Werk & Studie alle pijlers

Wat moet ik hiermee? Werkgedoe

27-01-2021 18:22 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk naast mijn studie 8 uur per week, sinds november met een contract. Nu was er gelijk al gedoe dat ze mijn eerste maand niet konden betalen maar pas in februari door administratieve redenen maar daar heb ik destijds niet moeilijk over gedaan. Ik heb in december gereageerd op een klus die in januari zo'n 50 uur zou beslaan en waar vaste bedragen voor stonden. Er zijn andere mensen, zonder contract, die hier ook aan werken. Nu is mijn contactpersoon sinds deze maand veranderd. Van haar kreeg ik tijdens het project te horen dat ik niet hetzelfde bedrag per uur zal krijgen als de andere mensen voor dit project omdat dit niet mijn uurloon is binnen mijn contract. Het scheelt nogal wat. Ergens logisch, maar dit is niet de informatie die ik in december kreeg en wat ik toen heb afgesproken.

Nu heb ik hier contact over gehad en kreeg ik eigenlijk terug dat ik een contract heb en dus langer werk heb en dat dat dan het uurloon verschil dekt. Ergens vind ik dit heel oneerlijk maar het voelt alsof ik geen poot heb om op te staan. Zo eindigde ze met 'en anders zoeken we iemand die zich wel aan de afspraken houdt'.

Kan ik hier wat mee of kan ik fluiten naar het 'beloofde' bedrag en moet ik het loslaten?
Alle reacties Link kopieren
Staat het geen wat in december is beloofd op papier?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Die klus is bij hetzelfde bedrijfs als het contract? En heb je wat ke december hebt afgesproken zwart op wit? Snap je verhaal niet helemaal.
Heb je die afspraak op schrift staan?
Alle reacties Link kopieren
Niet in de vorm van een contract maar wel in een mail.
DonutMetChocolade schreef:
27-01-2021 18:24
Niet in de vorm van een contract maar wel in een mail.
In dat geval zou ik die mail haar doorsturen.
Alle reacties Link kopieren
montblanc schreef:
27-01-2021 18:24
Die klus is bij hetzelfde bedrijfs als het contract? En heb je wat ke december hebt afgesproken zwart op wit? Snap je verhaal niet helemaal.
Ja klopt. Ik krijg eigenlijk telkens verschillende projecten. Ik heb met de persoon waarvoor het project was deze afspraak gemaakt met de vaste bedragen zoals de andere personen die hier aan werken ook betaald krijgen. Mijn contactpersoon kwam er echter dus 8 weken later mee toen ik al begonnen was dat dit toch niet zo ging zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik eens praten met je vakbond of het juridisch loket. En ergens anders solliciteren want het klinkt als een hoop gezeik, dit bedrijf.
Het lijkt mij dat je altijd het loon krijgt zoals dat in je contract staat. Dat zal door jou en het bedrijf ondertekend zijn.
Als er iets anders in je contract staat dan wat je 'beloofd' was, had je het contract niet moeten tekenen. En dat andere mensen meer verdienen dan jij is niet iets waar je rechten aan kunt ontlenen.
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
27-01-2021 18:25
In dat geval zou ik die mail haar doorsturen.
Ja dit heb ik al gedaan alleen geeft zij dus aan dat dit misschien wel zo is maar dat ik een contract heb dus maar oke moet zijn met het uurloon wat hier bij hoort ipv wat er aan mij beloofd is destijds in december. Haar opties waren of ik krijg dat bedrag wat beloofd is maar dan ontbind ze mijn contract of ik accepteer wat het nu is en heb nog een halfjaar werk.
Alle reacties Link kopieren
bluewaterrr schreef:
27-01-2021 18:27
Het lijkt mij dat je altijd het loon krijgt zoals dat in je contract staat. Dat zal door jou en het bedrijf ondertekend zijn.
Als er iets anders in je contract staat dan wat je 'beloofd' was, had je het contract niet moeten tekenen. En dat andere mensen meer verdienen dan jij is niet iets waar je rechten aan kunt ontlenen.
Ik heb nog niets ondertekend wat betreft de afspraken met haar. Vandaar dat ze eigenlijk ook 'dreigde' met anders zoeken we iemand anders.
Maar je zegt dat je sinds november werkt met een contract. Heb je dat contract niet ondertekend dan?
Alle reacties Link kopieren
Dat had ik misschien even moeten toevoegen. Ik heb tot januari een contract getekend omdat ik hierna zou stoppen. Toen bleek dat ik toch kon blijven werken dus daarvoor moet nog een nieuw contract worden ondertekend.
Wat bizar dat ze je pas in februari willen betalen terwijl je er al in november werkt. Zou daar uberhaupt niet mee akkoord zijn gegaan.
Alle reacties Link kopieren
DonutMetChocolade schreef:
27-01-2021 18:24
Niet in de vorm van een contract maar wel in een mail.
Dan zou ik die mail aan haar sturen en aangeven dat je daar graag een gesprek over zou willen hebben met als doel om de wederzijdse verwachtingen wat meer op één lijn te krijgen. Ik zou reageren op de reactie over het houden aan afspraken en ik zou haar leidinggevende in de cc zetten.

Ik zou zoiets schrijven als. Deze mail heb ik eerder ter bevesting ontvangen, daar je eerder refereert aan het belang van het wederzijds houden aan spraken zou ik graag een gesprek willen om de wederzijdse verwachtingen te bespreken. En dan een cc aan haar leidinggevende.

Wat zijn je plannen ten aanzien van dit bedrijf. Wil je er lang of kort blijven werken?
viva-amber wijzigde dit bericht op 27-01-2021 18:35
41.18% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
27-01-2021 18:32

Wat zijn je plannen ten aanzien van dit bedrijf. Wil je er lang of kort blijven werken?
Nee dit is sowieso iets tijdelijks. Tot augustus was nu de planning. Maar door de manier waarop alles nu loopt twijfel ik daar ook erg over.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga hier toch nog even in gesprek over met haar via iets anders dan mail. Hopelijk komen we er dan uit. Het zit me toch niet lekker hoe het nu gaat. Vooral het stukje dat ze dan wel iemand anders zoeken.
DonutMetChocolade schreef:
27-01-2021 18:31
Dat had ik misschien even moeten toevoegen. Ik heb tot januari een contract getekend omdat ik hierna zou stoppen. Toen bleek dat ik toch kon blijven werken dus daarvoor moet nog een nieuw contract worden ondertekend.
Okee, dat maakt het wel een heel ander verhaal. Dan loopt je contract dus af (of is inmiddels afgelopen) en heb je voor daarna andere afspraken gemaakt. Als je die afspraak daarna dan inderdaad in de mail hebt gekregen, dan zouden ze die in principe na moeten komen. Maar dan snap ik weer niet wat nog een half jaar werk (contract liep toch tot januari en niet voor een half jaar?) of na deze klus geen werk meer ermee te maken hebben.
Alle reacties Link kopieren
DonutMetChocolade schreef:
27-01-2021 18:36
Ik ga hier toch nog even in gesprek over met haar via iets anders dan mail. Hopelijk komen we er dan uit. Het zit me toch niet lekker hoe het nu gaat. Vooral het stukje dat ze dan wel iemand anders zoeken.
Ik zou voorzichtig zijn, wanneer ze uit zijn op een conflict dan zullen ze wellicht proberen om helemaal niet te betalen. Ik zou eerlijk gezegd alvast gaan solliciteren en geen nieuw contract tekenen, dan kun je in principe op elk moment weg. Ik zou weggaan nadat je betaald bent.
Ik vraag mij of dit de discussie waard is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik voel ook dat ik voorzichtig moet zijn inderdaad. Ik wil vooral even een gesprek om weer op 1 lijn te komen want anders zie ik het ook niet zitten om hier te blijven werken. Bedankt voor de adviezen allemaal. Hopelijk komt er toch iets goeds uit.
Alle reacties Link kopieren
DonutMetChocolade schreef:
27-01-2021 18:27
Ja dit heb ik al gedaan alleen geeft zij dus aan dat dit misschien wel zo is maar dat ik een contract heb dus maar oke moet zijn met het uurloon wat hier bij hoort ipv wat er aan mij beloofd is destijds in december. Haar opties waren of ik krijg dat bedrag wat beloofd is maar dan ontbind ze mijn contract of ik accepteer wat het nu is en heb nog een halfjaar werk.
Dan zou ik kiezen voor antwoord A en als de wiedeweerga wat anders gaan zoeken.
Wat een onbetrouwbaar bedrijf om zaken mee te doen. Je kunt niet halverwege de wedstrijd de spelregels veranderen.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Als ik het goed begrijp had je een contract van november tot januari. En zou je daarna een nieuwe klus doen waar afspraken over zijn gemaakt met een hoger tarief, wat je bevestigd hebt gekregen op de mail, en waar je inmiddels aan begonnen bent.
Ik vind wel dat je gelijk hebt dat je recht hebt op het hogere tarief, maar ik denk niet dat je het gaat krijgen omdat het voelt alsof het bedrijf geldproblemen heeft.
Waarom anders betalen ze je pas in februari in plaats van in november en proberen ze er nu een lager bedrag uit te slepen.
Ik zou verder gaan kijken en onder geen beding akkoord gaan met enige latere betaling voordat je er naar kan fluiten.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap alleen niet wat ze gaat ontbinden volgens haar en op welke basis ze dat gaat doen. Ze gaat de nieuwe afspraken ontbinden? Je contract die al is afgelopen?
" Zo eindigde ze met 'en anders zoeken we iemand die zich wel aan de afspraken houdt'."

Wat zei ze toen je antwoordde dat je het fijn vind dat zij zich ook aan hun afspraak houden dat je je geld krijgt waar je sinds november voor hebt gewerkt?
Is er iemand in de zaal die weet of het zinvol is om (te dreigen met) het aanspannen van een kort geding in verband met het niet uitbetalen van het loon waarvoor is gewerkt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven