beetje alles wat hierboven al genoemd is helpt mij om af te schakelen.
Wow, wat een reacties, supernuttig! Dank jullie wel. Ik las vandaag ook dat het aantrekken van je huispak/joggingbroek ook een soort signaal is om je te ontspannen. En ik lees ook dat veel mensen door de week liever niet afspreken. Ga ik ook weer ns wat beter op letten.

Vanavond op het programma: koken, lezen in bad en dan joggingbroek aan en op de bank. 👍🏻
Vera1976 schreef:
17-09-2019 19:11
Wow, wat een reacties, supernuttig! Dank jullie wel. Ik las vandaag ook dat het aantrekken van je huispak/joggingbroek ook een soort signaal is om je te ontspannen. En ik lees ook dat veel mensen door de week liever niet afspreken. Ga ik ook weer ns wat beter op letten.

Vanavond op het programma: koken, lezen in bad en dan joggingbroek aan en op de bank. 👍🏻

Ik doe die joggingbroek ook vaak meteen al aan. Lekker de strakke spijkerbroek uit, schoenen uit en sloffen aan.

Bloesje en joggingbroek is dan soms gewoon prima en soms doet ik heerlijk ook een shirtje en vestje aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven