Werk & Studie alle pijlers

wat moet ik met de opmerking van mijn werkgever

12-12-2019 14:22 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk sinds dit jaar bij een informeel klein bedrijf (5 werknemers). Ze zochten een soort ervaren manusje van alles op administratie gebied voor 4 uur per week. Voor mij ideaal, gesolliciteerd en aangenomen. Door mijn leeftijd (50+) al veel soorten werk gedaan dus ik ben redelijk allround op administratie gebied. Afgesproken dat ik op basis van 0 uren ging werken om te kijken hoeveel tijd alles kost. (krijg dus alleen de uren betaald die ik werk, voor mij ook ideaal omdat ik zo wat handiger mijn werktijd in kan delen). Mijn contract loopt tot 15 januari.

Ik kwam er al snel achter dat er niks was (ja Office) en alles een beetje tussendoor gedaan werd. Mijn werkgever wilde het graag georganiseerd hebben. Ben toen structuur gaan aanbrengen, debiteuren gaan benaderen, facturen op gaan maken. Stukje personeelszaken op gepakt, website bij gaan werken, allemaal zelfstandig zonder (inwerk)hulp van mijn werkgever. Helemaal leuk en prima.

Nu was ik vanmorgen op de zaak en ineens staat mijn werkgever naast me met de mededeling dat ik wel erg lang over dingen doe, de administratie deden ze in het verleden altijd gewoon op een zaterdagmorgen 1x per maand en nu werk ik gemiddeld 10 uur per week, kortom hij vroeg zich af wat ik allemaal deed.

Ik was even flabbergasted omdat ik hem netjes op de hoogte hou waar ik mee bezig ben, maar goed het voelde niet fijn op de manier zoals hij de vraag stelde. Dus uitgelegd dat bepaalde dingen (nieuw boekhoudprog) meer tijd kost in het begin om alles op de rit te krijgen, en bepaalde zaken nog niet helemaal goed lopen.