Werk & Studie alle pijlers

Wat was voor jou een reden om een baan af te slaan?

04-10-2019 20:43 228 berichten
Uit nieuwsgierigheid wat voor reden had jij om een baan af te slaan?

TO trapt af.

Ik heb ooit een baan afgezegd omdat het bedrijf in zo’n ontzettend troosteloos gebouw zat, heel donker en het leek van buiten wel een bunker. Ik dacht nee daar wil ik niet werken.

Nu jullie!
1 keer een baan afgewezen vanwege het reizen. Zat in Den Haag en werd gevraagd voor een (flink) beter betaalde functie in De Bilt. Wel bij de eigen werkgever.

Op dag 4 ben ik bij Gouda gekeerd en terug geraced naar Den Haag.

Wat een verschrikking, dat reizen. Daar weegt geld niet tegen op.
Alle reacties Link kopieren
Ze hadden in Nederland geen plek, maar wel in San Francisco (ik had een open sollicitatie gestuurd). Man leek het nog wel leuk ook om mee te verkassen, ik zag het niet zo zitten.
Alle reacties Link kopieren
BescheidenBilspleet schreef:
29-10-2019 22:39
Ze hadden in Nederland geen plek, maar wel in San Francisco (ik had een open sollicitatie gestuurd). Man leek het nog wel leuk ook om mee te verkassen, ik zag het niet zo zitten.
Klinkt wel als een avontuur! Maar ik kan mij ook voorstellen dat je het niet ziet zitten. Wat het een tijdelijke functie of gewoon vast?

Ik heb een paar keer vanuit een tijdelijke functie een aanbieding gehad om te blijven, maar ik heb ze steeds afgeslagen omdat het werk over het algemeen onder mijn niveau was. Voor 3-6 maanden was het prima/net te doen, maar het idee om het nog jaren te moeten doen... nee dank je.

Blijkbaar is dat nogal raar, want genoeg mensen die zeggen, lekker toch, makkelijk werk en er ook nog eens leuk voor betaald worden. Ze snappen niet dat het best een hel is als je 32-40 uur geestdodend werk zit te doen. Ik word er ook heel vervelend van, want ik ga aan allerlei andere dingen denken, ben snel afgeleid. En ik geef dan als voorbeeld dat het vergelijkbaar is met productiewerk, maar dat wordt altijd gezien als een scheve vergelijking.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven