Werk & Studie alle pijlers

Wat zouden jullie doen?

05-04-2024 17:33 59 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vorig jaar september ben ik van werkgever gewisseld. Helaas beviel dit niet en sinds kort ben ik daar weg en opzoek naar iets anders (kinderopvang) Momenteel ergens in gesprek, maar nog niets definitiefs.

Nu werd ik afgelopen week opeens geappt door mijn oude manager (al die tijd niets gehoord), ze had via, via (ex-collega die ik laatst gesproken had) gehoord van de situatie. Gesprek eindigde met de vraag of het wel naar mijn zin had gehad bij hun.

Kwam op mij over als hengelen om terug te komen, maar niet direct gevraagd. Ergens zou ik wel willen solliciteren, maar wat als ze me keihard afwijzen (ben nogal onzeker over mezelf.)

Wat zouden jullie doen?

Totaal aantal stemmen: 97

Afwachten of ze nog bij me terugkomt. (14%)
Zelf initiatief nemen. (80%)
Anders (5%)
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren Quote
Solliciteren is direct, maar je zou ook nog eens kunnen mailen of zij open staan voor een videogesprek en dan vragen of zij nog opzoek zijn naar personeel en dan kijken hoe er wordt gereageerd. Wanneer het positief is merk je van zelf wel zij open staan voor een terugkeer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom was je daar weg gegaan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Zeker even vragen of er een kans bestaat dat je terug zou kunnen komen!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kunt toch een balletje opgooien? Waarom niet?
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je terug wilt zou ik niet weten waarom je dan zou moeten solliciteren. Ze kennen je al dus je hoeft alleen maar te vragen of ze nog interesse hebben in je. Dus als je terug wilt even vragen of die mogelijkheid er is.
Alle reacties Link kopieren Quote
huisduif schreef:
05-04-2024 17:36
Waarom was je daar weg gegaan?
Kreeg een leuke aanbieding elders.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren Quote
LoveDobby schreef:
05-04-2024 17:33
...maar wat als ze me keihard afwijzen (ben nogal onzeker over mezelf.)
Eh ja, wat dan?
Dan niks toch?

Je bent er al weg, wat zou je kunnen verliezen? Ik kan me echt niets bedenken wat je er op achteruit zou kunnen gaan als zij op dit moment geen passende vacature voor jou hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pekka123 schreef:
05-04-2024 17:36
Solliciteren is direct, maar je zou ook nog eens kunnen mailen of zij open staan voor een videogesprek en dan vragen of zij nog opzoek zijn naar personeel en dan kijken hoe er wordt gereageerd. Wanneer het positief is merk je van zelf wel zij open staan voor een terugkeer.
Vacatures zijn er, al tegengekomen op indeed.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren Quote
LoveDobby schreef:
05-04-2024 17:45
Vacatures zijn er, al tegengekomen op indeed.
Ik zou die leidinggevende nog even terug-appen: is het een mogelijkheid dat ik weer bij jullie kom werken? Ik kijk met veel plezier terug op onze samenwerking! (of zoiets)

En dan hoor je het vanzelf.
Wie niet waagt...
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren Quote
Waar zie jij het hengelen? Omdat ze vraagt of je het naar je zin hebt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Klinkt inderdaad als even polsen hoe er bij jou de vlag bij hangt. Ik zou gewoon eerlijk zijn en vragen of ze om personeel verlegen zit. Stel dat het toch niet zo is, dan kan je weer verder ( genoeg werk in de kinderopvang lijkt mij). Ik werk voor een grote verzekeringsmaatschappij en ook hier komt het regelmatig voor dat er collega's weer terugkomen. Het gras is immers niet altijd groener dan bij de buren.
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
05-04-2024 17:48
Waar zie jij het hengelen? Omdat ze vraagt of je het naar je zin hebt?
Naar de zin hebt gehad bij hun....
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
05-04-2024 17:48
Waar zie jij het hengelen? Omdat ze vraagt of je het naar je zin hebt?
Vragen of ik het naar hun zin had gehad bij hun en plotseling appen na 7 maanden.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren Quote
LoveDobby schreef:
05-04-2024 17:51
Vragen of ik het naar hun zin had gehad bij hun en plotseling appen na 7 maanden.
Jij gaat niet afgewezen worden. Ik denk dat de rode loper uit gaat.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Je zoekt een baan, als je daar nog zou willen werken dan zou ik zeker even bij ze laten weten dat je beschikbaar bent.
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
05-04-2024 17:51
Naar de zin hebt gehad bij hun....
Oh ja... ik las te snel...
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou ik heb haar geappt of ze er voor openstaan als ik terug zou willen. (Super gestresst nu)
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren Quote
LoveDobby schreef:
05-04-2024 18:01
Nou ik heb haar geappt of ze er voor openstaan als ik terug zou willen. (Super gestresst nu)
Goed gedaan :cheer: duim voor je!
Alle reacties Link kopieren Quote
LoveDobby schreef:
05-04-2024 18:01
Nou ik heb haar geappt of ze er voor openstaan als ik terug zou willen. (Super gestresst nu)
Goed zo!
Afwachten of zij nog contact op zouden nemen is iets minder eng, maar niet (veel) minder stressvol. Ik zou deze vraag als lg ook helemaal niet raar vinden, en al helemaal niet als ik zelf weer het eerste contact had gelegd. Niettemin: spannend, en fingers crossed!!
We're not doing this because it's easy. We're doing this because we thought it was easy.
Alle reacties Link kopieren Quote
LoveDobby schreef:
05-04-2024 18:01
Nou ik heb haar geappt of ze er voor openstaan als ik terug zou willen. (Super gestresst nu)
Goed bezig!

Oude managers appen nooit zomaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
LoveDobby schreef:
05-04-2024 18:01
Nou ik heb haar geappt of ze er voor openstaan als ik terug zou willen. (Super gestresst nu)
Goed gedaan. And now we wait. :cheer:
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik verwacht dat je dit weekend nog een nieuwe baan hebt 😉.

Zij hebben een vacature die niet op te vullen is (want tekorten) en leidinggevende hoort dat een bekende, ervaren kracht nu zonder werk zit. Als ik LG was zou ik ook pogen jou weer binnen te halen!
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze reageert net dat ze er snel op terugkomt en of ik het op de mail wil zetten, dus dat is voorlopig positief.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo’n vraag wordt zelden zomaar gesteld. Dus dit komt vast wel goed.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven