Werk & Studie alle pijlers

Wat moet ik hiermee? Werkgedoe

27-01-2021 18:22 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk naast mijn studie 8 uur per week, sinds november met een contract. Nu was er gelijk al gedoe dat ze mijn eerste maand niet konden betalen maar pas in februari door administratieve redenen maar daar heb ik destijds niet moeilijk over gedaan. Ik heb in december gereageerd op een klus die in januari zo'n 50 uur zou beslaan en waar vaste bedragen voor stonden. Er zijn andere mensen, zonder contract, die hier ook aan werken. Nu is mijn contactpersoon sinds deze maand veranderd. Van haar kreeg ik tijdens het project te horen dat ik niet hetzelfde bedrag per uur zal krijgen als de andere mensen voor dit project omdat dit niet mijn uurloon is binnen mijn contract. Het scheelt nogal wat. Ergens logisch, maar dit is niet de informatie die ik in december kreeg en wat ik toen heb afgesproken.

Nu heb ik hier contact over gehad en kreeg ik eigenlijk terug dat ik een contract heb en dus langer werk heb en dat dat dan het uurloon verschil dekt. Ergens vind ik dit heel oneerlijk maar het voelt alsof ik geen poot heb om op te staan. Zo eindigde ze met 'en anders zoeken we iemand die zich wel aan de afspraken houdt'.

Kan ik hier wat mee of kan ik fluiten naar het 'beloofde' bedrag en moet ik het loslaten?
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
27-01-2021 19:17
" Zo eindigde ze met 'en anders zoeken we iemand die zich wel aan de afspraken houdt'."

Wat zei ze toen je antwoordde dat je het fijn vind dat zij zich ook aan hun afspraak houden dat je je geld krijgt waar je sinds november voor hebt gewerkt?
Dit zou ik ws gezegd hebben.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Wat voor contract had je tot wanneer en op welke basis werk je nu? Uitzend-iets?
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een arbeidsovk of een overeenkomst van opdracht of iets dergelijks? Het klinkt als dat laatste namelijk. Zoals ze dat hebben bij Lyceo en Deliveroo enzo.
Klopt het dat jij een arbeidsovereenkomst hebt en je collega's een ovk van opdracht? Want dan is het wel logisch dat ze meer krijgen, want nauwelijks secundaire arbeidsvoorwaarden.
Alle reacties Link kopieren
DonutMetChocolade schreef:
27-01-2021 18:36
Ik ga hier toch nog even in gesprek over met haar via iets anders dan mail. Hopelijk komen we er dan uit. Het zit me toch niet lekker hoe het nu gaat. Vooral het stukje dat ze dan wel iemand anders zoeken.

Ik zou juist alles op de mail vastleggen. Blijf vriendelijk, nodig uit voor een gesprek, gá ook in gesprek, maar zet een samenvatting van dat gesprek dan ook weer op de mail. ('n.a.v. ons prettige gesprek vanmiddag stuur ik ter akkoord door dat wij hebben afgesproken ABCDEFG. Indien je hier niet mee akkoord bent hoor ik dit graag op korte termijn van') Bouw een dossier op, zogezegd. Als er dan een conflict komt (als dat er al niet is) heb je in elk geval alles op papier. Je wordt genaaid waar je bij staat.
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
27-01-2021 19:22
Is er iemand in de zaal die weet of het zinvol is om (te dreigen met) het aanspannen van een kort geding in verband met het niet uitbetalen van het loon waarvoor is gewerkt?
Als zzp’er heb ik wel eens te maken gehad met een opdrachtgever die niet wilde betalen. Uiteindelijk heb ik een incassobureau ingeschakeld maar het heeft me niks opgeleverd. Bedrijf ging failliet, startte na een paar weken opnieuw en ik kreeg een rekening van de incasso. Had er een flinke kater van.

Achteraf had ik dus het krediet bij deze opdrachtgever niet zo ver moeten laten oplopen en veel strenger moeten zijn met aanmanen.

Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar ik zou niet veel vertrouwen hebben in een kort geding.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Sorry hoor, maar je bent gewoon gepiepeld vind ik... Als ik jou was zou ik die 8 uur per week gewoon op basis van de originele afgesproken tarieven uitvoeren. Dat is wat ze je in februari moeten gaan uitbetalen en - sterker nog - ze zijn al in verzuim omdat ze het al uit hadden moeten betalen.

Pak gewoon het geld en ga weg. Ik denk dat je elders meer op de juiste waarde ingeschat zult worden.
Alle reacties Link kopieren
Tijgerprintje2 schreef:
27-01-2021 20:32
Heb je een arbeidsovk of een overeenkomst van opdracht of iets dergelijks? Het klinkt als dat laatste namelijk. Zoals ze dat hebben bij Lyceo en Deliveroo enzo.
Klopt het dat jij een arbeidsovereenkomst hebt en je collega's een ovk van opdracht? Want dan is het wel logisch dat ze meer krijgen, want nauwelijks secundaire arbeidsvoorwaarden.
Ja dit zou best wel eens kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Het is uiteindelijk aan de telefoon allemaal goed gekomen. Adhv de mails de ik nog had over de afspraken die met mij gemaakt zijn hiervoor. Ze vond het zelf ook erg rommelig gegaan dus het was wel fijn om even een gesprek te hebben. Komt toch net even anders over via mail dan aan de telefoon. Nu staat alles nogmaals op papier en veranderd er hopelijk niks meer. :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Heb je inmiddels wel al iets betaald gekregen voor je werk?

4 maanden later pas betaald worden is best wel raar nl.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven